BibTex RIS Kaynak Göster

İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yoluyla Okul Öncesi Çocuklara Yönelik Duvar Resimleme Çalışmaları

Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 02, - , 19.12.2015

Öz

Görsel sanatlar eğitimi, sanatsal bilgi ve deneyimin çocuğa, gence ve yetişkine belirli bir düzen içinde kazandırıldığı bir disiplin alanıdır (Kırışoğlu, 2002). Günümüz görsel sanatlar eğitiminin temel amaçları; bireylere mevcut bilgileri...

Kaynakça

  • Aydın, S. ve Alakuş, A. O. (2009). İşbirlikli Öğrenmeyle Görsel Sanatlar Dersini İşlemenin Öğrencilerin Başarısına ve Öğrenilenlerin Kalıcılığına Etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2009), 63-77.
  • Balcı, Y. B. Ve Say. N. (2003). Temel Sanat Eğitimi. Ankara: Ya-Pa Yayın.
  • Bay, E. ve Çetin, B. (2012). İşbirliği Süreci Ölçeği (İSÖ) Geliştirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. (on- online). 9:1. Erişim: http://www.insanbilimleri.com
  • Çopur, T. ve Moğol, S. (2012). Fizik Eğitimde İşbirliğine Dayalı Yaklaşımın Kullanılmasına Yönelik Öğrenci Görüşleri, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32 (2): 251-266. Ankara.
  • Gall, M. D.,Borg W. R. &Gall, J. P. (1996). Educational Research: an Introduction. (6” ed.). New York.
  • Keiler, M. (1955). Art in The Classroom, Lincoln Univercity of Nebrasca Press.
  • Kırışoğlu, O. T. (2002). Sanatta Eğitim: Görmek, Öğrenmek, Yaratmak. (2. basım). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kösterelioğlu, İ. (2014). İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Oluşturduğu Duygular. International Journal of Human Sciences, 11(1), 256-279. doi: 10.14687/ijhs.v11i1.2728 272.
  • Kurtuluş, Y. (1998). Sanat Eğitiminde İşbirlikli Öğrenme (Resim-İş Derslerinde Bireysel Çalışmaları Yapılandırılmış Grup Çalışmasıyla Desteklenmesi İçin İşbirliğine Dayalı Öğrenme). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kurtuluş, Y. (2001). Sanat Eğitiminde İşbirlikli Öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 201- 205.
  • Liang, T. (2002). Implementing Cooperative Learning In EFL Teaching: Processand Effects. A Thesisforthe Degree of Doctor of Philosophy, National Taiwan Normal University. Retrieved 14.08.2011 from http://www.asian-efl-journal.com/ Thesis-Liang-Tsailing.pdf.
  • Mamur Yılmaz, E. (2014). Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının İlköğretim Okulları Öğrencilerine Sanatsal Düzenleme İlkelerinin Öğretimine Yönelik Öğretim Materyali Tasarım Süreçleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • MEB, (2006). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi İki Boyutlu Sanat Atölye Dersi Öğretim Programı; 9.,10., 11. ve 12. Sınıflar).MEB Yayınları, Ankara.
  • MEB, (2008), Proje Hazırlama Dersi Öğretim Programı, Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, Devlet Kitapları Müdürlüğü, Ankara.
  • Miles, M. B. &Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis. (2nd ed.). Thousand.
  • Torrance, E. P. (1965). Rewarding Creative Behavior: Experiments in Classroom Creative. Englewood Cliffs, N. J.:Prentice Hall.
  • Ünlü, M ve Aydıntan, S. (2011) İşbirlikli Öğrenme Yönteminin 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi “Permütasyon ve Olasılık” Konusunda Akademik Başarı ve Kalıcılık Düzeylerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 1-16.
  • Yılmaz, M. (2007). Görsel Sanatlar Eğitiminde İşbirlikli Öğrenme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 5 (2), 747-756.

İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yoluyla Okul Öncesi Çocuklara Yönelik Duvar Resimleme Çalışmaları

Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 02, - , 19.12.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı; Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Resim Bölümü iki boyutlu sanat atölye
dersi kapsamında yapılan okul öncesi çocuklara yönelik duvar resimleme çalışmalarında işbirlikli
öğrenme yönteminin etkilerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu dört görsel sanatlar öğretmeni
rehberliğinde kırk resim öğrencisinden oluşmaktadır. İşbirlikli öğrenme yaklaşımının temel alındığı proje
çalışmasında okul öncesi bir okulda yedi duvar resmi tasarlanmış ve uygulanmıştır. Öğrencilerin öğrenme
süreci ile ilgili düşünceleri yazılı kompozisyonlarla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği
ile analiz edilerek; işbirlikli öğrenmenin sanatsal yaratıcılığa, yaratma süreçlerinde teknik ve beceri
geliştirme ile güven kazanma ve gurur duyma, başka alanlara transfer etme isteği, hoşgörü, anlayış,
yardımlaşma ve dayanışma duygusu geliştirme gibi duyuşsal kazanımlara katkı sağladığı sonuçlarına
ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aydın, S. ve Alakuş, A. O. (2009). İşbirlikli Öğrenmeyle Görsel Sanatlar Dersini İşlemenin Öğrencilerin Başarısına ve Öğrenilenlerin Kalıcılığına Etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2009), 63-77.
  • Balcı, Y. B. Ve Say. N. (2003). Temel Sanat Eğitimi. Ankara: Ya-Pa Yayın.
  • Bay, E. ve Çetin, B. (2012). İşbirliği Süreci Ölçeği (İSÖ) Geliştirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. (on- online). 9:1. Erişim: http://www.insanbilimleri.com
  • Çopur, T. ve Moğol, S. (2012). Fizik Eğitimde İşbirliğine Dayalı Yaklaşımın Kullanılmasına Yönelik Öğrenci Görüşleri, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32 (2): 251-266. Ankara.
  • Gall, M. D.,Borg W. R. &Gall, J. P. (1996). Educational Research: an Introduction. (6” ed.). New York.
  • Keiler, M. (1955). Art in The Classroom, Lincoln Univercity of Nebrasca Press.
  • Kırışoğlu, O. T. (2002). Sanatta Eğitim: Görmek, Öğrenmek, Yaratmak. (2. basım). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kösterelioğlu, İ. (2014). İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Oluşturduğu Duygular. International Journal of Human Sciences, 11(1), 256-279. doi: 10.14687/ijhs.v11i1.2728 272.
  • Kurtuluş, Y. (1998). Sanat Eğitiminde İşbirlikli Öğrenme (Resim-İş Derslerinde Bireysel Çalışmaları Yapılandırılmış Grup Çalışmasıyla Desteklenmesi İçin İşbirliğine Dayalı Öğrenme). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kurtuluş, Y. (2001). Sanat Eğitiminde İşbirlikli Öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 201- 205.
  • Liang, T. (2002). Implementing Cooperative Learning In EFL Teaching: Processand Effects. A Thesisforthe Degree of Doctor of Philosophy, National Taiwan Normal University. Retrieved 14.08.2011 from http://www.asian-efl-journal.com/ Thesis-Liang-Tsailing.pdf.
  • Mamur Yılmaz, E. (2014). Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının İlköğretim Okulları Öğrencilerine Sanatsal Düzenleme İlkelerinin Öğretimine Yönelik Öğretim Materyali Tasarım Süreçleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • MEB, (2006). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi İki Boyutlu Sanat Atölye Dersi Öğretim Programı; 9.,10., 11. ve 12. Sınıflar).MEB Yayınları, Ankara.
  • MEB, (2008), Proje Hazırlama Dersi Öğretim Programı, Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, Devlet Kitapları Müdürlüğü, Ankara.
  • Miles, M. B. &Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis. (2nd ed.). Thousand.
  • Torrance, E. P. (1965). Rewarding Creative Behavior: Experiments in Classroom Creative. Englewood Cliffs, N. J.:Prentice Hall.
  • Ünlü, M ve Aydıntan, S. (2011) İşbirlikli Öğrenme Yönteminin 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi “Permütasyon ve Olasılık” Konusunda Akademik Başarı ve Kalıcılık Düzeylerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 1-16.
  • Yılmaz, M. (2007). Görsel Sanatlar Eğitiminde İşbirlikli Öğrenme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 5 (2), 747-756.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif MAMUR Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 19 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 02

Kaynak Göster

APA Yılmaz, E. M. (2015). İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yoluyla Okul Öncesi Çocuklara Yönelik Duvar Resimleme Çalışmaları. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 7(02).