Günümüzde siyasal aktörler seçmen kitlerini iktidar olmaları konusunda ikna edebilmek amacıyla, seçim kampanyaları doğrultusunda düzenledikleri mitinglerde daha dikkat çekici ve etkili olması nedeniyle ‘biz’ ve ‘onlar’ ayrımına dayalı negatif içerikli iletiler kullanmayı tercih etmektedirler. Araştırmada referandum öncesinde gerçekleştirilen kampanyalarda iktidar ve muhalefet partilerinin kullandıkları iletilerin hangi oranda negatif nitelikte olduğu ve hangi içeriklere sahip olduğu sorularının yanıtlarının aranması amaçlanmaktadır. Bu kapsamda araştırmada referandum örneği üzerinden 16 Mart-16 Nisan 2017 tarihleri arasında Hürriyet, Sabah, Cumhuriyet ve Yenişafak Gazeteleri’nin birinci sayfa ve iç sayfalarında yer alan seçim mitingleriyle ilgili haber örneklemleri üzerinden içerik analizi yapılmaktadır. Buna göre araştırmanın kuramsal kısmı demokrasilerde seçim kampanyaları, negatif nitelikli siyasal kampanyalar, siyasal kampanya mesajlarında “biz” ve “öteki” ayrımına dayalı anlam, siyasal kampanyalar ve medya konu başlıkları altında ele alınmaktadır.
Nowadays, political actors prefer to use negative content based on ‘we’ and ‘they’ because they are more prominent and effective in the rallies they organize in the direction of election campaigns in order to convince voters that they are in power. The campaign aimed to find answers to questions about the negative nature of the messages used by the government and opposition parties and what content they have in the campaigns held before the referendum. In this context, content analysis is carried out on the sample of the election rallies in Hurriyet, Sabah, Cumhuriyet and Yenişafak newspapers between March 16 and April 16, 2017 through the referendum sample.Accordinly, the theoretical part of the research is dealt with under elective campaigns in denocracies, negative political campaigns, meaningful campaigns based on ‘us’ and ‘other’ in political campaign messages, political campaigns and media
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 26 Issue: 2 |