Varlıkları anlamak için düşüncelerin sıçrayışını içeren görme fikrine oldukça aşinayız. Ancak görme olayını dikkate aldığımızda, nesnelerin ya da görüntülerin gôzümüzdeki retinaya yansımasından başka, onları beynimizde anlamlandırma gereksinimi içerisindeyiz. Görme olayı, göze gôrünenlerin yanında bir çok bilgi kaynağını da içermektedir. Görerek anlamlandırma, duyusal süreç ve görselokuryazarlık bu çalışmanın temel konusunu oluşturmaktadır. Görsel okuryazarlık kavramı, temel görsel elemanlar, duyu teorileri ve görsel kültür, nesnelerin ya da gôruntulerin algılanmasında basamak oluşturmaktadır. Ayrıca, görsel iletişim alanında sürekli göz ve beyin arasında gerçekleşen bilgi akışının çözümlenmesinde, nelerin etkin olduğunun ortaya konulması anlamında da bu çalışma önemli görülmüştür.
We are so familiar with seeing, that it takes a leap of imagination to realise existences. ifwe take a note ofthe concept ofseeing, we understand visual messages by brain other than stimulation on the retina. Seeing is contain a lot of information sources. Understanding with seeing, sensual process and visual literacy are basic subject of this study. The concept ofvisual literacy, basic visual elements, theories of sensual and visual culture make up the basic steps in the perception ofobjects our images. Furthermore, ıt is considered very important to find out what is effective in the continous informationflow between the eye and the brain in the visual communicationfield.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 20 Issue: 1 |