Research Article
BibTex RIS Cite

EŞANLAMLILIK OLGUSU VE EŞANLAMLI KELİMELERİN ARAPÇA ÖĞRETİMİNDEKİ YERİ

Year 2012, Issue: 19, 143 - 174, 01.06.2012

Abstract

Eşanlamlılığın tarihsel bir arka planı ve tabii bir süreci

vardır. Arap dilbiliminin ilk dönemlerinde nasıl ortaya çıktığı;

kaynaklarına dair öne sürülen sebeplerin neler olduğu; hangi

dilbilimcilerin eşanlamlılığı kabul ettiği ve bu olguyu tespit etmek

amacıyla belli kriterler ve metotlar geliştirdiği, “eşanlamlılık”

hakkındaki ana başlıklardan bazılarıdır. Bunlara ek olarak

mevcut literatür ve birikimin bilimsel açıdan güvenilirliği ve

Arapça öğretiminde eşanlamlı kelimeleri tercih oranı bu konu

hakkındaki diğer problemlerdir.

Arap dilbilimcilerin eşanlamlılık olgusu hakkında farklı

görüşlere sahip oldukları, günümüze ulaşan mevcut eserler veya

bu alanda yapılmış çalışmalar aracılığıyla bilinmektedir.

Dilbilimcilerin bir kısmının dilde eşanlamlılık olgusunu kabul

ettiklerine ve bir manayı iletmek için farklı anlatım yöntemlerine

başvurduklarına eserlerinde rastlanmaktadır. Bunun yanında

bazı dil kitapları ise lafızların delalet ettikleri özel anlamları

sınırlandırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Arapça öğretiminde

eşanlamlı kelimelerin olumlu rolünü ortaya koymak ve

Türkiye’deki Arapça öğretimine katkıda bulunmaktır.

Year 2012, Issue: 19, 143 - 174, 01.06.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Araştırma Makaleleri / Research Articles
Authors

Zeki A. Elbaghdadı This is me

Publication Date June 1, 2012
Submission Date January 2, 2012
Published in Issue Year 2012 Issue: 19

Cite

ISNAD Elbaghdadı, Zeki A. “EŞANLAMLILIK OLGUSU VE EŞANLAMLI KELİMELERİN ARAPÇA ÖĞRETİMİNDEKİ YERİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 19 (March 2012), 143-174.

The Journal of Theology Faculty of Kahramanmaraş Sütçü İmam University is published in electronic version and a hardcopy is distributed to each related library.