Bu araştırmada matematik ile ilgili global ve özgül mesleki yetkinlik beklentisi ölçümlerinin ölçüt ve yapı geçerlikleri incelenmiştir. Ölçüt geçerliği açısından sınıf ve yetenek düzeylerine göre karşılaştırmalar yapılmıştır. Yapı geçerliği için her iki ölçüm türünün mesleki tercih ve performans değişkenleriyle ilişkileri değerlendirilmiştir. Bunun için üç denence oluşturulmuş, lise ve üniversiteli öğrenciler (N = 718) için bu denenceler sınanmıştır. Bulgularda, yetkinlik beklentisi kavramının farklı ölçüm yöntemleri olarak global ve özgül ölçümlerin yapı ve ölçüt geçerlikleri açısından benzerlik gösterdiği bulunmuştur. Tartışma kısmında, farklı özellikler göstermekle birlikte, her iki ölçüm türünün de uygulamalarda kullanmanın yararlı olacağı sonucuna ulaşılmıştır.
Bu araştırmada matematik ile ilgili global ve özgül mesleki yetkinlik beklentisi ölçümlerinin ölçüt ve yapı geçerlikleri incelenmiştir. Ölçüt geçerliği açısından sınıf ve yetenek düzeylerine göre karşılaştırmalar yapılmıştır. Yapı geçerliği için her iki ölçüm türünün mesleki tercih ve performans değişkenleriyle ilişkileri değerlendirilmiştir. Bunun için üç denence oluşturulmuş, lise ve üniversiteli öğrenciler (N = 718) için bu denenceler sınanmıştır. Bulgularda, yetkinlik beklentisi kavramının farklı ölçüm yöntemleri olarak global ve özgül ölçümlerin yapı ve ölçüt geçerlikleri açısından benzerlik gösterdiği bulunmuştur. Tartışma kısmında, farklı özellikler göstermekle birlikte, her iki ölçüm türünün de uygulamalarda kullanmanın yararlı olacağı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 30 Sayı: 30 |