BibTex RIS Cite

Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi

Year 2001, Volume: 28 Issue: 28, 557 - 571, 01.09.2001

Abstract

Bir Davranış Bilimi Olarak Eğitim Yönetimi Bazı yanlış yorumlama ve yönlendirmelere rağmen eğitim yönetiminin bir davranış bilimi olduğuna ilişkin tartışmalar devam etmektedir. Heisenberg`in belirsizlik ilkesi, Quantum fiziği ve görecelilik kuramı, doğa bilimlerinde kullanılan teorilerde önemli değişiklikler meydana getirmesine karşılık, eğitim yönetimi kuramcılarının bağlı oldukları bilimsel modelin (yöntemin) kökü Newton fiziğine dayanmaktadır. Felsefeciler, gerçeğin araştırılmasında ve anlaşılmasında, değer yargılarını elemenin imkansız olduğunu belirtmekte,değerden bağımsız bir bilimin olamayacağını ileri sürmektedirler, Eğitim yönetiminin önde gelen kuramcıları, gerçek ve değerin birbirinden bağımsız olduğunu söylemeye devam etmektedirler. Sosyal kuramcılar tarafından değerlerden bağımsız bir sosyal bilim anlayışının büyük oranda terk edilmesine rağmen, eğitim yönetimi kuramcıları hala örgütlerin yapı ve dinamiğini açıklamaya dönük genellenebilir yasa ve ilkeleri geliştirmek için pozitivist çaba ve girişimlerini sürdürmektedirler.

Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi

Year 2001, Volume: 28 Issue: 28, 557 - 571, 01.09.2001

Abstract

Bir Davranış Bilimi Olarak Eğitim Yönetimi Bazı yanlış yorumlama ve yönlendirmelere rağmen eğitim yönetiminin bir davranış bilimi olduğuna ilişkin tartışmalar devam etmektedir. Heisenberg`in belirsizlik ilkesi, Quantum fiziği ve görecelilik kuramı, doğa bilimlerinde kullanılan teorilerde önemli değişiklikler meydana getirmesine karşılık, eğitim yönetimi kuramcılarının bağlı oldukları bilimsel modelin (yöntemin) kökü Newton fiziğine dayanmaktadır. Felsefeciler, gerçeğin araştırılmasında ve anlaşılmasında, değer yargılarını elemenin imkansız olduğunu belirtmekte,değerden bağımsız bir bilimin olamayacağını ileri sürmektedirler, Eğitim yönetiminin önde gelen kuramcıları, gerçek ve değerin birbirinden bağımsız olduğunu söylemeye devam etmektedirler. Sosyal kuramcılar tarafından değerlerden bağımsız bir sosyal bilim anlayışının büyük oranda terk edilmesine rağmen, eğitim yönetimi kuramcıları hala örgütlerin yapı ve dinamiğini açıklamaya dönük genellenebilir yasa ve ilkeleri geliştirmek için pozitivist çaba ve girişimlerini sürdürmektedirler.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Prof. Dr. Richard J. Bates This is me

Yrd. Doç. Dr. Selahattin Turan This is me

Doç. Dr. Mehmet Şişman This is me

Publication Date September 1, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 28 Issue: 28

Cite

APA Bates, P. D. R. J., Turan, Y. D. D. S., & Şişman, D. D. M. (2001). Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 28(28), 557-571.
AMA Bates PDRJ, Turan YDDS, Şişman DDM. Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. September 2001;28(28):557-571.
Chicago Bates, Prof. Dr. Richard J., Yrd. Doç. Dr. Selahattin Turan, and Doç. Dr. Mehmet Şişman. “Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 28, no. 28 (September 2001): 557-71.
EndNote Bates PDRJ, Turan YDDS, Şişman DDM (September 1, 2001) Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 28 28 557–571.
IEEE P. D. R. J. Bates, Y. D. D. S. Turan, and D. D. M. Şişman, “Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 28, no. 28, pp. 557–571, 2001.
ISNAD Bates, Prof. Dr. Richard J. et al. “Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 28/28 (September 2001), 557-571.
JAMA Bates PDRJ, Turan YDDS, Şişman DDM. Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;28:557–571.
MLA Bates, Prof. Dr. Richard J. et al. “Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 28, no. 28, 2001, pp. 557-71.
Vancouver Bates PDRJ, Turan YDDS, Şişman DDM. Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;28(28):557-71.