Bu araştırmanın genel amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin bilim-sözde
bilim ayrımlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma
ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini
2016-2017 eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim
Fakültesi’nde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Bu evrenden kolay
ulaşılabilir örneklem yoluyla belirlenmiş 403 öğrenci çalışmanın örneklemini
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Bilim-Sözde Bilim
Ayrımı Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre eğitim
fakültesi öğrencilerinin sözde bilim, sözde bilimsel inançlar ve ölçeğin
tamamına ait puanlar arasında cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık
bulunmazken, bilimsel yöntem inanç puanlarında kız öğrenciler lehine,
bilim-sözde bilim ayrımı inanç puanlarında erkek öğrenciler lehine anlamlı fark
bulunmuştur. Sınıf düzeyi değişkenine göre sözde bilim, bilimsel yöntem inanç
ve ölçeğin tamamı puanlarında anlamlı fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Bilimsel yöntem inanç, bilim-sözde bilim ayrımı ve ölçeğin tamamı puanlarında
fen bilimleri ve sınıf öğretmenliğinde öğrenim gören öğrencilerin puanları
Türkçe öğretmenliği bölümü öğrencilerinden anlamlı biçimde daha yüksektir.
Mezun olunan lise türü değişkeninin ise etkili bir değişken olmadığı sonucuna
ulaşılmıştır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |
Open Access Policy
KSUJED provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.