BibTex RIS Cite

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖGRETİMİN TASARIMLANMASINDA ÖGRENME BAGLAMl

Year 1999, Volume: 16 Issue: 1, 232 - 242, 01.01.1999

Abstract

Öğrenme kuramları öğrenmenin nasılortaya çıktığını ve öğretilecek içeriğin nasıl düzenlenmesi gerektiğini farklı şekillerde açıklamaktadır. Bazı kurarnlar öğrenmenin oluşabilmesi için dış çevrenin düzenlenmesi gerektiğini ileri sürmüş ve önceden belirlenmiş bir içeriğin öğrencilere aktarılmasını savunmuştur. Başka kurarnlar da öğrenciyi merkez alarak, öğrenmenin içsel bir süreç olduğunu belirtmiştir. Örneğin yapıcı kuram, öğrencinin kendisi dışında hazırlanan bir bilgiden çok, farklı bilgiler arasından kendi özelliklerine göre yapılandıracağı bilgiyi öğrendiğini ileri sürmektedir. Yapılan araştırmalar, öğrencilerin belirli özelliklerinden uyarlanarak bireyselleştirilen içeriğin, başka stratejilere göre daha etkili olduğunu belirtmektedir. İçerik, öğrencilerin yaşantılarıyla ilişkilendirilebildiği oranda daha anlam kazanmaktadır. Yine literatür, öğrencilerin kendi yaşantılarından örnekler taşıyan içeriğin onları daha fazla güdülediğini ve yeni öğrenilen bilginin daha kalıcı olduğunu açıklamaktadır. Bu çalışmada, bilgisayar destekli öğretimi etkili kılacak şekilde öğrenme içeriğinin nasıl düzenlenmesi gerektiği tartışılmaktadır. İlgili literatür taranarak, kuramların öğrenme içeriğinin düzenlenmesini nasıl ele aldığı incelenmiş, ardından araştırma bulgularına dayalı olarak bilgisayar destekli öğretirnde öğrenme bağlamına ilişkin yönlendirici ilkeler ortaya konulmuştur.

References

  • Gagne, R. & L. Brings (1985). Principles of Instructional Design. 4th ed. New York: CBS College.
  • Glover, J.A., RR Ronning & RH. Bruning (1990). Cognitive Psychology for Teachers. NewYork: Macmillan Publishing Company.
  • Newby, T.J., D.A. Stepich, J.D. Lehman & J.D. Russell (1996). Instructional Technology for Teaching and Learning. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall
  • Spiro, RJ., R.L. Coulson, P.J. Feltovich & D.K. Anderson (1988). Cognitive flexibility theory: Advenced knowledge acquisition in ill-struetured domains. (Technical report No. 441). Champaign, IL: University of Illinois, center for the Study of reading.
  • Şimşek, A. (1993). The effects ofleamer control and group composition on student performance, interaction, and attitudes during computer-based cooperative learning. Unpublished doctoral dissertation, The University of Minnesota, Twin Cities.
  • Webster's Ninth New Collegiate Dictionary (1986). Merriam-Webster Ine.

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖGRETİMİN TASARIMLANMASINDA ÖGRENME BAGLAMl

Year 1999, Volume: 16 Issue: 1, 232 - 242, 01.01.1999

Abstract

References

  • Gagne, R. & L. Brings (1985). Principles of Instructional Design. 4th ed. New York: CBS College.
  • Glover, J.A., RR Ronning & RH. Bruning (1990). Cognitive Psychology for Teachers. NewYork: Macmillan Publishing Company.
  • Newby, T.J., D.A. Stepich, J.D. Lehman & J.D. Russell (1996). Instructional Technology for Teaching and Learning. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall
  • Spiro, RJ., R.L. Coulson, P.J. Feltovich & D.K. Anderson (1988). Cognitive flexibility theory: Advenced knowledge acquisition in ill-struetured domains. (Technical report No. 441). Champaign, IL: University of Illinois, center for the Study of reading.
  • Şimşek, A. (1993). The effects ofleamer control and group composition on student performance, interaction, and attitudes during computer-based cooperative learning. Unpublished doctoral dissertation, The University of Minnesota, Twin Cities.
  • Webster's Ninth New Collegiate Dictionary (1986). Merriam-Webster Ine.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Hasan Çallşkan This is me

Ali Şimşek This is me

Publication Date January 1, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Çallşkan, H., & Şimşek, A. (1999). BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖGRETİMİN TASARIMLANMASINDA ÖGRENME BAGLAMl. Kurgu, 16(1), 232-242.