BibTex RIS Cite

Global ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları

Year 2002, Volume: 30 Issue: 30, 253 - 270, 01.01.2002

Abstract

Bu araştırmada matematik ile ilgili global ve özgül mesleki yetkinlik beklentisi ölçümlerinin ölçüt ve yapı geçerlikleri incelenmiştir. Ölçüt geçerliği açısından sınıf ve yetenek düzeylerine göre karşılaştırmalar yapılmıştır. Yapı geçerliği için her iki ölçüm türünün mesleki tercih ve performans değişkenleriyle ilişkileri değerlendirilmiştir. Bunun için üç denence oluşturulmuş, lise ve üniversiteli öğrenciler (N = 718) için bu denenceler sınanmıştır. Bulgularda, yetkinlik beklentisi kavramının farklı ölçüm yöntemleri olarak global ve özgül ölçümlerin yapı ve ölçüt geçerlikleri açısından benzerlik gösterdiği bulunmuştur. Tartışma kısmında, farklı özellikler göstermekle birlikte, her iki ölçüm türünün de uygulamalarda kullanmanın yararlı olacağı sonucuna ulaşılmıştır.

Global ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları

Year 2002, Volume: 30 Issue: 30, 253 - 270, 01.01.2002

Abstract

Bu araştırmada matematik ile ilgili global ve özgül mesleki yetkinlik beklentisi ölçümlerinin ölçüt ve yapı geçerlikleri incelenmiştir. Ölçüt geçerliği açısından sınıf ve yetenek düzeylerine göre karşılaştırmalar yapılmıştır. Yapı geçerliği için her iki ölçüm türünün mesleki tercih ve performans değişkenleriyle ilişkileri değerlendirilmiştir. Bunun için üç denence oluşturulmuş, lise ve üniversiteli öğrenciler (N = 718) için bu denenceler sınanmıştır. Bulgularda, yetkinlik beklentisi kavramının farklı ölçüm yöntemleri olarak global ve özgül ölçümlerin yapı ve ölçüt geçerlikleri açısından benzerlik gösterdiği bulunmuştur. Tartışma kısmında, farklı özellikler göstermekle birlikte, her iki ölçüm türünün de uygulamalarda kullanmanın yararlı olacağı sonucuna ulaşılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Dr. Ragıp Özyürek This is me

Publication Date January 1, 2002
Published in Issue Year 2002 Volume: 30 Issue: 30

Cite

APA Özyürek, D. R. (2002). Global ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 30(30), 253-270.
AMA Özyürek DR. Global ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. January 2002;30(30):253-270.
Chicago Özyürek, Dr. Ragıp. “Global Ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik Ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30, no. 30 (January 2002): 253-70.
EndNote Özyürek DR (January 1, 2002) Global ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30 30 253–270.
IEEE D. R. Özyürek, “Global ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 30, no. 30, pp. 253–270, 2002.
ISNAD Özyürek, Dr. Ragıp. “Global Ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik Ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30/30 (January 2002), 253-270.
JAMA Özyürek DR. Global ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;30:253–270.
MLA Özyürek, Dr. Ragıp. “Global Ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik Ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 30, no. 30, 2002, pp. 253-70.
Vancouver Özyürek DR. Global ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;30(30):253-70.