Bu makalenin yazılış amacı, Reiner Werner Fassbinderin sinema kişiliğinin ortaya çıkarılması için bir ön çalışma olmasının yanı sıra, içinde yaşadığı Alman toplumunun da yabancılara uyguladığı ayrımcı politikaları, yabancı düşmanlığının kaynaklarının neler olduğunu ve ırkçı düşüncelerin kaynaklandığı insana ilişkin değerlerin nasıl değişime uğradığını önceden sezmesi ve değerlendirmesi yönünden yazılmaya değer görüldü. Yazdığı senaryolarda melodrama dayanan bir yapı olmasından ötürü yoğun olarak Douglas Sirk'ten etkilenmiştir. Eşcinselliğinin yanı sıra uyuşturucuya olan bağımlılığı, bu tür sorunların ardıl olarak kaldığı toplum düzeyinde onu ilerici olmaktan yoksun bırakmaz. Ancak, Fassbinder bu bağlamda herhangi bir politik düşüneeye angaje olmuş bir yönetmen de değildir. Fassbinder, büyük bir olasılıkla tiyatrodan gelme bir alışkanlıkla filmlerinde gökyüzünü göstermekten özenle kaçınır. Makalenin kalan bölümünde Fassbinder'in kadınlara ilişkin olarak yaptığı filmler açımlanmakta "Maria Braun'un Evliliği, Lili Marlen ve Lola" filmleri anlatılmaktadır. Bu makalenin sonunda yazar için Fassbinder'in en önemli filmi olan ve yabancı düşmanlığıyla ırkçılığı çok kritik anlamda tartışan "Korku Ruhu Kemirir" filmi açımlanmaya çalışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 1999 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 16 Issue: 1 |