BibTex RIS Cite

Starting Point of Mathematical Thinking: The Role of Mathematical Concepts

Year 2004, Volume: 39 Issue: 39, 338 - 355, 01.10.2004

Abstract

Mathematical concepts must be teached in a sequent order because mathematical concepts are related to each others. Unless students does not comprehend any one of these concepts or unless mastery learning occurs then some diffuculties may arise in learning of higher-level mathematics concepts. In these study it has been tried to determine senior student teachers? understanding level of some mathematical concepts. The sample of the study was fourth grade students of Gazi University Education Faculty Elementary School Mathematics Department in 2002-2003 cirruculum year. Data was gathered by means of a test consisting of fifteen open-ended questions. Paired samples t-test was used to determine whether there existed a significant differance between the scores of the test which had been used pretest and posttest. As a result of the study, it has been found that students? understanding level is very low and that they could not see the differences between the concepts, particularly according to pretest results. However, the posttest results show that the level increases and therefore there has been found a significant differance between pretest and posttest scores in favour of posttest scores

Matematiksel Düşüncenin Başlangıç Noktası: Matematiksel Kavramlar

Year 2004, Volume: 39 Issue: 39, 338 - 355, 01.10.2004

Abstract

Matematiksel kavramlar, birbirini takip eden bir sırada öğretilmektedir. Birinin anlaşılamaması veya tam öğrenilememesi, ileri matematiksel kavramların öğrenilmesinde zorluklara neden olmaktadır. Bu nedenle bu çalışmada, öğretmen adayı öğrencilerin bazı matematiksel kavramlara yönelik anlama düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2002-2003 öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının son sınıfında okuyan öğrenciler oluşturmuştur. Araştırma verileri, 15 adet açık uçlu sorudan oluşan bir test aracılığıyla toplanmıştır. Ön test ve son test olarak kullanılan bu testten alınan puanlar arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı da, bağımlı t-testi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, özellikle ön test sonuçlarına göre öğrencilerin matematiksel kavramları anlama düzeylerinin çok düşük olduğu ve kavramlar arasındaki ilişkileri göremedikleri belirlenmiştir. Son test sonuçlarına göre ise anlama düzeylerinin yükseldiği ve dolayısıyla ön test-son test puanları arasında, son test puanları lehine anlamlı bir farklılığın oluştuğu tespit edilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Yüksel Dede This is me

Prof. Dr. Ziya Argün This is me

Publication Date October 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 39 Issue: 39

Cite

APA Dede, Y. D. D. . Y., & Argün, P. D. . Z. (2004). Matematiksel Düşüncenin Başlangıç Noktası: Matematiksel Kavramlar. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 39(39), 338-355.
AMA Dede YDDY, Argün PDZ. Matematiksel Düşüncenin Başlangıç Noktası: Matematiksel Kavramlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. October 2004;39(39):338-355.
Chicago Dede, Yrd. Doç. Dr. Yüksel, and Prof. Dr. Ziya Argün. “Matematiksel Düşüncenin Başlangıç Noktası: Matematiksel Kavramlar”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 39, no. 39 (October 2004): 338-55.
EndNote Dede YDDY, Argün PDZ (October 1, 2004) Matematiksel Düşüncenin Başlangıç Noktası: Matematiksel Kavramlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 39 39 338–355.
IEEE Y. D. D. . Y. Dede and P. D. . Z. Argün, “Matematiksel Düşüncenin Başlangıç Noktası: Matematiksel Kavramlar”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 39, no. 39, pp. 338–355, 2004.
ISNAD Dede, Yrd. Doç. Dr. Yüksel - Argün, Prof. Dr. Ziya. “Matematiksel Düşüncenin Başlangıç Noktası: Matematiksel Kavramlar”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 39/39 (October 2004), 338-355.
JAMA Dede YDDY, Argün PDZ. Matematiksel Düşüncenin Başlangıç Noktası: Matematiksel Kavramlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;39:338–355.
MLA Dede, Yrd. Doç. Dr. Yüksel and Prof. Dr. Ziya Argün. “Matematiksel Düşüncenin Başlangıç Noktası: Matematiksel Kavramlar”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 39, no. 39, 2004, pp. 338-55.
Vancouver Dede YDDY, Argün PDZ. Matematiksel Düşüncenin Başlangıç Noktası: Matematiksel Kavramlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;39(39):338-55.