Review
BibTex RIS Cite

PROPAGANDADA YÖNTEMLER, ARAÇLAR VE BİR PROPAGANDA MODELİ OLARAK; HERMAN VE CHOMSKY PROPAGANDA MODELİ

Year 2019, Volume: 1 Issue: 1, 15 - 30, 18.03.2019

Abstract

Propaganda
günümüzde birçok alanda farklı isimlerle gerçekleşmektedir. Güç odakları
amaçlarını gerçekleştirmek ve kitleleri manipüle edebilmek için kitle iletişim
araçları aracılığıyla kendi düşünce yapılarını topluma empoze etmeye
çalışmaktadır. Özellikle kitle çağında toplumun düşüncelerinin önem
kazanmasıyla birlikte onları etkileme ve manipüle etme çabaları da artmıştır.
Propaganda profesyonelleri tarafından özellikle 2. Dünya Savaşından sonra
etkili propaganda için farklı yöntemler ve araçlar geliştirilmiştir. Bu yöntem
ve araçlar ile daha etkili bir manipülasyon ve yönlendirme olgusu ortaya
çıkmıştır. Hreman ile Chomsky’nin “Propaganda Modeli” özellikle sistematik
olarak iktidarlar eliyle gerçekleşen sistematik propagandayı betimlemektedir. 

References

  • BEKİROĞLU, Onur ve BAL, Enes (2014). Siyasal Reklamcılık. Konya: Literatürk Acadima.
  • BEKTAŞ, Arsev (2002). Siyasal Propaganda Tarihsel Evrimi ve Demokratik Toplumdaki Uygulamaları. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • BULDUKLU, Yasin (2015). İmaj Yönetimi Yaklaşımlar, Taktikler, Stratejiler. Konya: Literatürk Acadima.
  • BÜLBÜL, Rıdvan (2001). İletişim ve Etik. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • BÜLBÜL, Rıdvan. (1998), Halkla İlişkiler. Konya: Damla Ofset.
  • CHOMSKY, Noam (2004). Korsanlar ve İmparatorlar (İkinci Baskı). (Çeviren: Fatma Ünsal). İstanbul: Yeni Zamanlar Yayınları
  • CHOMSKY Noam ve HERMAN Edward S. (1998). Medya Halka Nasıl Evet Detirtir; Kitle İletişim Araçlarının Ekonomi Politiği. (Çevirenler: Berfu Akyoldaş, Tamara Han, Metin Çetin, İsmail Kaplan). İstanbul: Minevra Yayınlar.
  • GÜZ, Nurettin (2005). Haberde Yönlendirme ve Kamuoyu Araştırmalı. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • İŞÇİ, Metin. (2002), Halkla İlişkiler, İstanbul: Der Yayınları.
  • KALENDER, Ahmet (2005). Siyasal İletişim. İstanbul: Çizgi Kitabevi.
  • ÖZSOY, Osman (1998). Propaganda ve Kamuoyu Oluşturma. İstanbul: Alfa Kitabevi.
  • TEKİNALP, Şermin ve UZUN, Ruhdan (2004). İletişim Araştırmaları ve Kuramları. İstanbul: Derin Yayınları
  • SEVERIN, Werner J. ve TANKARD, James W. (1994). Kitle İletişim Kuramları Kökenleri, Yöntem ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları. (Çevirenler: Ali Atıf BİR ve Serdar SEVER). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • TENGİLİMOĞLU, Dilaver ve ÖZTÜRK, Yüksel. (2004), İşletmelerde Halkla İlişkiler, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2019, Volume: 1 Issue: 1, 15 - 30, 18.03.2019

Abstract

References

  • BEKİROĞLU, Onur ve BAL, Enes (2014). Siyasal Reklamcılık. Konya: Literatürk Acadima.
  • BEKTAŞ, Arsev (2002). Siyasal Propaganda Tarihsel Evrimi ve Demokratik Toplumdaki Uygulamaları. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • BULDUKLU, Yasin (2015). İmaj Yönetimi Yaklaşımlar, Taktikler, Stratejiler. Konya: Literatürk Acadima.
  • BÜLBÜL, Rıdvan (2001). İletişim ve Etik. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • BÜLBÜL, Rıdvan. (1998), Halkla İlişkiler. Konya: Damla Ofset.
  • CHOMSKY, Noam (2004). Korsanlar ve İmparatorlar (İkinci Baskı). (Çeviren: Fatma Ünsal). İstanbul: Yeni Zamanlar Yayınları
  • CHOMSKY Noam ve HERMAN Edward S. (1998). Medya Halka Nasıl Evet Detirtir; Kitle İletişim Araçlarının Ekonomi Politiği. (Çevirenler: Berfu Akyoldaş, Tamara Han, Metin Çetin, İsmail Kaplan). İstanbul: Minevra Yayınlar.
  • GÜZ, Nurettin (2005). Haberde Yönlendirme ve Kamuoyu Araştırmalı. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • İŞÇİ, Metin. (2002), Halkla İlişkiler, İstanbul: Der Yayınları.
  • KALENDER, Ahmet (2005). Siyasal İletişim. İstanbul: Çizgi Kitabevi.
  • ÖZSOY, Osman (1998). Propaganda ve Kamuoyu Oluşturma. İstanbul: Alfa Kitabevi.
  • TEKİNALP, Şermin ve UZUN, Ruhdan (2004). İletişim Araştırmaları ve Kuramları. İstanbul: Derin Yayınları
  • SEVERIN, Werner J. ve TANKARD, James W. (1994). Kitle İletişim Kuramları Kökenleri, Yöntem ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları. (Çevirenler: Ali Atıf BİR ve Serdar SEVER). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • TENGİLİMOĞLU, Dilaver ve ÖZTÜRK, Yüksel. (2004), İşletmelerde Halkla İlişkiler, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Makaleler
Authors

Nuri Paşa Özer 0000-0001-9743-2878

Publication Date March 18, 2019
Submission Date December 3, 2018
Published in Issue Year 2019 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Özer, N. P. (2019). PROPAGANDADA YÖNTEMLER, ARAÇLAR VE BİR PROPAGANDA MODELİ OLARAK; HERMAN VE CHOMSKY PROPAGANDA MODELİ. Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 1(1), 15-30.

Journal of Critical Communication © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International