Bütün eğitim sistemlerinde okulun dört temel işlevi vardır: Bunlardan birincisi, toplumun her yeni kuşağına görevlerini ve haklarını öğreterek toplumsallaştırma işlevidir. İkincisi, bireylere gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazandırarak ekonomideki yerlerini almaya hazırlama işlevi: üçüncüsü, bilginin üretilmesi ve yayılması yoluyla" toplumsal değişme ve gelişmeyi gerçekleştirme işlevi: dördüncü de. çocuk ve gençlere aile dışında kalan dumanın beklenti ve sorumluluklarını öğretmeyi amaçlayan toplumsal ve kişisel gelişmeyi sağlama işlevidir (Ballantine. 1985. s.4-5). Yirmibirinci Yüzyıl`a girerken okulların toplumlar için taşıdığı anlam ve gerçekleştirmek zorunda oldukları amaçlar daha da karmaşıklaşmış ve gelişmiştir. Toplumun okullardan beklentilerinin giderek artmasına rağmen okulların bu beklentileri gerçekleştirmede yetersiz` kaldığını kanayan pek çok ülkede okulun etkililiğini artırmaya yönelik araştırmalar ve girişimler yoğunlaşmıştır. Bu araştırmaların üzerinde birleştiği etkili okulun temel özellikleri ise aşağıdaki gibi tanımlanmıştır ( Sergiovanni. 1995. s. 152-154). Etkili okullar:
Bütün eğitim sistemlerinde okulun dört temel işlevi vardır: Bunlardan birincisi, toplumun her yeni kuşağına görevlerini ve haklarını öğreterek toplumsallaştırma işlevidir. İkincisi, bireylere gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazandırarak ekonomideki yerlerini almaya hazırlama işlevi: üçüncüsü, bilginin üretilmesi ve yayılması yoluyla" toplumsal değişme ve gelişmeyi gerçekleştirme işlevi: dördüncü de. çocuk ve gençlere aile dışında kalan dumanın beklenti ve sorumluluklarını öğretmeyi amaçlayan toplumsal ve kişisel gelişmeyi sağlama işlevidir (Ballantine. 1985. s.4-5). Yirmibirinci Yüzyıl`a girerken okulların toplumlar için taşıdığı anlam ve gerçekleştirmek zorunda oldukları amaçlar daha da karmaşıklaşmış ve gelişmiştir. Toplumun okullardan beklentilerinin giderek artmasına rağmen okulların bu beklentileri gerçekleştirmede yetersiz` kaldığını kanayan pek çok ülkede okulun etkililiğini artırmaya yönelik araştırmalar ve girişimler yoğunlaşmıştır. Bu araştırmaların üzerinde birleştiği etkili okulun temel özellikleri ise aşağıdaki gibi tanımlanmıştır ( Sergiovanni. 1995. s. 152-154). Etkili okullar:
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 1997 |
Published in Issue | Year 1997 Volume: 9 Issue: 9 |