İnsani
bir değer olan alçakgönüllülük öğretmenlik mesleği için de önemli bir kişilik
özelliğidir. Bu araştırma da coğrafya öğretmen adaylarının alçakgönüllülük
düzeylerini etkilediği düşünülen bazı değişkenlerin belirlenmesi amacıyla
yapılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu 2017-2018 eğitim öğretim bahar
döneminde Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi coğrafya bölümünde öğrenim
gören 153 kadın, 206 erkek olmak üzere toplam 359 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmanın
verileri Elliott
(2010) tarafından geliştirilen, geçerlik ve güvenirlik çalışması Akın ve diğ.
(2012) tarafından yapılan
“Alçakgönüllülük Ölçeği” ile araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi
formu kullanılarak toplanmıştır.Verilerin analizinde uygun test yöntemlerini
belirlemek amacı ile verilerin normal dağılıp dağılmadığına bakılmıştır. Normal
dağılım gösteren veriler için parametrik testler, normal dağılım göstermeyen
veriler için non-parametrik testler kullanılmıştır. Bağımsız değişkenlerin
ikili karşılaştırmaları t-test veya Mann Whitney U testi, çoklu
karşılaştırmalar tek yönlü varyans analizi (ANOVA) veya Kruscall Wallis
testleri ile analiz edilmiştir. İstatistiksel anlamlılık derecesi p<0.05
olarak değerlendirilmiştir.
Araştırma
grubundan elde edilen verilere göre bağımsız değişkenlere bağlı olarak
alçakgönüllülük alt boyutlarında puan ortalamaları arasında istatistiksel
olarak anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Ayrıca çalışmada gelecekte yapılabilecek benzer çalışmalar
için bazı öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.