BibTex RIS Kaynak Göster

Özel Hastanelerdeki Hemşire ve Hastaların İletişim Seviyelerinin Değerlendirilmesi: Bir Hastane Örneği

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 2, 0 - 0, 11.10.2016

Öz

Günümüzde hasta ve hemşire arasındaki iletişim problemi sağlık kurumları ve hastalar için çok önemli bir konudur. Çünkü hastalar güler yüzlü ve anlayışlı hemşireler görmek, kaliteli hizmet almak ve aldıkları hizmet ile tatmin olmak istemektedirler. Dahası hemşirelerde hastalar ile olan iletişim sorununu konusunda daha etkili, verimli ve kaliteli hizmet sunmak için ortadan kaldırmak istemektedirler.   Bu çalışma sağlık kuruluşundaki çalışan hemşirenin ve bu kuruluşa gelen hastaların iletişim ile ilgili bakış açılarını analiz etmeyi hedeflemektedir. Çalışmada literatür taraması yapılmış ve anketler özel hastanede çalışan 57 hemşire ve başvuru yapan 69 hasta üzerinde uygulanmıştır. Çalışmanın analizinde SPSS 20.0 programı kullanılmıştır. Sonuç olarak belirlenen altı hipotez reddedilmiş ve hastaların hemşirelere göre daha olumlu baktıkları keşfedilmiştir.

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 2, 0 - 0, 11.10.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Ali Parlayan Bu kişi benim

Sema Dökme Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Parlayan, M. A., & Dökme, S. (2016). Özel Hastanelerdeki Hemşire ve Hastaların İletişim Seviyelerinin Değerlendirilmesi: Bir Hastane Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2).

.