Amaç: Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerine ev kazaları konusunda verilen eğitimin öğrencilerin bilgi düzeyine etkisini incelemektir. Gereç ve Yöntem: Araştırma, Nisan-Haziran 2022 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırma Orta Anadolu’da bulunan bir ortaokulda 10-14 yaş arası 223 öğrenci ile yapılmıştır. Veriler anket formu ile toplanmıştır. Tüm istatistikler SPSS bilgisayar statik programı versiyon 23,0 analizleri kullanılarak p<0.05 değeri anlamlı kabul edilmiştir. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 12.12±.874’tür. %33,2’si kadın, %66.8’i erkektir. Çalışmaya katılan öğrencilerin %100'ünün son üç ay içinde evinde kaza geçirildiğini, geçirilen kazaların %34.9’unun mutfakta olduğu ifade edilmiştir. Geçirilen kazaların %31,8’i kesik, %21,1’inin burkulma şeklinde olduğu, kaza sonrası yaralanan kişiye ilk yardımı yapan kişinin %60.5 oranında annesi olduğu tespit edildi. Öğrencilere ilk yardım konusunda eğitim verildi ve eğitimden sonra yanıkta, kesici aletlerle yaralanmalarda, kırık-çıkık-burkulma tipi yaralanmalarda, solunum yolu aspirasyonlarında, zehirlenmelerde, elektrik çarpmalarında ilk yardım konularında öğrencilerin bilgi düzeyleri yükseldi, oluşan fark istatistiksel olarak anlamlıdır (p<0,05). Sonuç: Sonuç olarak, verilen ev kazaları ilk yardım eğitimi öğrencilerin ev kazaları ilk yardım bilgi düzeyini artırmıştır. Bu da ev kazalarının önlenmesinde ilkyardım eğitiminin önemi göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2022 |
Submission Date | December 10, 2022 |
Acceptance Date | December 27, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 3 |