Siber zorbalık, özel hayatın ihlali, dezenformasyonun yayılımı, nefret söyleminin üretilmesi, veri madenciliği, dijital gözetim ve takip gibi ihlallerin yaşandığı ağ ortamında ahlaki yozlaşmanın da var olduğu özlenmektedir. Bilhassa sosyal ağ ortamlarının sunmuş olduğu yapısal özellikler kullanıcıların toplumsal yozlaşma ve çürümesine neden olacak içeriklerin dolaşımına imkân sağlamaktadır. Türk toplumunda ahlaki olarak bir çöküşün yaşanmasına neden olan ağ ortamındaki içerikler problem olarak görülmüştür. Bu nedenle bu çalışmada özellikle son zamanlarda adını sıkça duyduğumuz Youtube üzerinden yayınlanan “Kısmetse Olur Aşkın Gücü” adlı program ele alınarak içerik analiziyle çözümleme yapılmıştır. Böylelikle Türk toplumunun örf, adet ve geleneklerinden farklı bir ahlak anlayışının empoze edilmeye çalışıldığı, bu program içeriğiyle gösterilmeye çalışılırken ahlaki yitirilişin kurgulanarak insanlara nasıl sunulduğunu ortaya çıkarmak amaçlanmıştır.
Of note is the moral degradation observed on online platforms, where violations such as cyberbullying, privacy violations, the spread of disinformation, the production of hate speech, data mining, and digital surveillance and tracking are commonplace. In particular, the structural characteristics of social networks pave the way for the dissemination of content that can lead users to social degradation and deterioration. Content on these digital media that contributes to moral corruption in Turkish society has been deemed problematic. Therefore, the recently publicized YouTube program titled "Kısmetse Olur Aşkın Gücü" was analyzed using the content analysis method. This study aims to show how the program attempts to impose a moral perspective that deviates from traditional Turkish customs and values while illustrating how moral decay is constructed and presented to the audience.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2024 |
Submission Date | November 28, 2023 |
Acceptance Date | January 24, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 1 Issue: 1 |