Research Article
BibTex RIS Cite

Some Determinations and Recommendations Regarding the Use of Ḥadīth Sources (In the Framework of Footnote Application and Spelling Rules)

Year 2020, Issue: 36, 19 - 42, 31.12.2020
https://doi.org/10.35209/ksuifd.799201

Abstract


Today, known as the information age, it is very fast and easy to access and store information in digital media and via the internet. Considering the literature on Islamic sciences, today's information technology offers wide possibilities to obtain and transfer information in the shortest and most practical way in all fields and especially in the field of hadith. However, it is seen that the writing techniques and footnote system for a long time are still used in academic studies on Islamic sciences. Insufficient use of technological means in studies on ḥadīth causes some difficulties and problems. In this article, we discuss some problems and solutions that may arise from different writing styles and from footnote system applications in academic studies particularly, in the field of ḥadīth and that may involve consequences in the future.
Keywords: Islamic sciences, ḥadīth, method, footnote, spelling rules.

References

  • Ankara Üniversitesi (AÜ). “Ankara Üniversitesi Açık Ders Malzemeleri”. Erişim 20 Mayıs 2020. http://www.ankara.edu.tr
  • Arslan, Metin. Araştırma Yöntem ve Teknikleri Ders Notları. Birecik: y.y., 2012.
  • Çelebi, İlyas “İslâmî İlimlerde Metodoloji/Usûl-V Temel İslâm İlimlerinin Ortaya Çıkışı ve Birbirleriyle İlişkileri”. “Tartışmalı İlmî İhtisas Toplantısı, 18 – 19 Ocak 2014”. İstanbul: 2014.
  • Çetin, Erol. Kierkegaard’a Göre Özne-Nesne İlişkisi, Kayseri: Kimlik Yayınları, 2016.
  • Çetin, Erol. “Kierkegaard’a Göre Öznelliği Tehdit Eden Etkenler”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 9/45 Ağustos 2016: 947-954.
  • Çüçen, A. Kadir. “Bilgi Kuramına Giriş”. Bilimname II. 3/12 Haziran 2003: 3-12.
  • Hoşab, Fahri. Hadîs Araştırmalarında Usûl. Ankara: İlâhiyat, 2019.
  • İSNAD, İSNAD Atıf Sistemi. “İSNAD Nedir?”. Erişim 12 Mart 2020. http://www.isnadsistemi.org
  • İSNAD, İSNAD Atıf Sistemi. “Kavramların Yazımı”. Erişim 23 Mart 2020. http://www.isnadsistemi.org
  • Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2000.
  • Mengüşoğlu, Takiyettin. Felsefeye Giriş. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1992.
  • Peker, Hidayet. “İbn Hazm’ın İlimler Tasnifi”. Uludağ Üniversitesi. İlahiyat Fakültesi Dergisi 18/1 (Ocak 2009): 319-329.
  • Türkdoğan, Orhan. Bilimsel Değerlendirme ve Araştırma Metodolojisi. İstanbul: M.E.B., 1995.
  • Wensinck, A.J. Concordance Et Indices De ta Tradition Musulmane (el-Mu‘cemu’l-mufehres li elfâzi’l-hadîsî’n-nebevî). İstanbul: 1986.

Hadis Kaynaklarının Kullanımı İle İlgili Bazı Tespit ve Öneriler (Dipnot Uygulaması ve Yazım Kuralları Çerçevesinde)

Year 2020, Issue: 36, 19 - 42, 31.12.2020
https://doi.org/10.35209/ksuifd.799201

Abstract

Bilişim çağı olarak bilinen günümüzde dijital ortamda ve internet yoluyla bilgiye ulaşmak ve bilgiyi depolamak oldukça hızlı ve kolaydır. İslâmî ilimlerle ilgili literatür göz önüne alındığında bütün alanlarda ve özelde hadis alanında günümüz bilgi teknolojisi en kısa ve pratik yoldan bilgiler elde etme ve aktarmada geniş imkânlar sunmaktadır. Fakat İslâmî ilimlerle ilgili yapılan akademik çalışmalarda hala çok önceye ait yazım teknikleri ve dipnot sisteminin kullanıldığı görülmektedir. Hadis ilmi ile ilgili çalışmalarda teknolojik imkânların yeterince kullanılmaması bir takım zorluklar ve sorunlara yol açmaktadır. Bu makalede hadis alanıyla ilgili yapılan akademik çalışmalarda birbirinden farklı yazım stilleri ve dipnot sistemi uygulamalarının doğurduğu ve ileride de doğurabileceği bazı sorunlara ve çözüm yollarına yer verilmiştir.
Anahtar Kelimeler: İslâmî ilimler, Hadis, Yöntem, Dipnot, İmlâ kuraları. 

References

  • Ankara Üniversitesi (AÜ). “Ankara Üniversitesi Açık Ders Malzemeleri”. Erişim 20 Mayıs 2020. http://www.ankara.edu.tr
  • Arslan, Metin. Araştırma Yöntem ve Teknikleri Ders Notları. Birecik: y.y., 2012.
  • Çelebi, İlyas “İslâmî İlimlerde Metodoloji/Usûl-V Temel İslâm İlimlerinin Ortaya Çıkışı ve Birbirleriyle İlişkileri”. “Tartışmalı İlmî İhtisas Toplantısı, 18 – 19 Ocak 2014”. İstanbul: 2014.
  • Çetin, Erol. Kierkegaard’a Göre Özne-Nesne İlişkisi, Kayseri: Kimlik Yayınları, 2016.
  • Çetin, Erol. “Kierkegaard’a Göre Öznelliği Tehdit Eden Etkenler”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 9/45 Ağustos 2016: 947-954.
  • Çüçen, A. Kadir. “Bilgi Kuramına Giriş”. Bilimname II. 3/12 Haziran 2003: 3-12.
  • Hoşab, Fahri. Hadîs Araştırmalarında Usûl. Ankara: İlâhiyat, 2019.
  • İSNAD, İSNAD Atıf Sistemi. “İSNAD Nedir?”. Erişim 12 Mart 2020. http://www.isnadsistemi.org
  • İSNAD, İSNAD Atıf Sistemi. “Kavramların Yazımı”. Erişim 23 Mart 2020. http://www.isnadsistemi.org
  • Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2000.
  • Mengüşoğlu, Takiyettin. Felsefeye Giriş. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1992.
  • Peker, Hidayet. “İbn Hazm’ın İlimler Tasnifi”. Uludağ Üniversitesi. İlahiyat Fakültesi Dergisi 18/1 (Ocak 2009): 319-329.
  • Türkdoğan, Orhan. Bilimsel Değerlendirme ve Araştırma Metodolojisi. İstanbul: M.E.B., 1995.
  • Wensinck, A.J. Concordance Et Indices De ta Tradition Musulmane (el-Mu‘cemu’l-mufehres li elfâzi’l-hadîsî’n-nebevî). İstanbul: 1986.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri / Research Articles
Authors

Veli Aba 0000-0003-4558-038X

Publication Date December 31, 2020
Submission Date September 23, 2020
Published in Issue Year 2020 Issue: 36

Cite

ISNAD Aba, Veli. “Hadis Kaynaklarının Kullanımı İle İlgili Bazı Tespit Ve Öneriler (Dipnot Uygulaması Ve Yazım Kuralları Çerçevesinde)”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 36 (December 2020), 19-42. https://doi.org/10.35209/ksuifd.799201.

The Journal of Theology Faculty of Kahramanmaraş Sütçü İmam University is published in electronic version and a hardcopy is distributed to each related library.