Bu makalede İlahiyat Fakültelerinin müfredatında yer
alan ve Felsefe Tarihi, Din Felsefesi, İslam Felsefesi, Din Sosyolojisi,
Din Psikolojisi, Dinler Tarihi ve Din Eğitimi gibi Anabilim
Dalları içerisinde mütalaa edilen Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü
derslerinin fonksiyonlarını inceleme konusu yapılmaktadır. Sosyal
bilimler araştırma metodolojisine uygun olarak İlahiyat Fakültesi
öğrencileri örneğinde görüşme ve gözleme dayanan veriler
ışığında yapılan bu araştırmaya göre, FDB derslerinin İlahiyat
Fakültesi öğrencilerinin zihin dünyasında önemli bir yeri
olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin eleştirel, sorgulayıcı
ve toplumun her kesimini kapsayan hoşgörülü bir bakış açısı ve
din anlayışı geliştirmelerinde bu derslerin son derece fonksiyonel
olduğu belirlenmiştir.
Journal Section | Araştırma Makaleleri / Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 2, 2013 |
Submission Date | July 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 22 |
The Journal of Theology Faculty of Kahramanmaraş Sütçü İmam University is published in electronic version and a hardcopy is distributed to each related library.