BibTex RIS Cite

BELGESELDE GÖZLEM YÖNTEMİNİN ANATOMİSİ

Year 1999, Volume: 16 Issue: 1, 6 - 13, 01.01.1999

Abstract

Herhangi bir sanat dalının incelenip, öğrenilmesinde en önemli öge, sanatsal düşünme sisteminde söz konusu sanatın diğer sanatlardan ayrımını sağlayan estetik niteliklerin özgünlüğünü, eşsizliğidir. Bu bakımdan Belgesel Estetiği çerçevesinde Gözlem Yönteminin önemi tartışılmaz. Aslında, Gözlem kavramını bütünlükle belgesel yaratıcılığına uygulamak mümkündür. Bunun yanısıra, Gözlem Yöntemi, belgeselde bir çekim usulü gibi ayrıca yer işgal etmektedir. Her bir yöntemin de doğru anlaşılıp uygulaması söz konusu. Bilindiği gibi Gözlem kavramının kullanılagelen anlamı kenardan izleme ve gözcü gibi sözcüklerle özdeşleştirilmektedir. Yazının amacı gözlem için bir biyolojik eylem ya da ayna gibi edilgen betimleme yaklaşımının yetersiz kalmasını bir daha vurgulamaktır.

References

  • ----------------------( 1972). Fenomen Dostovernosti. Moskova: İzdatelstvo Nauka.
  • ----------------------( 1986). Prosranstvo ekrannogo dokumenta. Moskova: İskusstvo.
  • Martınenko, Yu.Ya. (1979). Dokumentalnoye kinoiskusstvo. Moskova: İzdatelstvo Znaniye
  • Muratov, S. (1976). Pristrastnaya kamera. Moskova: İskusstvo.

BELGESELDE GÖZLEM YÖNTEMİNİN ANATOMİSİ

Year 1999, Volume: 16 Issue: 1, 6 - 13, 01.01.1999

Abstract

References

  • ----------------------( 1972). Fenomen Dostovernosti. Moskova: İzdatelstvo Nauka.
  • ----------------------( 1986). Prosranstvo ekrannogo dokumenta. Moskova: İskusstvo.
  • Martınenko, Yu.Ya. (1979). Dokumentalnoye kinoiskusstvo. Moskova: İzdatelstvo Znaniye
  • Muratov, S. (1976). Pristrastnaya kamera. Moskova: İskusstvo.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Zahur Mükerrem This is me

Publication Date January 1, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Mükerrem, Z. (1999). BELGESELDE GÖZLEM YÖNTEMİNİN ANATOMİSİ. Kurgu, 16(1), 6-13.