Üniversiteler alanında nitelikli bireyler yetiştirerek, kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarının insan kaynağı ihtiyaçlarını karşılamayı hedefleyen kuruluşlardır. Bu kapsam da işletme eğitimi, yönetsel, girişimcilik, insan kaynakları, pazarlama gibi alanlarda yetkin kişilerin yetiştirilmesini amaçlarken, tarihsel süreçte Osmanlı döneminde medrese ve mekteplerden günümüze kadar uzanan bir gelişim göstermiştir. 1981 yılında çıkarılan 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile yükseköğretim sisteminin yeniden yapılandırılması, işletme eğitimi veren programlarda önemli bir artış sağlamıştır. Ancak özellikle 2000’li yıllarda yaşanan plansız büyüme, kontenjan sorunlarını ve bazı programların kapanmasını beraberinde getirmiştir. Günümüz iş dünyasının ihtiyaçlarını karşılamak için işletme eğitimi, dijital değişim ve dönüşüm ile eğitim 4.0 süreçlerine uygun ders planları ve uygulama ders içerikleriyle destekleyerek bir eğitim verilmelidir. Nazan YELKİKALAN vd.’nin ele aldığı “Eğitim 4.0 Ekseninde Türkiye’de İşletme Eğitiminin Dünü, Bugünü ve Yarını” adlı kitapta işletme eğitimini geçmişten günümüze inceleyerek gelecekteki durumuna ilişkin durum değerlendirmesi yapılmış olup, işletme eğitimindeki değişim ve dönüşümler üzerinde durulmuştur.
Kitap dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde işletme eğitiminin tarihsel süreç kapsamında analizi yapılmıştır. İkinci bölümde 2000’li yıllardan günümüze Türkiye’de işletme eğitiminin gelişimi anlatılmıştır. Devlet ve vakıf üniversitelerinin örgün öğretim, ikinci öğretim, açık öğretim ve uzaktan öğretim işletme bölümlerinin başarı sıraları ve yüzdelik dilimleri yıllar bazında incelenmiştir. Ayrıca, işletme ön lisans programlarının sayısı belirlenerek devlet ve vakıf üniversitelerindeki dağılımı karşılaştırılmıştır. Veriler, ÖSYM’nin ÖSYS (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi) ve YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) kılavuzları kullanılarak içerik analizi yöntemiyle incelenerek detaylı anlatılmıştır. Kitabın üçüncü bölümünde ise işletme eğitiminin geleceğinden bahsedilmiştir. Bu bölümde eğitim 4.0 içerikli dersler devlet ve vakıf üniversitelerinde ayrı ayrı incelenerek işletme eğitimindeki değişim ve dönüşümler için öneriler sunulmuştur. Son bölüm olarak sonuç bölümü yer almaktadır. Bu bölümde genel değerlendirme yapılarak önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Kitap Tanıtımları |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 21 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 29 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.