Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin algılarına göre okul müdür ve müdür yardımcıları arasındaki çatışma alanlarını, nedenlerini, etkilerini ve çözüm yollarını değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Batman, Mardin ve Siirt illerindeki ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 18 okul müdürü ve 24 müdür yardımcısı oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde maksimum çeşitlilik örnekleme tekniği kullanılmıştır. Nitel araştırma olarak tasarlanan çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış, veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre, okul müdür ve müdür yardımcıları arasındaki çatışmaların birden çok kaynağının olduğu, çatışma kaynakları konusunda okul müdür ve müdür yardımcılarının algılarının ayrıştığı ve yöneticilerin mesleki tecrübelerinin çatışmaların azaltılmasında önemli bir role sahip olduğu söylenebilir. Araştırma sonucuna göre, okul müdür ve müdür yardımcıları arasındaki çatışmalar okul kültür ve iklimini olumsuz etkilemekte ve okul başarısını düşürmektedir. Okul müdür ve müdür yardımcıları arasındaki çatışmaların yıkıcı etkisi göz önüne alındığında, çatışmaların azaltılmasına yönelik önlemler alınmasının yararlı olacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 20 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.