Sınıf öğretmeni
adaylarının fen bilimleri dersine karşı sahip oldukları duygular ve bu
duyguların sebep olduğu değişkenlerin araştırıldığı bu çalışmada, nitel
araştırma yöntemi kullanılmıştır. 2016-2017 eğitim-öğretim yılında, Akdeniz
Bölgesi’nde bir devlet üniversitesinde bulunan eğitim fakültesi, sınıf
öğretmenliği anabilimdalı 61 son sınıf öğrencisi ile yürütülen çalışmanın
verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme
formu ile elde edilmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının fen bilimlerine karşı
sahip oldukları duygular emojiler kullanılarak belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırmanın sonucunda elde edilen veriler, sınıf öğretmeni adaylarının fen
bilimleri derslerine karşı alçakgönüllü, üzgün ve uyku anlamı içeren emojiler
kullandıklarını göstermiştir. Bu sahip olunan duyguların nedeninin de genel
olarak ders konuları ve öğretim elemanının etkisi olduğu belirtilmiştir. Sınıf
öğretmeni adayları, fen bilimleri öğretiminde uygulamaya dönük, öğrencilerinin
derste aktif olmasını ve derslerin öğrencilerin merakını uyandıracak şekilde
anlatılması gerektiğini önermişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.