Günümüzde hasta ve hemşire arasındaki iletişim problemi sağlık kurumları ve hastalar için çok önemli bir konudur. Çünkü hastalar güler yüzlü ve anlayışlı hemşireler görmek, kaliteli hizmet almak ve aldıkları hizmet ile tatmin olmak istemektedirler. Dahası hemşirelerde hastalar ile olan iletişim sorununu konusunda daha etkili, verimli ve kaliteli hizmet sunmak için ortadan kaldırmak istemektedirler. Bu çalışma sağlık kuruluşundaki çalışan hemşirenin ve bu kuruluşa gelen hastaların iletişim ile ilgili bakış açılarını analiz etmeyi hedeflemektedir. Çalışmada literatür taraması yapılmış ve anketler özel hastanede çalışan 57 hemşire ve başvuru yapan 69 hasta üzerinde uygulanmıştır. Çalışmanın analizinde SPSS 20.0 programı kullanılmıştır. Sonuç olarak belirlenen altı hipotez reddedilmiş ve hastaların hemşirelere göre daha olumlu baktıkları keşfedilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.