BibTex RIS Kaynak Göster

Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi

Yıl 2001, Cilt: 28 Sayı: 28, 557 - 571, 01.09.2001

Öz

Bir Davranış Bilimi Olarak Eğitim Yönetimi Bazı yanlış yorumlama ve yönlendirmelere rağmen eğitim yönetiminin bir davranış bilimi olduğuna ilişkin tartışmalar devam etmektedir. Heisenberg`in belirsizlik ilkesi, Quantum fiziği ve görecelilik kuramı, doğa bilimlerinde kullanılan teorilerde önemli değişiklikler meydana getirmesine karşılık, eğitim yönetimi kuramcılarının bağlı oldukları bilimsel modelin (yöntemin) kökü Newton fiziğine dayanmaktadır. Felsefeciler, gerçeğin araştırılmasında ve anlaşılmasında, değer yargılarını elemenin imkansız olduğunu belirtmekte,değerden bağımsız bir bilimin olamayacağını ileri sürmektedirler, Eğitim yönetiminin önde gelen kuramcıları, gerçek ve değerin birbirinden bağımsız olduğunu söylemeye devam etmektedirler. Sosyal kuramcılar tarafından değerlerden bağımsız bir sosyal bilim anlayışının büyük oranda terk edilmesine rağmen, eğitim yönetimi kuramcıları hala örgütlerin yapı ve dinamiğini açıklamaya dönük genellenebilir yasa ve ilkeleri geliştirmek için pozitivist çaba ve girişimlerini sürdürmektedirler.

Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi

Yıl 2001, Cilt: 28 Sayı: 28, 557 - 571, 01.09.2001

Öz

Bir Davranış Bilimi Olarak Eğitim Yönetimi Bazı yanlış yorumlama ve yönlendirmelere rağmen eğitim yönetiminin bir davranış bilimi olduğuna ilişkin tartışmalar devam etmektedir. Heisenberg`in belirsizlik ilkesi, Quantum fiziği ve görecelilik kuramı, doğa bilimlerinde kullanılan teorilerde önemli değişiklikler meydana getirmesine karşılık, eğitim yönetimi kuramcılarının bağlı oldukları bilimsel modelin (yöntemin) kökü Newton fiziğine dayanmaktadır. Felsefeciler, gerçeğin araştırılmasında ve anlaşılmasında, değer yargılarını elemenin imkansız olduğunu belirtmekte,değerden bağımsız bir bilimin olamayacağını ileri sürmektedirler, Eğitim yönetiminin önde gelen kuramcıları, gerçek ve değerin birbirinden bağımsız olduğunu söylemeye devam etmektedirler. Sosyal kuramcılar tarafından değerlerden bağımsız bir sosyal bilim anlayışının büyük oranda terk edilmesine rağmen, eğitim yönetimi kuramcıları hala örgütlerin yapı ve dinamiğini açıklamaya dönük genellenebilir yasa ve ilkeleri geliştirmek için pozitivist çaba ve girişimlerini sürdürmektedirler.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Prof. Dr. Richard J. Bates Bu kişi benim

Yrd. Doç. Dr. Selahattin Turan Bu kişi benim

Doç. Dr. Mehmet Şişman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 28 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Bates, P. D. R. J., Turan, Y. D. D. S., & Şişman, D. D. M. (2001). Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 28(28), 557-571.
AMA Bates PDRJ, Turan YDDS, Şişman DDM. Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Eylül 2001;28(28):557-571.
Chicago Bates, Prof. Dr. Richard J., Yrd. Doç. Dr. Selahattin Turan, ve Doç. Dr. Mehmet Şişman. “Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 28, sy. 28 (Eylül 2001): 557-71.
EndNote Bates PDRJ, Turan YDDS, Şişman DDM (01 Eylül 2001) Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 28 28 557–571.
IEEE P. D. R. J. Bates, Y. D. D. S. Turan, ve D. D. M. Şişman, “Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 28, sy. 28, ss. 557–571, 2001.
ISNAD Bates, Prof. Dr. Richard J. vd. “Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 28/28 (Eylül 2001), 557-571.
JAMA Bates PDRJ, Turan YDDS, Şişman DDM. Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;28:557–571.
MLA Bates, Prof. Dr. Richard J. vd. “Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 28, sy. 28, 2001, ss. 557-71.
Vancouver Bates PDRJ, Turan YDDS, Şişman DDM. Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;28(28):557-71.