Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 39 - 54, 30.04.2018

Öz

Kaynakça

  • KAYNAKLAR Akbaş, A. ve Çelikkaleli, Ö. (2006); Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi özyeterlik inançlarının cinsiyet, öğrenim türü ve üniversitelerine göre incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 98-110. Akkoyunlu, B. (1995); Bilgi Teknolojilerinin Okullarda Kullanımı Ve Öğretmenlerin Rolü, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11,105-109. Ayas, A., Coştu, B., Çalık, M., Karataş, F. Ö. ve Ünal, S. (2005); Fen öğretmen adaylarının çözelti hazırlama ve laboratuvar malzemelerini kullanma yeterliliklerinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 65-75 Balbağ,M., Z. ve Anılan, B. (2014); Fen bilgisi ve sınıf öğretmen adaylarının fen bilgisi laboratuvar uygulamaları derslerine yönelik görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 309-320. Bloom, J. W., (1989). "Preservice clementary teachers' conceptions of science: science, theories and evolutian." International Journal of Scienee Education,) 11,401-415 Brickhouse, N. W., (1992). "Teachers' beJief about the naturce of science and their relationship to classroom practice." Journal of Teaeher Education, 41. 53- 62. Butzow, J.W. (1973); Why the new school science doesn’t sell. Science Children, 10(5), 21. Capie, W. (1973); A modular methods course in conjunction with portal schools. Science Education, 57(1), 71-75. Carin, A ve Sund, R.B. (1975); Teaching science through discovery. 3rd ed. Columbus, OH: Merrill. Daşdemir, İ., ve Doymuş, K. (2016). Fen ve teknoloji dersinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2 (3), 33-42 Gabel, D., (1980). "Attitudes toward science ad science teaching of undergraduates according to major and number of science conrses taken and the effect of two courses." School Scienee and Mathematics, 80,70-76. Güven, İ., Öztuna, A. ve Gürdal A. (2002); İlköğretim Bölümü Öğrencilerinin Fen Bilgisi Laboratuar Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri. 2000‟li yıllarda I. öğrenme ve öğretme sempozyumu. İstanbul. Karaçallı, S. (2011). İlköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde proje tabanlı öğrenme yönteminin akademik başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisi (Doctoral dissertation, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü). Kavcar C. (2002); Cumhuriyet döneminde dal öğretmeni yetiştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35, 1-13. Munby, H., (1983) "Thirty studies involving the "Scientific Attitude Inventory": What confidence can we have in this instrument?" Journal of Researeh in Scienee Teaehing, 20,141-162. Öztürk, C. ve Dilek, D. (2003); Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık. Shrigley, R.L. (1974); The attitude of pre-service elementary teachers toward science. School Science and Mathematics, 74, 243-250. Ünal, G. ve Ergin, Ö. (2006); Buluş Yoluyla Fen Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenme Yaklaşımlarına ve Tutumlarına Etkisi, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(1), 36-52. Washton, E.S. (1971); Improving elementary teacher education in science. New York: Macmillan. Yaman, E. (2010a). Psikoşiddete (mobbinge) maruz kalan öğretim elemanlarının örgüt kültürü ve iklimi algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(1), 547-578. Yeşilyurt, S. (2005); Biyoloji eğitimi öğrencilerinin biyoloji laboratuvarında karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi üzerine bir araştırma. Çukurova Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 88-96. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara:Seçkin Yayınları.

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilimleri Dersine Yönelik Duyguları

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 39 - 54, 30.04.2018

Öz

Sınıf öğretmeni
adaylarının fen bilimleri dersine karşı sahip oldukları duygular ve bu
duyguların sebep olduğu değişkenlerin araştırıldığı bu çalışmada, nitel
araştırma yöntemi kullanılmıştır. 2016-2017 eğitim-öğretim yılında, Akdeniz
Bölgesi’nde bir devlet üniversitesinde bulunan eğitim fakültesi, sınıf
öğretmenliği anabilimdalı 61 son sınıf öğrencisi ile yürütülen çalışmanın
verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme
formu ile elde edilmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının fen bilimlerine karşı
sahip oldukları duygular emojiler kullanılarak belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırmanın sonucunda elde edilen veriler, sınıf öğretmeni adaylarının fen
bilimleri derslerine karşı alçakgönüllü, üzgün ve uyku anlamı içeren emojiler
kullandıklarını göstermiştir. Bu sahip olunan duyguların nedeninin de genel
olarak ders konuları ve öğretim elemanının etkisi olduğu belirtilmiştir. Sınıf
öğretmeni adayları, fen bilimleri öğretiminde uygulamaya dönük, öğrencilerinin
derste aktif olmasını ve derslerin öğrencilerin merakını uyandıracak şekilde
anlatılması gerektiğini önermişlerdir.

Kaynakça

  • KAYNAKLAR Akbaş, A. ve Çelikkaleli, Ö. (2006); Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi özyeterlik inançlarının cinsiyet, öğrenim türü ve üniversitelerine göre incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 98-110. Akkoyunlu, B. (1995); Bilgi Teknolojilerinin Okullarda Kullanımı Ve Öğretmenlerin Rolü, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11,105-109. Ayas, A., Coştu, B., Çalık, M., Karataş, F. Ö. ve Ünal, S. (2005); Fen öğretmen adaylarının çözelti hazırlama ve laboratuvar malzemelerini kullanma yeterliliklerinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 65-75 Balbağ,M., Z. ve Anılan, B. (2014); Fen bilgisi ve sınıf öğretmen adaylarının fen bilgisi laboratuvar uygulamaları derslerine yönelik görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 309-320. Bloom, J. W., (1989). "Preservice clementary teachers' conceptions of science: science, theories and evolutian." International Journal of Scienee Education,) 11,401-415 Brickhouse, N. W., (1992). "Teachers' beJief about the naturce of science and their relationship to classroom practice." Journal of Teaeher Education, 41. 53- 62. Butzow, J.W. (1973); Why the new school science doesn’t sell. Science Children, 10(5), 21. Capie, W. (1973); A modular methods course in conjunction with portal schools. Science Education, 57(1), 71-75. Carin, A ve Sund, R.B. (1975); Teaching science through discovery. 3rd ed. Columbus, OH: Merrill. Daşdemir, İ., ve Doymuş, K. (2016). Fen ve teknoloji dersinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2 (3), 33-42 Gabel, D., (1980). "Attitudes toward science ad science teaching of undergraduates according to major and number of science conrses taken and the effect of two courses." School Scienee and Mathematics, 80,70-76. Güven, İ., Öztuna, A. ve Gürdal A. (2002); İlköğretim Bölümü Öğrencilerinin Fen Bilgisi Laboratuar Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri. 2000‟li yıllarda I. öğrenme ve öğretme sempozyumu. İstanbul. Karaçallı, S. (2011). İlköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde proje tabanlı öğrenme yönteminin akademik başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisi (Doctoral dissertation, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü). Kavcar C. (2002); Cumhuriyet döneminde dal öğretmeni yetiştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35, 1-13. Munby, H., (1983) "Thirty studies involving the "Scientific Attitude Inventory": What confidence can we have in this instrument?" Journal of Researeh in Scienee Teaehing, 20,141-162. Öztürk, C. ve Dilek, D. (2003); Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık. Shrigley, R.L. (1974); The attitude of pre-service elementary teachers toward science. School Science and Mathematics, 74, 243-250. Ünal, G. ve Ergin, Ö. (2006); Buluş Yoluyla Fen Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenme Yaklaşımlarına ve Tutumlarına Etkisi, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(1), 36-52. Washton, E.S. (1971); Improving elementary teacher education in science. New York: Macmillan. Yaman, E. (2010a). Psikoşiddete (mobbinge) maruz kalan öğretim elemanlarının örgüt kültürü ve iklimi algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(1), 547-578. Yeşilyurt, S. (2005); Biyoloji eğitimi öğrencilerinin biyoloji laboratuvarında karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi üzerine bir araştırma. Çukurova Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 88-96. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara:Seçkin Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Uzun

A. Rabia Başaran Uğur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uzun, E., & Başaran Uğur, A. R. (2018). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilimleri Dersine Yönelik Duyguları. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 39-54.

.