BibTex RIS Cite

AYNA YAPI: 8 112 ve Tango Dansı

Year 1999, Volume: 16 Issue: 1, 1 - 5, 01.01.1999

Abstract

8 1/2 ve Tango Dansı'nı "ayna yapı" açısından irdeleyen yazı, filmler arasındaki ayrımı ortaya çıkartmayı amaçlıyor. 8 1/2 izlediğimiz filmin çekimi üzerine, Tango Dansı ise izlediğimiz filmin yaratım süreci üzerine. Yönetmenin aracını ve kendini sorguladığı bu filmleri, film dilinin üst dili olarak nitelendirebiliriz. Üst dili yaratan kadın yönetmen, yönetmen olarak kendisini filmine bir aracı oyuncu kullanmadan yansıtıyor. Kendi filminde oyuncu olarak yer alıyor. Sally Potter sıradan bir oyuncu değil kuşkusuz. Filmde çekeceği filmi tasarlayan bir yönetmeni oynuyor. Bu durum filmin ayna yapısını, 8 1I2'dan değişik bir biçimde yorumlamamıza yol açıyor.

References

  • Metz, C. (1974). Film Language: A Semiotics of Cinema, çev: M. Taylor. New York: Oxford University Press.

AYNA YAPI: 8 112 ve Tango Dansı

Year 1999, Volume: 16 Issue: 1, 1 - 5, 01.01.1999

Abstract

References

  • Metz, C. (1974). Film Language: A Semiotics of Cinema, çev: M. Taylor. New York: Oxford University Press.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Seçil Büker This is me

Publication Date January 1, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Büker, S. (1999). AYNA YAPI: 8 112 ve Tango Dansı. Kurgu, 16(1), 1-5.