Bu araştırmanın amacı
kendini sabotaj, olumsuz değerlendirilme korkusu ve benlik saygısı arasındaki
ilişkiyi ve bu üç kavramın demografik değişkenler açısından anlamlı bir
farklılık olup olmadığını incelemektir. Araştırma, Akdeniz Üniversitesi
Manavgat Meslek Yüksekokulunda 2018-2019 akademik yılı bahar döneminde farklı
bölümlerde ön lisans öğrenimi gören 325 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Kendini
Sabotaj Ölçeği, Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeği, Benlik Saygısı Ölçeği
ve Demografik Bilgi Formu aracılığıyla üniversite öğrencilerinden (N=325)
toplanan veriler betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü
varyans analizi (ANOVA) teknikleri ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, kendini sabotaj ile olumsuz değerlendirilme korkusu arasında pozitif,
kendini sabotaj ile benlik saygısı arasında negatif, olumsuz değerlendirilme
korkusu ile benlik saygısı arasında negatif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 2 |