BibTex RIS Kaynak Göster

Okuldaki Öğretimin ve Personelin Geliştirilmesine Yönelik Bir Model

Yıl 1995, Cilt: 4 Sayı: 4, 651 - 656, 01.05.1995

Öz

Etkili okullara ilişkin yapılan araştırmalarda, etkili liderler tarafından yönetildiği rapor edilmektedir (Rossow, 1991,s. 10). Bu araştırmalarda vurgulanan etkili okul lideri, alaşılagelmiş "bina yöneticisi" müdürlerden çok, okuldaki eğitim-öğretim sürecini geliştirme amacıyla okul içindeki insan ve madde kaynaklarını eşgüdümleyen "öğretimsel liderleredir. Sergiovanni ve Carver`in (1980, s:267) "okulun amaçlarını gerçekleştirmek ya da değiştirmek amacıyla gerekli grup etkinliklerini yönlendiren ve eşgüdümleyen bireyler" olarak tanımladıkları öğretimsel liderlerin iki temel işlevi, personelin ve öğretimin geliştirilmesi olarak belirtilmektedir. (Marks ve diğerleri, 1985:116).

Okuldaki Öğretimin ve Personelin Geliştirilmesine Yönelik Bir Model

Yıl 1995, Cilt: 4 Sayı: 4, 651 - 656, 01.05.1995

Öz

Etkili okullara ilişkin yapılan araştırmalarda, etkili liderler tarafından yönetildiği rapor edilmektedir (Rossow, 1991,s. 10). Bu araştırmalarda vurgulanan etkili okul lideri, alaşılagelmiş "bina yöneticisi" müdürlerden çok, okuldaki eğitim-öğretim sürecini geliştirme amacıyla okul içindeki insan ve madde kaynaklarını eşgüdümleyen "öğretimsel liderleredir. Sergiovanni ve Carver`in (1980, s:267) "okulun amaçlarını gerçekleştirmek ya da değiştirmek amacıyla gerekli grup etkinliklerini yönlendiren ve eşgüdümleyen bireyler" olarak tanımladıkları öğretimsel liderlerin iki temel işlevi, personelin ve öğretimin geliştirilmesi olarak belirtilmektedir. (Marks ve diğerleri, 1985:116).

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. Abdurrahman Tanrıöğen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 1995
Yayımlandığı Sayı Yıl 1995 Cilt: 4 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Tanrıöğen, D. D. A. (1995). Okuldaki Öğretimin ve Personelin Geliştirilmesine Yönelik Bir Model. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 4(4), 651-656.
AMA Tanrıöğen DDA. Okuldaki Öğretimin ve Personelin Geliştirilmesine Yönelik Bir Model. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Mayıs 1995;4(4):651-656.
Chicago Tanrıöğen, Doç. Dr. Abdurrahman. “Okuldaki Öğretimin Ve Personelin Geliştirilmesine Yönelik Bir Model”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 4, sy. 4 (Mayıs 1995): 651-56.
EndNote Tanrıöğen DDA (01 Mayıs 1995) Okuldaki Öğretimin ve Personelin Geliştirilmesine Yönelik Bir Model. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 4 4 651–656.
IEEE D. D. A. Tanrıöğen, “Okuldaki Öğretimin ve Personelin Geliştirilmesine Yönelik Bir Model”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 4, sy. 4, ss. 651–656, 1995.
ISNAD Tanrıöğen, Doç. Dr. Abdurrahman. “Okuldaki Öğretimin Ve Personelin Geliştirilmesine Yönelik Bir Model”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 4/4 (Mayıs 1995), 651-656.
JAMA Tanrıöğen DDA. Okuldaki Öğretimin ve Personelin Geliştirilmesine Yönelik Bir Model. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1995;4:651–656.
MLA Tanrıöğen, Doç. Dr. Abdurrahman. “Okuldaki Öğretimin Ve Personelin Geliştirilmesine Yönelik Bir Model”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 4, sy. 4, 1995, ss. 651-6.
Vancouver Tanrıöğen DDA. Okuldaki Öğretimin ve Personelin Geliştirilmesine Yönelik Bir Model. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1995;4(4):651-6.