Sosyal medya hayatımızın birçok alanında etkisini hissettirmektedir. Etkilediği toplumsal kurumlardan biri de evliliktir. Evlilik ilişkilerinde, sosyal medya sebebiyle kıskançlıklar oluşabilmekte ve aldatmalar gerçekleşebilmekte hatta bu sebeple boşanmalar söz konusu olabilmektedir. Türkiye’deki yaygın kullanımıyla Facebook, özellikleri sebebiyle fotoğraf paylaşımına, etiketlemelere ve eski ilişkilerin tekrar kurulmasına imkan sağlamakta ve bu da evli kişilerde kıskançlığa neden olabilmektedir. Çalışmada, 296 kişiye yüz yüze anket uygulanmıştır. Katılımcıların, 133’ü erkek ve 163’ü kadındır. Örneklem seçiminde ise amaçlı örneklem doğrultusunda, kişilerin evli olmaları, kendilerinin ve eşlerinin sosyal medya kullanmaları ve Facebook kullanıcısı olma şartı taşımalarına göre anket uygulanmıştır. Ankette, İkili İlişkilerde Güven, Evlilik Yaşam Doyumu, Yaşam Doyumu, Facebook Kıskançlığı Ölçekleri kullanılmıştır. Çalışma, 2 Ocak 2018 ve 30 Mart 2018 tarihleri arasında yürütülmüştür. Çalışmanın sonuç bulgularından bazıları şöyledir: katılımcıların %79,7’lik oranla Whatsapp, %75,0’lık oranla Facebook kullanmaktadırlar. Facebook kıskançlığı ile güven arasında negatif yönde çok yüksek derecede ilişki olduğu, evlilik yaşam doyumları azaldıkça Facebook kıskançlığının arttığı görülmüştür. Mutluluk hisleri azaldıkça Facebook kıskançlığı artmakta, Yalnızlık hisleri arttıkça Facebook kıskançlığı artmaktadır.
Social media affects many areas of our lives. One of the social institutions that it affects is marriage. In marriage relations, jealousy, infidelity and divorce may occur because of social media, With the widespread us eof Facebook in Turkey, properties due to photo sharing, tagging and allow the re-establishment of the old relations may cause jealousy of married people. In the study,. A total of 296 person face-to-face surveys were conducted. 133 of the participants, are men and 163 are females. In the sample selection, a questionnaire was applied according to the purpose of the sampling: whether the persons are married, whether they and their spouses are using social media, and whether they are Facebook users. In the questionnaire, Trust in Dual Relations, Marriage Life Satisfaction, Life Satisfaction, Facebook Jealousy Scales were used. Some of the findings of the study are as follows: participants mostly uses Whatsapp 79.7% and Facebook 75.0%. There is a very high degree of negative relationship between Facebook jealousy and trust, Facebook jealousy increases as marriage life satisfaction decreases. Facebook jealousy increases as feeling of happiness decreases, Facebook jealousy increases as feeling of loneliness increase.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 26 Issue: 3 |