Planlı eğitim uygulamalarında öğrencilerin neler öğreneceğine, öğretmenlerin neler öğreteceğine ders kitapları rehberlik eder. Türkçe öğretiminde öğretmenlerin, araç gereç kullanımında öncelikli olarak ders kitaplarından faydalandığı...
Bu araştırmanın amacı ortaokul Türkçe dersi öğrenci çalışma kitaplarındaki tema değerlendirme
sorularının niteliğini belirlemektir. Bu nedenle araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırma, çalışma kitaplarında yer alan tema değerlendirme soruları üzerine yapılmıştır. Araştırmada
öncelikle örneklem olarak alınan ortaokul Türkçe 6, 7 ve 8. sınıf öğrenci çalışma kitaplarındaki tema sonu
ölçme değerlendirme soruları her bir kitap için ayrı ayrı ele alınarak incelenmiştir. İncelemede soruların
türü, yeniden yapılandırılmış Bloom taksonomisindeki yeri, öğrenme alanı ve Türkçe programında
ölçtükleri kazanımlar belirlenmiştir.
Araştırmanın sonucunda bütün kitapların tema sonu ölçme değerlendirme etkinliklerinde 487 soru
kullanıldığı ve bu soruların 79 farklı kazanımı ölçtüğü belirlenmiştir. Bütün kitaplarda yer alan tema
değerlendirme sorularının, soru türüne göre %50’sinin çoktan seçmeli, Bloom taksonomisine göre
%52’sinin anlama basamağında ve öğrenme alanına göre %56’sının okuma alanında olduğu
belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 02 |