Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Somut Olmayan Kültürel Miras Değerlerinin Temsili Bağlamında Atatürk Kültür Merkezi Müzik Platformu Sergisi Örneği

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 26 - 30, 30.06.2022

Öz

Somut olmayan kültürel miras, toplumların kültür varlıklarına dair mimari eserlerinin dışında kalan tüm kültür varlıklarını içeren geniş bir yelpazeyi tanımlamak için kullanılabilir. Somut olmayan kültürel miras kavramı kapsayıcı bir içeriğe erişmektedir. Müzik ise kültürel mirasın önemli bir parçası olarak öne çıkmaktadır. Bu çalışmada, somut olmayan kültürel mirasın temsili noktasında Türk müzik kültürü ve değerleri üzerinden konumlanan Atatürk Kültür Merkezi Müzik Platformu sergisi ele alınmıştır. Türk müziğinin tarihsel yolculuğunu yansıtan sergi gerek ekran uygulamaları gerekse QR kod üzerinden erişilebilir video-animasyon örnekleri ile birlikte sanatın ve kültürün dijital alanlar ile buluşturulması meselesi üzerinden incelenmiştir.

Teşekkür

Atatürk Kültür Merkezi Müzik Platformu proje koordinatörü Prof. Dr. Turan Sağer’e destekleri ve katkıları için teşekkür ederim.

Kaynakça

  • Açın, C. (1976). Türkiye’de musiki âletleri yapımcılığı ve musiki âletlerimiz, II. Milletler Arası Türkoloji Kongresi, İstanbul, 59.
  • Çuhadar, H. (2016). Müzik ve Müzik Eğitimi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 25, Sayı 1, 217-230.
  • Işık, S. T. & Uslu, R. (2012). Türk Müziğinde Ağaç ve Çalgı Yapım Bibliyografyası. ACTA TURCICA Çevrimiçi Tematik Türkoloji Dergisi, 4 (2-2), 24-27.
  • Kalender, N. (2001). Çalgı Yapım, Bakım ve Onarımı, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 163.
  • Karadeniz, Ş. (2007). Türk Müziğinde Dönem Anlayışı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Oğuz, M. Ö. (2013). Terim Olarak Somut Olmayan Kültürel Miras. Milli Folklor, 100, 5-6.
  • Özkazanç, R. O. (2005). Müzik Aletleri Yapımında Kullanılan Yerli Ağaç Türlerimizin Yayılışı, Teknolojik ve Akustik Özellikleri Üzerine Araştırmalar, Tübitak, Bartın, 20- 21.
  • Rona, B. (2021). Bizde dünya, dünyada biz = The world in us, us in the world/Bertan Rona, Ayhan Sarı; Çev. İsmail Erim Gülaçtı, Fotoğ. İsmail Coşkun.- Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2021, s. 145.
  • Soysal, A. Ş., Yalçın, K. & Karakaş, S. (2005). Temporal Lobun Sesi: Müzik, Yeni Symposium, 43 (3), 107-113.
  • Uslu, R. (2015). Türk Müziği Tarihinde Yeni Bir Dönemlendirme Önerisi. Medeniyet Sanat, İMÜ Sanat ve Tasarım Fakültesi Dergisi, 2 (1), 91-94.
  • URL-1: AKM Müzik Platformu (2022). https://akmistanbul.gov.tr/tr/muzik-platformu, (Erişim tarihi: 18.01.2022).

Representation of Intangible Cultural Heritage Values: Ataturk Cultural Center Music Platform Exhibition Sample

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 26 - 30, 30.06.2022

Öz

Intangible cultural heritage can be used to describe a wide range of cultural assets, including all cultural assets other than the architectural works of societies. Therefore, the concept of intangible cultural heritage reaches an inclusive content. Music stands out as an important part of cultural heritage. In this research, Ataturk Cultural Center Music Platform exhibition that is centered on Turkish music culture and values with the perspective on representation of intangible cultural heritage is discussed. The exhibition, which reflects the historical journey of Turkish music, has been examined through the issue of bringing art and culture together with digital spaces, with both screen applications and video-animation examples accessible via QR code.

Kaynakça

  • Açın, C. (1976). Türkiye’de musiki âletleri yapımcılığı ve musiki âletlerimiz, II. Milletler Arası Türkoloji Kongresi, İstanbul, 59.
  • Çuhadar, H. (2016). Müzik ve Müzik Eğitimi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 25, Sayı 1, 217-230.
  • Işık, S. T. & Uslu, R. (2012). Türk Müziğinde Ağaç ve Çalgı Yapım Bibliyografyası. ACTA TURCICA Çevrimiçi Tematik Türkoloji Dergisi, 4 (2-2), 24-27.
  • Kalender, N. (2001). Çalgı Yapım, Bakım ve Onarımı, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 163.
  • Karadeniz, Ş. (2007). Türk Müziğinde Dönem Anlayışı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Oğuz, M. Ö. (2013). Terim Olarak Somut Olmayan Kültürel Miras. Milli Folklor, 100, 5-6.
  • Özkazanç, R. O. (2005). Müzik Aletleri Yapımında Kullanılan Yerli Ağaç Türlerimizin Yayılışı, Teknolojik ve Akustik Özellikleri Üzerine Araştırmalar, Tübitak, Bartın, 20- 21.
  • Rona, B. (2021). Bizde dünya, dünyada biz = The world in us, us in the world/Bertan Rona, Ayhan Sarı; Çev. İsmail Erim Gülaçtı, Fotoğ. İsmail Coşkun.- Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2021, s. 145.
  • Soysal, A. Ş., Yalçın, K. & Karakaş, S. (2005). Temporal Lobun Sesi: Müzik, Yeni Symposium, 43 (3), 107-113.
  • Uslu, R. (2015). Türk Müziği Tarihinde Yeni Bir Dönemlendirme Önerisi. Medeniyet Sanat, İMÜ Sanat ve Tasarım Fakültesi Dergisi, 2 (1), 91-94.
  • URL-1: AKM Müzik Platformu (2022). https://akmistanbul.gov.tr/tr/muzik-platformu, (Erişim tarihi: 18.01.2022).
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilgisayar Görüşü ve Çoklu Ortam Hesaplama (Diğer), Arkeoloji
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Bahadır Uçan 0000-0003-4062-0469

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 19 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uçan, B. (2022). Somut Olmayan Kültürel Miras Değerlerinin Temsili Bağlamında Atatürk Kültür Merkezi Müzik Platformu Sergisi Örneği. Kültürel Miras Araştırmaları, 3(1), 26-30.

CC-BY-SA_icon.svg Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License tarafından lisanslanmıştır.