Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin sahip
oldukları e-öğrenme stillerini; cinsiyet, mesleki kıdem, öğrenim durumu,
herhangi bir e-öğrenme kursu, semineri vb. katılım durumu, e-öğrenme deneyimi,
e-öğrenme ile ilgili bilgisayar yazılımı kullanma durumu değişkenlerine göre
incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında, Bilecik
ilinde çeşitli ilkokullarda görev yapan 213 sınıf öğretmeni ile tarama
modelinde gerçekleştirilen bir çalışmadır. Araştırmada, çalışma grubunda yer
alan sınıf öğretmenlerinin e-öğrenme stillerini belirlemeyebilmek için,
Gülbahar ve Alper (2014) tarafından geliştirilen “e-Öğrenme Stilleri Ölçeği”
kullanılmıştır. Uygulama sürecinden elde edilen verilerin analizinde Kay-Kare
testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre sınıf öğretmenlerinin
e-öğrenme stilleri; cinsiyet, mesleki
kıdem, öğrenim durumu, herhangi bir e-öğrenme kursu, semineri vb. faaliyetlere katılım
durumu, e-öğrenme ile ilgili bilgisayar yazılımı kullanma durumu değişkenlerine
göre anlamlı bir fark oluştururken; e-öğrenme deneyimi değişkenine göre anlamlı
bir farklılığa neden olmamıştır. Günümüzde birçok alanda yaygınlaşan ve
öğretmenlerin de birçok konuda katıldığı e-öğrenme etkinliklerinin verimli
geçmesi ve amaca hizmet etmesi bakımından e-öğrenme çalışmalarına katılacak
bireylerin sahip olduğu e-öğrenme stillerinin belirlenmesi oldukça önemlidir.
E-öğrenme ortamlarının ve çalışmalarının, katılımcıların niteliklerine göre
düzenlenmesi, arzu edilen kazanımların elde edilmesine hizmet edeceği
düşünülmektedir. Bu çalışma ile e-öğrenme konusunda alanyazında yer alan mevcut
boşluğa ve gelecek araştırmalara katkı sağlayacağı, aynı zamanda da e-öğrenme
faaliyetlerine rehberlik edeceği düşünülmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.