BibTex RIS Kaynak Göster

Global ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları

Yıl 2002, Cilt: 30 Sayı: 30, 253 - 270, 01.01.2002

Öz

Bu araştırmada matematik ile ilgili global ve özgül mesleki yetkinlik beklentisi ölçümlerinin ölçüt ve yapı geçerlikleri incelenmiştir. Ölçüt geçerliği açısından sınıf ve yetenek düzeylerine göre karşılaştırmalar yapılmıştır. Yapı geçerliği için her iki ölçüm türünün mesleki tercih ve performans değişkenleriyle ilişkileri değerlendirilmiştir. Bunun için üç denence oluşturulmuş, lise ve üniversiteli öğrenciler (N = 718) için bu denenceler sınanmıştır. Bulgularda, yetkinlik beklentisi kavramının farklı ölçüm yöntemleri olarak global ve özgül ölçümlerin yapı ve ölçüt geçerlikleri açısından benzerlik gösterdiği bulunmuştur. Tartışma kısmında, farklı özellikler göstermekle birlikte, her iki ölçüm türünün de uygulamalarda kullanmanın yararlı olacağı sonucuna ulaşılmıştır.

Global ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları

Yıl 2002, Cilt: 30 Sayı: 30, 253 - 270, 01.01.2002

Öz

Bu araştırmada matematik ile ilgili global ve özgül mesleki yetkinlik beklentisi ölçümlerinin ölçüt ve yapı geçerlikleri incelenmiştir. Ölçüt geçerliği açısından sınıf ve yetenek düzeylerine göre karşılaştırmalar yapılmıştır. Yapı geçerliği için her iki ölçüm türünün mesleki tercih ve performans değişkenleriyle ilişkileri değerlendirilmiştir. Bunun için üç denence oluşturulmuş, lise ve üniversiteli öğrenciler (N = 718) için bu denenceler sınanmıştır. Bulgularda, yetkinlik beklentisi kavramının farklı ölçüm yöntemleri olarak global ve özgül ölçümlerin yapı ve ölçüt geçerlikleri açısından benzerlik gösterdiği bulunmuştur. Tartışma kısmında, farklı özellikler göstermekle birlikte, her iki ölçüm türünün de uygulamalarda kullanmanın yararlı olacağı sonucuna ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. Ragıp Özyürek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 30 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Özyürek, D. R. (2002). Global ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 30(30), 253-270.
AMA Özyürek DR. Global ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ocak 2002;30(30):253-270.
Chicago Özyürek, Dr. Ragıp. “Global Ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik Ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30, sy. 30 (Ocak 2002): 253-70.
EndNote Özyürek DR (01 Ocak 2002) Global ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30 30 253–270.
IEEE D. R. Özyürek, “Global ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 30, sy. 30, ss. 253–270, 2002.
ISNAD Özyürek, Dr. Ragıp. “Global Ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik Ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30/30 (Ocak 2002), 253-270.
JAMA Özyürek DR. Global ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;30:253–270.
MLA Özyürek, Dr. Ragıp. “Global Ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik Ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 30, sy. 30, 2002, ss. 253-70.
Vancouver Özyürek DR. Global ve Özgül Yetkinlik Beklentisi Ölçümlerinin Benzerlik ve Farklılaştıkları Konular İle Meslek Danışmanlığında Kullanılmaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;30(30):253-70.