Görsel sanatlar eğitimi, sanatsal bilgi ve deneyimin çocuğa, gence ve yetişkine belirli bir düzen içinde kazandırıldığı bir disiplin alanıdır (Kırışoğlu, 2002). Günümüz görsel sanatlar eğitiminin temel amaçları; bireylere mevcut bilgileri...
Bu çalışmanın amacı; Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Resim Bölümü iki boyutlu sanat atölye
dersi kapsamında yapılan okul öncesi çocuklara yönelik duvar resimleme çalışmalarında işbirlikli
öğrenme yönteminin etkilerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu dört görsel sanatlar öğretmeni
rehberliğinde kırk resim öğrencisinden oluşmaktadır. İşbirlikli öğrenme yaklaşımının temel alındığı proje
çalışmasında okul öncesi bir okulda yedi duvar resmi tasarlanmış ve uygulanmıştır. Öğrencilerin öğrenme
süreci ile ilgili düşünceleri yazılı kompozisyonlarla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği
ile analiz edilerek; işbirlikli öğrenmenin sanatsal yaratıcılığa, yaratma süreçlerinde teknik ve beceri
geliştirme ile güven kazanma ve gurur duyma, başka alanlara transfer etme isteği, hoşgörü, anlayış,
yardımlaşma ve dayanışma duygusu geliştirme gibi duyuşsal kazanımlara katkı sağladığı sonuçlarına
ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 19, 2015 |
Submission Date | December 19, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 7 Issue: 02 |