Çevre kirliliğine karşı mücadele eden pek çok kurum ve kuruluş, plastik atığın doğaya verdiği zarara yönelik kamuoyunda farkındalık oluşturmaya çalışmaktadır. Bu kapsamda çeşitli kampanyalar hazırlanılmakta ve bu kampanyalar üzerinden çevre kirliliğine karşı insanların bilinçlendirilmesi amaçlanmaktır. Kampanyalarda insanların dikkatini çekebilecek çeşitli göstergeler kullanılarak plastik atıkların yol açtığı olumsuzluklar konusunda daha duyarlı hareket edilmesine çalışılmaktadır. Plastik kirliliğine karşı hazırlanan kampanyaların incelenmesi, kampanyaların plastik kirliliğine karşı mücadeledeki rolünün ortaya konulması açısından önem taşımaktadır. Çalışmada plastik kirliliğine karşı hazırlanan kampanyalarda hangi mesajların verildiğinin ve plastik kirliliğinin nasıl anlatıldığının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla da konuya ilişkin kampanyalardaki görseller, Charles Sanders Peirce’in göstergebilim anlayışıyla incelenmiştir. Güncel kampanyalar üzerinden analiz yapılarak elde edilen bulgular üzerinden konuya ilişkin gelecekteki muhtemel kampanyalara yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Çalışmada doğrudan plastik atıkların canlılar üzerindeki olumsuz etkisine ve plastik atıkların çevreye yönelik olumsuz etkisinin büyüklüğüne odaklanıldığı tespit edilmiştir. Bu şekilde çalışmada plastiğin çevre üzerindeki yıkıcı etkisine yönelik kamuoyunun dikkatinin çekilmesine çalışıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Kirlilik Kampanya Plastik Kirliliği Plastik İletişim Kampanyası
Many institutions and organizations fighting against environmental pollution try to raise public awareness about the damage plastic waste causes to nature. In this context, various campaigns are prepared and the aim of these campaigns is to raise people's awareness against environmental pollution. In campaigns, various indicators that can attract people's attention are used to try to act more sensitively about the negativities caused by plastic waste. Examining the campaigns prepared against plastic pollution is important in terms of revealing the role of the campaigns in the fight against plastic pollution. The aim of the study was to determine what messages were given in the campaigns against plastic pollution and how plastic pollution was explained. For this purpose, the visuals in the campaigns on the subject were examined with Charles Sanders Peirce's understanding of semiotics. Based on the findings obtained by analyzing current campaigns, various suggestions were made for possible future campaigns on the subject. It was determined that the study focused directly on the negative impact of plastic waste on living things and the magnitude of the negative impact of plastic waste on the environment. In this way, it was concluded that the study attempted to draw public attention to the destructive impact of plastic on the environment.
Pollution Campaign Plastic Pollution Plastic Communication Campaign
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Reklam Kampanyaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International.
Journal of Critical Communication © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International.