İnternet ağlarına günlük olarak bağlanan bireylerin sosyal medya ağlarında yer alıp yoğun bir biçimde kullanmalarına sıkça rastlanılmaktadır. Kitlelere kolaylıkla, maliyetsiz ve hızlı bir şekilde ulaşmayı amaçlayan siyasi partiler sosyal medya ağlarını aktif bir şekilde kullanmakta ve bu ağlarda paylaşımda bulunmaktadır. Twitter üzerinden Türkiye’deki siyasi partilerin 2017 referandum sürecindeki on beş günlük gönderilerinin incelendiği bu çalışmada, partilerin referandum sürecinde söylem ve ideolojileri yönünde nasıl propaganda yaptıkları içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Çalışmanın amacı Türkiye’deki siyasi partilerin referandum sürecinde Twitter üzerinden nasıl bir propaganda yaparak, toplumu hangi yönde etkileme amacında olduklarının açığa çıkarılmasıdır. Çalışma sonucunda incelenen dört siyasi partinin de referandum sürecinde kendi ideolojileri doğrultusunda paylaşım yaptıkları ve farklı söylemleri öne çıkardıkları saptanmıştır
The political parties who aim to reach their targets easily, cost-effectively and swiftly take part in the social media networks and share contents in an active way. In this study, in which the 15-day tweets of the Turkish political parties regarding the Referendum 2017 are investigated in the framework of the propaganda theory, it is analysed through the content-analysis technique which topics to what extent were mostly discussed by the leaders of the parties during the referendum period. The purpose of this study is to reveal which discourses were mostly emphasized and to which way the society were led by the Turkish political parties through their Twitter accounts in the referendum period. This study has concluded that the four main parties featured different and the different aspects of the similar topics during this period
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 26 Issue: 2 |