Etkili okullara ilişkin yapılan araştırmalarda, etkili liderler tarafından yönetildiği rapor edilmektedir (Rossow, 1991,s. 10). Bu araştırmalarda vurgulanan etkili okul lideri, alaşılagelmiş "bina yöneticisi" müdürlerden çok, okuldaki eğitim-öğretim sürecini geliştirme amacıyla okul içindeki insan ve madde kaynaklarını eşgüdümleyen "öğretimsel liderleredir. Sergiovanni ve Carver`in (1980, s:267) "okulun amaçlarını gerçekleştirmek ya da değiştirmek amacıyla gerekli grup etkinliklerini yönlendiren ve eşgüdümleyen bireyler" olarak tanımladıkları öğretimsel liderlerin iki temel işlevi, personelin ve öğretimin geliştirilmesi olarak belirtilmektedir. (Marks ve diğerleri, 1985:116).
Etkili okullara ilişkin yapılan araştırmalarda, etkili liderler tarafından yönetildiği rapor edilmektedir (Rossow, 1991,s. 10). Bu araştırmalarda vurgulanan etkili okul lideri, alaşılagelmiş "bina yöneticisi" müdürlerden çok, okuldaki eğitim-öğretim sürecini geliştirme amacıyla okul içindeki insan ve madde kaynaklarını eşgüdümleyen "öğretimsel liderleredir. Sergiovanni ve Carver`in (1980, s:267) "okulun amaçlarını gerçekleştirmek ya da değiştirmek amacıyla gerekli grup etkinliklerini yönlendiren ve eşgüdümleyen bireyler" olarak tanımladıkları öğretimsel liderlerin iki temel işlevi, personelin ve öğretimin geliştirilmesi olarak belirtilmektedir. (Marks ve diğerleri, 1985:116).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 1995 |
Published in Issue | Year 1995 Volume: 4 Issue: 4 |