Bir Davranış Bilimi Olarak Eğitim Yönetimi Bazı yanlış yorumlama ve yönlendirmelere rağmen eğitim yönetiminin bir davranış bilimi olduğuna ilişkin tartışmalar devam etmektedir. Heisenberg`in belirsizlik ilkesi, Quantum fiziği ve görecelilik kuramı, doğa bilimlerinde kullanılan teorilerde önemli değişiklikler meydana getirmesine karşılık, eğitim yönetimi kuramcılarının bağlı oldukları bilimsel modelin (yöntemin) kökü Newton fiziğine dayanmaktadır. Felsefeciler, gerçeğin araştırılmasında ve anlaşılmasında, değer yargılarını elemenin imkansız olduğunu belirtmekte,değerden bağımsız bir bilimin olamayacağını ileri sürmektedirler, Eğitim yönetiminin önde gelen kuramcıları, gerçek ve değerin birbirinden bağımsız olduğunu söylemeye devam etmektedirler. Sosyal kuramcılar tarafından değerlerden bağımsız bir sosyal bilim anlayışının büyük oranda terk edilmesine rağmen, eğitim yönetimi kuramcıları hala örgütlerin yapı ve dinamiğini açıklamaya dönük genellenebilir yasa ve ilkeleri geliştirmek için pozitivist çaba ve girişimlerini sürdürmektedirler.
Bir Davranış Bilimi Olarak Eğitim Yönetimi Bazı yanlış yorumlama ve yönlendirmelere rağmen eğitim yönetiminin bir davranış bilimi olduğuna ilişkin tartışmalar devam etmektedir. Heisenberg`in belirsizlik ilkesi, Quantum fiziği ve görecelilik kuramı, doğa bilimlerinde kullanılan teorilerde önemli değişiklikler meydana getirmesine karşılık, eğitim yönetimi kuramcılarının bağlı oldukları bilimsel modelin (yöntemin) kökü Newton fiziğine dayanmaktadır. Felsefeciler, gerçeğin araştırılmasında ve anlaşılmasında, değer yargılarını elemenin imkansız olduğunu belirtmekte,değerden bağımsız bir bilimin olamayacağını ileri sürmektedirler, Eğitim yönetiminin önde gelen kuramcıları, gerçek ve değerin birbirinden bağımsız olduğunu söylemeye devam etmektedirler. Sosyal kuramcılar tarafından değerlerden bağımsız bir sosyal bilim anlayışının büyük oranda terk edilmesine rağmen, eğitim yönetimi kuramcıları hala örgütlerin yapı ve dinamiğini açıklamaya dönük genellenebilir yasa ve ilkeleri geliştirmek için pozitivist çaba ve girişimlerini sürdürmektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 28 Issue: 28 |