Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yaratıcı Yazma Etkinliklerinin Çinli Öğrencilerin Yaşadıkları Türkçe Dil Bilgisi Sorunlarının Çözümlenmesindeki Etkisi

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 1, 137 - 149, 30.04.2022
https://doi.org/10.33437/ksusbd.409591

Öz

Bu araştırmanın amacı, yaratıcı yazma etkinliklerinin Çinli öğrencilerin yaşadıkları Türkçe dil bilgisi sorunlarının çözümlenmesi üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan zayıf deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, Çin – Şanghay Uluslararası Araştırmalar Üniversitesi Türkoloji Bölümü ikinci sınıfta öğrenim gören 12 öğrenci ile yürütülmüştür. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak yaratıcı yazma etkinlikleri kullanılmıştır. Etkinlikler basitten zora doğru öğrencilerin eğitim öğretim süreci içerisindeki yazma becerilerindeki dil bilgisi gelişimini ölçmek amacıyla oluşturulmuştur. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Uygulama sürecindeki etkinliklerde dil bilgisi yönünden yapılan hataların giderek azaldığı bulgusuna ulaşılmıştır. Bu araştırma ile Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde, yaratıcı yazma etkinliklerinin dil öğrenicilerinin dil bilgisi kurallarını doğru kullanmalarına katkısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aktaş M, (2009). Yabancı dil öğretiminde yaratıcı yazmanın başarıya ve yazılı anlatıma etkisi, Dil Dergisi,145,7-27. https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000113
  • Albayrak, F. (2010). Türkçe öğrenen Moğol öğrencilerin yazılı anlatım yanlışlarının dilbilgisi açısından değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Bölükbaş, F. ve Yargın, A. (2012). Error analysis in usage of basic tenses in Turkish by Kirgiz students. Journal of Studia uralo-altaica,49, 143-51. https://ojs.bibl.szeged.hu/index.php/stualtaica/article/view/13667/13523
  • Çerçi, A., Derman, S. ve Bardakçı, M. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin yazılı anlatımlarına yönelik yanlış çözümlemesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 15(2), 695-715. https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpFek5EZzRPQT09/yabanci-dil-olarak-turkce-ogrenen-ogrencilerin-yazili-anlatimlarina-yonelik-yanlis-cozumlemesi
  • Erdoğan, Ö. ve Yangın, B. (2014). The effects of process based creative writing activities on students’ writing expression and attitude towards writing. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 438-459. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2014.14.1-5000091521
  • Göçer, A. (2014). Yazma eğitimi. Pegem Akademi Yayınları.Ankara.
  • Kapar Kuvanç, E.B. (2008). Yaratıcı yazma tekniklerinin öğrencilerin Türkçe dersine ilişkin tutumlarına ve Türkçe dersindeki başarılarına etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Karatay, H. (2011). 4+1 planlı yazma ve değerlendirme modelinin öğretmen adaylarının yazılı anlatım tutumlarını ve yazma becerilerini geliştirmeye etkisi. Turkish Studies, 6(3), 1029- 1047. https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNeE1qUTFOUT09/4-1-planli-yazma-ve-degerlendirme-modelinin-ogretmen-adaylarinin-yazili-anlatim-tutumlarini-ve-yazma-becerilerini-gelistirmeye-etkisi
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2012). Ortaokul ve imam hatip ortaokulu yazarlık ve yazma becerileri dersi (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi. Ankara.
  • Nurlu, M. ve Kutlu, A. (2015). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde temel seviye A1 yazma sorunları: Afganistan örneği. Kara Harp Okulu Dergisi, 25, 67-87. https://dergipark.org.tr/tr/pub/khobilim/issue/34217/378219
  • Şengül, K. (2014). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde alfabe sorunu. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 3(1), 325-339. https://doi.org/10.7884/teke.245
  • Tok, M. (2013). Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarındaki yazma çalışmalarının değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 249-279. https://dergipark.org.tr/tr/pub/usaksosbil/issue/21644/232685
  • Ungan, S. (2006). Avrupa Birliğinin dil öğretimine karşı tutumu ve Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 217-226. https://dergipark.org.tr/tr/pub/dpusbe/issue/4757/65350
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. Eğitim ve Bilim, 23(112). http://eb.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/5326
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Ankara.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Uzun 0000-0002-7921-1534

Oğuzhan Sevim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uzun, A., & Sevim, O. (2022). Yaratıcı Yazma Etkinliklerinin Çinli Öğrencilerin Yaşadıkları Türkçe Dil Bilgisi Sorunlarının Çözümlenmesindeki Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 137-149. https://doi.org/10.33437/ksusbd.409591

KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.