Research Article
BibTex RIS Cite

Effects of Distance Education During Covid-19 Pandemics on Teaching English Listening and Speaking Skills

Year 2022, Volume: 4 Issue: 2, 1 - 29, 31.12.2022

Abstract

The aim of this case study is to reveal the positive and negative effects of distance education during the Covid-19 pandemic on teaching listening and speaking skills. The participants were nine English teachers working in the primary, secondary and high schools at the Ministry of National Education. Research data were collected via semi-structured interviews using online communication tools. As a result of the content analysis, it was revealed that the distance education carried out during the Covid-19 pandemic positively affected the listening skill depending on the effective use of technology. On the other hand, it was seen that distance education had positive effects on speaking skills depending on effective use of technology and suitable environments. On the other hand, it was also found that distance education had negative effects on listening skills arising from the ineffective use of technology, family and the decisions made by the Ministry of National Education. Similarly, it was found that the negative effects of distance education on teaching speaking skills were caused by the students, the environment, the Ministry of National Education, the ineffective use of technology, and the family.

References

  • Akkaş Baysal, E. (2020). İngilizce dinleme etkinliklerinde yaşanan sorunların dinleme öncesi dil öğrenme stratejileri ile ele alınması. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 335-352. Doi: 10.31464/jlere.674545.
  • Atmojo, A. & Nugroho, A. (2020). EFL classes must go online! Teaching activities and challenges during covid-19 pandemic in Indonesia. Register Journal, 13(1), 49-76. https://doi.org/10.18326/rgt.v13i1.49-76.
  • Avcı, F. & Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi – USBED 3(4), 117-154.
  • Balaman, F. & Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84. Bayyurt, Y. (2012, Kasım 12-13). 4+4+4 Eğitim Sisteminde Erken Yaşta Yabancı Dil Eğitimi [Konferans bildirisi]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 1. Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye. https://www.researchgate.net/publication/258112407_444_Egitim_Sisteminde_Erken_Yasta_Yabanci_Dil_Egitimi
  • Dolmacı, M. & Dolmacı, A. (2020). Yabancı dil hazırlık sınıfındaki üniversite öğrencilerinin eş zamanlı uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri. Milli Eğitim Dergisi (“Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim” konulu özel sayı), 49(1), 657-684. Doi: 10.37669/milliegitim.782906
  • Eroğlu, F. & Kalaycı, N. (2020). Üniversitelerdeki zorunlu ortak derslerden yabancı dil dersinin uzaktan eğitim uygulamasının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 236-265. Doi: 10.37217/tebd.683250
  • Fansuary, A. H., Januarty, R., Rahman, A.W. & Syawal, (2020). Digital content for millennial generations: teaching the English foreign language learner on Covid-19 pandemic. Journal of Southwest Jiaotong University, 55(3), 1-12. doi: 10.5539/elt.v13n9p1
  • Hopp, H. & Thoma, D. (2020). Foreign language development during temporary school closures in the 2020 Covid-19 pandemic. Frontiers in Education, 5, 1-4. doi: 10.3389/feduc.2020.601017
  • Huang, M., Shi, Y., & Yang, X. (2020). Emergency remote teaching of English as a foreign language during COVID-19: Perspectives from a university in China. IJERI: International Journal of Educational Research and Innovation, 15, 400-418. Doi: https://doi.org/10.46661/ijeri.5351
  • Kımav, A. (2019). İngilizce dinleme becerilerini geliştirmek için bir oturumlu strateji eğitimi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi (Ekim 2019 Özel Sayısı), 244-255. Doi: 10.21733/ibad.611230
  • Kırkıç, K & Boray, T. (2017). İngilizce Öğretiminde ve Öğreniminde Türkiye İçin İnovatif Bir Teknik: Boray Tekniği (BT). Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(3), 13-29.
  • Larsen-Freman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques & principles in language teaching. Oxford: Oxford University Press.
  • MEB Haberler. (2020, Mart). Uzaktan eğitimde ilk dersi Bakan Ziya Selçuk verecek. Erişim adresi: http://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitimde-ilk-dersi-bakan-ziya-selcuk-verecek/haber/20530/tr Moser, K.M., Wei, T.V. & Brenner, D. (2021). Remote teaching during Covid-19: implications from a national survey of language educators. System, 97, 1-15. https://doi.org/10.1016/j.system.2020.102431
  • Özdoğan, A. & Berkant, H. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi (“Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim” konulu özel sayı), 49(1), 13-43. DOI: 10.37669/milliegitim.788118
  • Paker, T. (2012). Türkiye’de neden yabancı dil (İngilizce) öğretemiyoruz ve neden öğrencilerimiz iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce öğrenemiyor? Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 89-94. DOI:10.9779/PUJE563
  • Shahzad, S. K., Hussain, J., Sadaf, N., Sarwat, S., Ghani, U., & Saleem, R. (2020). Impact of virtual teaching on ESL learners’ attitudes under Covid-19 circumstances at post graduate level in Pakistan. English Language Teaching, 13(9), 1-9. https://doi.org/10.5539/elt.v13n9p1
  • Suna, Y. & Durmuşçelebi, M. (2013). Türkiye’de yabancı dil öğrenme-öğretme problemine ilişkin yapılan çalışmaların derlemesi. Türkiye Sosyal Politika ve Çalışma Hayatı Araştırmaları Dergisi, 3(5), 7-24.
  • Şad, S. N. (2011). İlköğretim birinci kademe İngilizce öğretim programının çocuklara yabancı dil öğretiminin duyuşsal hedeflerini gerçekleştirme düzeyi. (Tez no. 277609) [Doktora tezi, İnönü Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Şad, S. N., & Karaova, M. (2015). İlkokul ikinci sınıf İngilizce dersi bağlamında dinleme becerisi öğretimi: Bir durum çalışması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 3(2), 66-95.
  • Şad, S.N., & Sarı, M. (2019). İngilizce öğretmenlerinin erken yaşta ingilizce öğretimine ilişkin yeterlilik düzeyleri (Kütahya ili örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(12), 144-163.
  • Şahin K. (2018). Türkiye’de yabancı dil öğretimi: Sorunlar ve çözüm yolları. 10. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu (1-2 Aralık 2018), İstanbul.
  • Şendoğan Erdoğan, K. (2020). Foreign language education during Covid-19 pandemic: An evaluation from the perspectives of preparatory class students. Milli Eğitim Dergisi (“Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim” konulu özel sayı), 49(1), 1079-1090. DOI: 10.37669/milliegitim.788274
  • Tümen Akyıldız, S. (2020). Pandemi döneminde yapılan uzaktan eğitim çalışmalarıyla ilgili İngilizce öğretmenlerinin görüşleri (bir odak grup tartışması). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (21), 679-696. Doi: 10.29000/rumelide.835811
  • Ur, P. (1996). A course in language teaching, cambridge teacher training and development. UK: Cambridge University Press.
  • Yaman, İ. (2018). Türkiye’de İngilizce öğrenmek: Zorluklar ve fırsatlar. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 11, 161-175. DOI: 10.29000/rumelide.417491
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yi, Y., & Jang, J. (2020). Envisioning possibilities amid the COVID 19 pandemic: Implications from English language teaching in South Korea. Current issues in TESOL: TESOL and the Covid 19 pandemic, 11(3), 1-5. Doi: 10.1002/tesj.543

Covid-19 Pandemisi Sürecinde Yürütülen Uzaktan Eğitimin İngilizce Dinleme ve Konuşma Becerilerinin Öğretimine Etkisi

Year 2022, Volume: 4 Issue: 2, 1 - 29, 31.12.2022

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Covid-19 pandemisi sürecinde yürütülen uzaktan eğitimin İngilizce dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimine olan olumlu ve olumsuz etkilerini öğretmen görüşleri doğrultusunda ortaya çıkarmaktır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, Covid-19 pandemisi süresince Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde İngilizce derslerini yürüten dokuz öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, çevrimiçi yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Toplanan veriler üzerinde yapılan içerik analizi sonucunda Covid-19 pandemisi sürecinde yürütülen uzaktan eğitimin etkili teknoloji kullanımına bağlı olarak dinleme becerisini olumlu yönde etkilediği ortaya konmuştur. Diğer taraftan uzaktan eğitimin etkin teknoloji kullanımına ve elverişli ortam sağlamasına bağlı olarak konuşma becerisi üzerinde de olumlu etkilerinin olduğu görülmüştür. Ayrıca teknolojinin etkin kullanılmamasından, MEB’nın kararlarından ve aileden kaynaklanan nedenlerden dolayı uzaktan eğitimin dinleme becerisi üzerinde olumsuz etkilerinin de olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Benzer şekilde öğrenciden, ortamdan, MEB’den, teknoloji kullanımından ve aileden kaynaklı nedenlerden dolayı uzaktan eğitimin konuşma becerisi öğretimi üzerinde olumsuz etkilerinin olduğu anlaşılmıştır.

References

  • Akkaş Baysal, E. (2020). İngilizce dinleme etkinliklerinde yaşanan sorunların dinleme öncesi dil öğrenme stratejileri ile ele alınması. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 335-352. Doi: 10.31464/jlere.674545.
  • Atmojo, A. & Nugroho, A. (2020). EFL classes must go online! Teaching activities and challenges during covid-19 pandemic in Indonesia. Register Journal, 13(1), 49-76. https://doi.org/10.18326/rgt.v13i1.49-76.
  • Avcı, F. & Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi – USBED 3(4), 117-154.
  • Balaman, F. & Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84. Bayyurt, Y. (2012, Kasım 12-13). 4+4+4 Eğitim Sisteminde Erken Yaşta Yabancı Dil Eğitimi [Konferans bildirisi]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 1. Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye. https://www.researchgate.net/publication/258112407_444_Egitim_Sisteminde_Erken_Yasta_Yabanci_Dil_Egitimi
  • Dolmacı, M. & Dolmacı, A. (2020). Yabancı dil hazırlık sınıfındaki üniversite öğrencilerinin eş zamanlı uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri. Milli Eğitim Dergisi (“Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim” konulu özel sayı), 49(1), 657-684. Doi: 10.37669/milliegitim.782906
  • Eroğlu, F. & Kalaycı, N. (2020). Üniversitelerdeki zorunlu ortak derslerden yabancı dil dersinin uzaktan eğitim uygulamasının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 236-265. Doi: 10.37217/tebd.683250
  • Fansuary, A. H., Januarty, R., Rahman, A.W. & Syawal, (2020). Digital content for millennial generations: teaching the English foreign language learner on Covid-19 pandemic. Journal of Southwest Jiaotong University, 55(3), 1-12. doi: 10.5539/elt.v13n9p1
  • Hopp, H. & Thoma, D. (2020). Foreign language development during temporary school closures in the 2020 Covid-19 pandemic. Frontiers in Education, 5, 1-4. doi: 10.3389/feduc.2020.601017
  • Huang, M., Shi, Y., & Yang, X. (2020). Emergency remote teaching of English as a foreign language during COVID-19: Perspectives from a university in China. IJERI: International Journal of Educational Research and Innovation, 15, 400-418. Doi: https://doi.org/10.46661/ijeri.5351
  • Kımav, A. (2019). İngilizce dinleme becerilerini geliştirmek için bir oturumlu strateji eğitimi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi (Ekim 2019 Özel Sayısı), 244-255. Doi: 10.21733/ibad.611230
  • Kırkıç, K & Boray, T. (2017). İngilizce Öğretiminde ve Öğreniminde Türkiye İçin İnovatif Bir Teknik: Boray Tekniği (BT). Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(3), 13-29.
  • Larsen-Freman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques & principles in language teaching. Oxford: Oxford University Press.
  • MEB Haberler. (2020, Mart). Uzaktan eğitimde ilk dersi Bakan Ziya Selçuk verecek. Erişim adresi: http://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitimde-ilk-dersi-bakan-ziya-selcuk-verecek/haber/20530/tr Moser, K.M., Wei, T.V. & Brenner, D. (2021). Remote teaching during Covid-19: implications from a national survey of language educators. System, 97, 1-15. https://doi.org/10.1016/j.system.2020.102431
  • Özdoğan, A. & Berkant, H. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi (“Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim” konulu özel sayı), 49(1), 13-43. DOI: 10.37669/milliegitim.788118
  • Paker, T. (2012). Türkiye’de neden yabancı dil (İngilizce) öğretemiyoruz ve neden öğrencilerimiz iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce öğrenemiyor? Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 89-94. DOI:10.9779/PUJE563
  • Shahzad, S. K., Hussain, J., Sadaf, N., Sarwat, S., Ghani, U., & Saleem, R. (2020). Impact of virtual teaching on ESL learners’ attitudes under Covid-19 circumstances at post graduate level in Pakistan. English Language Teaching, 13(9), 1-9. https://doi.org/10.5539/elt.v13n9p1
  • Suna, Y. & Durmuşçelebi, M. (2013). Türkiye’de yabancı dil öğrenme-öğretme problemine ilişkin yapılan çalışmaların derlemesi. Türkiye Sosyal Politika ve Çalışma Hayatı Araştırmaları Dergisi, 3(5), 7-24.
  • Şad, S. N. (2011). İlköğretim birinci kademe İngilizce öğretim programının çocuklara yabancı dil öğretiminin duyuşsal hedeflerini gerçekleştirme düzeyi. (Tez no. 277609) [Doktora tezi, İnönü Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Şad, S. N., & Karaova, M. (2015). İlkokul ikinci sınıf İngilizce dersi bağlamında dinleme becerisi öğretimi: Bir durum çalışması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 3(2), 66-95.
  • Şad, S.N., & Sarı, M. (2019). İngilizce öğretmenlerinin erken yaşta ingilizce öğretimine ilişkin yeterlilik düzeyleri (Kütahya ili örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(12), 144-163.
  • Şahin K. (2018). Türkiye’de yabancı dil öğretimi: Sorunlar ve çözüm yolları. 10. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu (1-2 Aralık 2018), İstanbul.
  • Şendoğan Erdoğan, K. (2020). Foreign language education during Covid-19 pandemic: An evaluation from the perspectives of preparatory class students. Milli Eğitim Dergisi (“Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim” konulu özel sayı), 49(1), 1079-1090. DOI: 10.37669/milliegitim.788274
  • Tümen Akyıldız, S. (2020). Pandemi döneminde yapılan uzaktan eğitim çalışmalarıyla ilgili İngilizce öğretmenlerinin görüşleri (bir odak grup tartışması). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (21), 679-696. Doi: 10.29000/rumelide.835811
  • Ur, P. (1996). A course in language teaching, cambridge teacher training and development. UK: Cambridge University Press.
  • Yaman, İ. (2018). Türkiye’de İngilizce öğrenmek: Zorluklar ve fırsatlar. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 11, 161-175. DOI: 10.29000/rumelide.417491
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yi, Y., & Jang, J. (2020). Envisioning possibilities amid the COVID 19 pandemic: Implications from English language teaching in South Korea. Current issues in TESOL: TESOL and the Covid 19 pandemic, 11(3), 1-5. Doi: 10.1002/tesj.543
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Bilal Karahan 0000-0002-0471-8971

Süleyman Nihat Şad 0000-0002-3169-2375

Early Pub Date December 30, 2022
Publication Date December 31, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Karahan, B., & Şad, S. N. (2022). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Yürütülen Uzaktan Eğitimin İngilizce Dinleme ve Konuşma Becerilerinin Öğretimine Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(2), 1-29.

Open Access Policy
KSUJED provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.