Bu çalışma 2015’ten beri gündüz kuşağında gösterimde olan Geli Evi’nin Türkiye’deki gelin/kadın kimliğini nasıl yansıttığını araştırmaktadır. Programın ilk yayınlandığı tarihten bugüne kadar her sezondan rassal olarak 10 bölüm dikkate alınarak toplam 87 bölüm değerlendirilmiş ve seneler içerisinde bu program özelinde sunulan gelin / kadın kimliğinin sunulmasında değişiklik olup olmadığı, yarışmaya katılan kadınların başta toplumsal cinsiyet rolleri olmak üzere aile ve iş hayatı içerisindeki yerlerine ilişkin duruşlarının, bakış açılarının değişip değişmediği incelenmiştir. Seçili program değerlendirmeleri söylem ve içerik analizi ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan değerlendirmelerin sonunda 2015’ten bu yana gelinin / kadının ev içerisindeki rolleri ya da toplumsal cinsiyet rolleri ile ilgili herhangi bir değişik bakış açısının gelişmediği görülmüştür. Programa katılan yarışmacıların Türk örf ve adetlerine belli sınırlar içerisinde ve çoğunlukla göstermelik şekilde hayatlarında yer verdikleri görülmüştür. Ayrıca özellikle kına, söz, düğün gibi seremonilerin Avrupai geleneklerle harmanlanarak renkli bir senteze dönüştüğü anlaşılmıştır.
Gelin Evi Gündüz Kuşağı Toplumsal Cinsiyet Gösterişçi Tüketim Sembolik Şiddet
This study investigates how Geli Evi, which has been airing on daytime television since 2015, reflects the bride/woman identity in Turkey. A total of 87 episodes were evaluated by randomly selecting 10 episodes from each season from the initial airdate of the program to the present day. This study examined whether there have been any changes in the presentation of the bride/woman identity within the context of this program over the years. It also investigated whether the attitudes and perspectives of the women participating in the competition have changed over time in relation to their roles in society, including gender roles, family, and their positions in the workforce. The evaluations of the selected program were conducted through discourse and content analysis. At the end of the assessments, it was observed that there hasn't been any significant change in the perspectives regarding the roles of the bride/woman within the household or in terms of gender roles since 2015. It has been observed that the contestants participating in the program incorporate Turkish customs and traditions into their lives within certain limits and mostly in a superficial manner. Furthermore, it has been understood that especially ceremonies such as henna night, engagement, and wedding have been blended with European traditions to create a colorful synthesis.
Bride Daytime Slot Gender Conspicuous Consumption Symbolic Violence
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International.
Journal of Critical Communication © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International.