Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenlerinin E-Öğrenme Stillerinin İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 69 - 88, 30.04.2018

Öz

Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin sahip
oldukları e-öğrenme stillerini; cinsiyet, mesleki kıdem, öğrenim durumu,
herhangi bir e-öğrenme kursu, semineri vb. katılım durumu, e-öğrenme deneyimi,
e-öğrenme ile ilgili bilgisayar yazılımı kullanma durumu değişkenlerine göre
incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında, Bilecik
ilinde çeşitli ilkokullarda görev yapan 213 sınıf öğretmeni ile tarama
modelinde gerçekleştirilen bir çalışmadır. Araştırmada, çalışma grubunda yer
alan sınıf öğretmenlerinin e-öğrenme stillerini belirlemeyebilmek için,
Gülbahar ve Alper (2014) tarafından geliştirilen “e-Öğrenme Stilleri Ölçeği”
kullanılmıştır. Uygulama sürecinden elde edilen verilerin analizinde Kay-Kare
testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre sınıf öğretmenlerinin
e-öğrenme stilleri; cinsiyet,  mesleki
kıdem, öğrenim durumu, herhangi bir e-öğrenme kursu, semineri vb. faaliyetlere katılım
durumu, e-öğrenme ile ilgili bilgisayar yazılımı kullanma durumu değişkenlerine
göre anlamlı bir fark oluştururken; e-öğrenme deneyimi değişkenine göre anlamlı
bir farklılığa neden olmamıştır. Günümüzde birçok alanda yaygınlaşan ve
öğretmenlerin de birçok konuda katıldığı e-öğrenme etkinliklerinin verimli
geçmesi ve amaca hizmet etmesi bakımından e-öğrenme çalışmalarına katılacak
bireylerin sahip olduğu e-öğrenme stillerinin belirlenmesi oldukça önemlidir.
E-öğrenme ortamlarının ve çalışmalarının, katılımcıların niteliklerine göre
düzenlenmesi, arzu edilen kazanımların elde edilmesine hizmet edeceği
düşünülmektedir. Bu çalışma ile e-öğrenme konusunda alanyazında yer alan mevcut
boşluğa ve gelecek araştırmalara katkı sağlayacağı, aynı zamanda da e-öğrenme
faaliyetlerine rehberlik edeceği düşünülmektedir. 

Kaynakça

  • Ataseven, N. ve Oğuz, A. (2015). Türkiye’de öğrenme stilleri konusunda yapılan tezlerin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 192-205.
  • Bahar, H. H. ve Sülün, A. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri, cinsiyet öğrenme stili ilişkisi ve öğrenme stiline göre akademik başarı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 379-386.
  • Beacham, N., Elliott, A., Alty, L., & Al-Sharrah, A. (2002). Media combinations and learning styles: A dual coding approach. Word Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecomunicaciones, June 2002, Denver, Colorado.
  • Büyüköztürk, S., Kılıç Cakmak, E., Akgün, O. E., Karadeniz, S., ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, Ş. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 70-821.
  • Coffield, F., Moseley, D., Hall, E., & Ecclestone, K. (2004). Learning styles and pedagogy in post-16 learning: A systematic and critical review. London: Learning and Skills Research Centre. http://www.leerbeleving.nl/wp-content/uploads/2011/09/learning-styles.pdf [Erişim tarihi: 09.07.1984].
  • Çaycı, B. ve Ünal, E. (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının sahip oldukları öğrenme stillerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 7(3),1-16.
  • Çubukçu, Z. (2005). Öğretmen adaylarının düşünme stillerinin öğrenme biçimlerini tercih etmelerindeki etkisi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 30(234), 22-32.
  • Çubukçu, Z. (2004, Temmuz). Öğretmen adaylarının düşünme stillerinin öğrenme biçimlerini tercih etmelerindeki etkisi. XIII Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’nda sunulan bildiri, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Dikmen, T. G. ve Saracaloğlu, A. S. (2011). Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 52-74.
  • Dinçol, S., Temel, S., Oskay, Ö. Ö., Erdoğan, Ü. I., & Yılmaz, A. (2011). The effect of matching learning styles with teaching styles on success. Procedia Social and Behavioral Sciences 15(2011), 854-858.
  • Dunn, R., & Dunn, K. (1993). Teaching secondary science students through their individual learning styles: Practical approaches for grades 7-12. New York: Allyn and Bacon.
  • Eddy, E. (2012). On the involvement of cognitive processes in the acquisition of English grammar by Slovak learners. Prešove: Prešovská Univerzita Publication.
  • Ekici, G. (2013). Gregorc ve Kolb Öğrenme Stili Modellerine göre öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin cinsiyet ve genel akademik başarı açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 38(167), 211-225.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Felder, R., & Brent, R. (2005). Understanding student differences. Journal of Engineering Education, 94(1), 57-72. Doi: http://dx.doi.org/10.1002 /j.2168-9830.2005.tb00829.x Grasha, A. F. (1996). Teaching with style: a practical guide to enhancing learning by understanding teaching and learning styles. San Bernardino, CA: Alliance Publishers.
  • Gregorc, A. F. (1985). Gregorc style delineator developmental technical and administrative manual. Columbia, CT: Gregorc Associates.
  • Gülbahar, Y., ve Alper, A. (2014). Elektronik ortamlar için e-öğrenme stilleri ölçeğinin geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim, 39(171), 421-435.
  • Heacox, D. (2002). Differentiating instruction in the regular classroom: How to reach and teach all learners, grades 3-12. Minneapolis, MN: Free Spirit Publishing Inc.
  • Hsieh, S.-W., Jang, Y.-R., Hwang, G.-J., and Chen, N.-S. (2011). Effects of teaching & learning styles on students’ reflection levels for ubiquitous learning. Computers & Education, 57(1), 1194-1201. Doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2011.01.004
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keefe, J. W. (1982). Learning style: an overview in NASSP's student learning styles: diagnosing and presscribing programs. Reston, VA: National Association of Secondary School Principals.
  • Keefe, J. W., & Ferrell, B. G. (1990). Developing a defensible style paradigm. Educational Leadership, 48(2), 57-61.
  • Kolb, D. A. (1984). Experiental learning: experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, Inc.
  • Kurt, H. ve Ekici, G. (2013). Bireysel farklılıklar ve öğretime yansımaları. G. Ekici ve M. Güven (Ed.), Yeni öğrenme-öğretme yaklaşımları ve uygulama örnekleri içinde (ss. 39-82). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kuzgun, Y. ve Deryakulu, D. (2006). Bireysel farklılıklar ve eğitime yansımaları. Y. Kuzgun ve D. Deryakulu (Ed.), Eğitimde bireysel farklılıklar içinde (2. baskı, ss. 1-11). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • McCarthy, B. (1987). The 4mat system: teaching to learning styles with right/left mode techniques. Barrington: Excel, Inc.
  • Özgür, H. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin öğrenme stilleri: Trakya Üniversitesi örneği. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 85-91.
  • Postlethwaite, K. (1993). Differentiated science teaching: Responding to individual differences and to special educational needs. Buckingam, USA: Open University Press. Smith, P. L., & Ragan, T. J. (1999). Instructional design (2nd ed.). New York: John Wiley and Sons.
  • Smolarek, B., & Hora, M. T. (2016). Review of learning styles theory: Implications for adult educators. https://continuingstudies.wisc.edu/docs/learning-styles-research-brief.pdf [Erişim tarihi: 09.07.2017].
  • Şentürk, C. (2016). Öğretmenlerin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 1501-1511.
  • Yeşilyurt, E. (2014). Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin belirlenmesi ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 999-1021.
Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 69 - 88, 30.04.2018

Öz

Kaynakça

  • Ataseven, N. ve Oğuz, A. (2015). Türkiye’de öğrenme stilleri konusunda yapılan tezlerin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 192-205.
  • Bahar, H. H. ve Sülün, A. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri, cinsiyet öğrenme stili ilişkisi ve öğrenme stiline göre akademik başarı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 379-386.
  • Beacham, N., Elliott, A., Alty, L., & Al-Sharrah, A. (2002). Media combinations and learning styles: A dual coding approach. Word Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecomunicaciones, June 2002, Denver, Colorado.
  • Büyüköztürk, S., Kılıç Cakmak, E., Akgün, O. E., Karadeniz, S., ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, Ş. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 70-821.
  • Coffield, F., Moseley, D., Hall, E., & Ecclestone, K. (2004). Learning styles and pedagogy in post-16 learning: A systematic and critical review. London: Learning and Skills Research Centre. http://www.leerbeleving.nl/wp-content/uploads/2011/09/learning-styles.pdf [Erişim tarihi: 09.07.1984].
  • Çaycı, B. ve Ünal, E. (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının sahip oldukları öğrenme stillerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 7(3),1-16.
  • Çubukçu, Z. (2005). Öğretmen adaylarının düşünme stillerinin öğrenme biçimlerini tercih etmelerindeki etkisi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 30(234), 22-32.
  • Çubukçu, Z. (2004, Temmuz). Öğretmen adaylarının düşünme stillerinin öğrenme biçimlerini tercih etmelerindeki etkisi. XIII Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’nda sunulan bildiri, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Dikmen, T. G. ve Saracaloğlu, A. S. (2011). Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 52-74.
  • Dinçol, S., Temel, S., Oskay, Ö. Ö., Erdoğan, Ü. I., & Yılmaz, A. (2011). The effect of matching learning styles with teaching styles on success. Procedia Social and Behavioral Sciences 15(2011), 854-858.
  • Dunn, R., & Dunn, K. (1993). Teaching secondary science students through their individual learning styles: Practical approaches for grades 7-12. New York: Allyn and Bacon.
  • Eddy, E. (2012). On the involvement of cognitive processes in the acquisition of English grammar by Slovak learners. Prešove: Prešovská Univerzita Publication.
  • Ekici, G. (2013). Gregorc ve Kolb Öğrenme Stili Modellerine göre öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin cinsiyet ve genel akademik başarı açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 38(167), 211-225.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Felder, R., & Brent, R. (2005). Understanding student differences. Journal of Engineering Education, 94(1), 57-72. Doi: http://dx.doi.org/10.1002 /j.2168-9830.2005.tb00829.x Grasha, A. F. (1996). Teaching with style: a practical guide to enhancing learning by understanding teaching and learning styles. San Bernardino, CA: Alliance Publishers.
  • Gregorc, A. F. (1985). Gregorc style delineator developmental technical and administrative manual. Columbia, CT: Gregorc Associates.
  • Gülbahar, Y., ve Alper, A. (2014). Elektronik ortamlar için e-öğrenme stilleri ölçeğinin geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim, 39(171), 421-435.
  • Heacox, D. (2002). Differentiating instruction in the regular classroom: How to reach and teach all learners, grades 3-12. Minneapolis, MN: Free Spirit Publishing Inc.
  • Hsieh, S.-W., Jang, Y.-R., Hwang, G.-J., and Chen, N.-S. (2011). Effects of teaching & learning styles on students’ reflection levels for ubiquitous learning. Computers & Education, 57(1), 1194-1201. Doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2011.01.004
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keefe, J. W. (1982). Learning style: an overview in NASSP's student learning styles: diagnosing and presscribing programs. Reston, VA: National Association of Secondary School Principals.
  • Keefe, J. W., & Ferrell, B. G. (1990). Developing a defensible style paradigm. Educational Leadership, 48(2), 57-61.
  • Kolb, D. A. (1984). Experiental learning: experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, Inc.
  • Kurt, H. ve Ekici, G. (2013). Bireysel farklılıklar ve öğretime yansımaları. G. Ekici ve M. Güven (Ed.), Yeni öğrenme-öğretme yaklaşımları ve uygulama örnekleri içinde (ss. 39-82). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kuzgun, Y. ve Deryakulu, D. (2006). Bireysel farklılıklar ve eğitime yansımaları. Y. Kuzgun ve D. Deryakulu (Ed.), Eğitimde bireysel farklılıklar içinde (2. baskı, ss. 1-11). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • McCarthy, B. (1987). The 4mat system: teaching to learning styles with right/left mode techniques. Barrington: Excel, Inc.
  • Özgür, H. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin öğrenme stilleri: Trakya Üniversitesi örneği. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 85-91.
  • Postlethwaite, K. (1993). Differentiated science teaching: Responding to individual differences and to special educational needs. Buckingam, USA: Open University Press. Smith, P. L., & Ragan, T. J. (1999). Instructional design (2nd ed.). New York: John Wiley and Sons.
  • Smolarek, B., & Hora, M. T. (2016). Review of learning styles theory: Implications for adult educators. https://continuingstudies.wisc.edu/docs/learning-styles-research-brief.pdf [Erişim tarihi: 09.07.2017].
  • Şentürk, C. (2016). Öğretmenlerin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 1501-1511.
  • Yeşilyurt, E. (2014). Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin belirlenmesi ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 999-1021.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cihad Şentürk

Fatih Mehmet Ciğerci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şentürk, C., & Ciğerci, F. M. (2018). Sınıf Öğretmenlerinin E-Öğrenme Stillerinin İncelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 69-88.

.