BibTex RIS Kaynak Göster

Cincinnati Üniversitesi Yönetici Yetiştirme Akademisi: Okul Müdürü Yetiştirmede Farklı Bir Yaklaşım

Yıl 1997, Cilt: 9 Sayı: 9, 83 - 96, 01.10.1997

Öz

Bütün eğitim sistemlerinde okulun dört temel işlevi vardır: Bunlardan birincisi, toplumun her yeni kuşağına görevlerini ve haklarını öğreterek toplumsallaştırma işlevidir. İkincisi, bireylere gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazandırarak ekonomideki yerlerini almaya hazırlama işlevi: üçüncüsü, bilginin üretilmesi ve yayılması yoluyla" toplumsal değişme ve gelişmeyi gerçekleştirme işlevi: dördüncü de. çocuk ve gençlere aile dışında kalan dumanın beklenti ve sorumluluklarını öğretmeyi amaçlayan toplumsal ve kişisel gelişmeyi sağlama işlevidir (Ballantine. 1985. s.4-5). Yirmibirinci Yüzyıl`a girerken okulların toplumlar için taşıdığı anlam ve gerçekleştirmek zorunda oldukları amaçlar daha da karmaşıklaşmış ve gelişmiştir. Toplumun okullardan beklentilerinin giderek artmasına rağmen okulların bu beklentileri gerçekleştirmede yetersiz` kaldığını kanayan pek çok ülkede okulun etkililiğini artırmaya yönelik araştırmalar ve girişimler yoğunlaşmıştır. Bu araştırmaların üzerinde birleştiği etkili okulun temel özellikleri ise aşağıdaki gibi tanımlanmıştır ( Sergiovanni. 1995. s. 152-154). Etkili okullar:

Cincinnati Üniversitesi Yönetici Yetiştirme Akademisi: Okul Müdürü Yetiştirmede Farklı Bir Yaklaşım

Yıl 1997, Cilt: 9 Sayı: 9, 83 - 96, 01.10.1997

Öz

Bütün eğitim sistemlerinde okulun dört temel işlevi vardır: Bunlardan birincisi, toplumun her yeni kuşağına görevlerini ve haklarını öğreterek toplumsallaştırma işlevidir. İkincisi, bireylere gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazandırarak ekonomideki yerlerini almaya hazırlama işlevi: üçüncüsü, bilginin üretilmesi ve yayılması yoluyla" toplumsal değişme ve gelişmeyi gerçekleştirme işlevi: dördüncü de. çocuk ve gençlere aile dışında kalan dumanın beklenti ve sorumluluklarını öğretmeyi amaçlayan toplumsal ve kişisel gelişmeyi sağlama işlevidir (Ballantine. 1985. s.4-5). Yirmibirinci Yüzyıl`a girerken okulların toplumlar için taşıdığı anlam ve gerçekleştirmek zorunda oldukları amaçlar daha da karmaşıklaşmış ve gelişmiştir. Toplumun okullardan beklentilerinin giderek artmasına rağmen okulların bu beklentileri gerçekleştirmede yetersiz` kaldığını kanayan pek çok ülkede okulun etkililiğini artırmaya yönelik araştırmalar ve girişimler yoğunlaşmıştır. Bu araştırmaların üzerinde birleştiği etkili okulun temel özellikleri ise aşağıdaki gibi tanımlanmıştır ( Sergiovanni. 1995. s. 152-154). Etkili okullar:

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İnayet Pehlivan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 1997
Yayımlandığı Sayı Yıl 1997 Cilt: 9 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Pehlivan, İ. (1997). Cincinnati Üniversitesi Yönetici Yetiştirme Akademisi: Okul Müdürü Yetiştirmede Farklı Bir Yaklaşım. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 9(9), 83-96.
AMA Pehlivan İ. Cincinnati Üniversitesi Yönetici Yetiştirme Akademisi: Okul Müdürü Yetiştirmede Farklı Bir Yaklaşım. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ekim 1997;9(9):83-96.
Chicago Pehlivan, İnayet. “Cincinnati Üniversitesi Yönetici Yetiştirme Akademisi: Okul Müdürü Yetiştirmede Farklı Bir Yaklaşım”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 9, sy. 9 (Ekim 1997): 83-96.
EndNote Pehlivan İ (01 Ekim 1997) Cincinnati Üniversitesi Yönetici Yetiştirme Akademisi: Okul Müdürü Yetiştirmede Farklı Bir Yaklaşım. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 9 9 83–96.
IEEE İ. Pehlivan, “Cincinnati Üniversitesi Yönetici Yetiştirme Akademisi: Okul Müdürü Yetiştirmede Farklı Bir Yaklaşım”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 9, sy. 9, ss. 83–96, 1997.
ISNAD Pehlivan, İnayet. “Cincinnati Üniversitesi Yönetici Yetiştirme Akademisi: Okul Müdürü Yetiştirmede Farklı Bir Yaklaşım”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 9/9 (Ekim 1997), 83-96.
JAMA Pehlivan İ. Cincinnati Üniversitesi Yönetici Yetiştirme Akademisi: Okul Müdürü Yetiştirmede Farklı Bir Yaklaşım. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;9:83–96.
MLA Pehlivan, İnayet. “Cincinnati Üniversitesi Yönetici Yetiştirme Akademisi: Okul Müdürü Yetiştirmede Farklı Bir Yaklaşım”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 9, sy. 9, 1997, ss. 83-96.
Vancouver Pehlivan İ. Cincinnati Üniversitesi Yönetici Yetiştirme Akademisi: Okul Müdürü Yetiştirmede Farklı Bir Yaklaşım. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;9(9):83-96.