Accountancy has become a very important position due to development of markets, increase of legal issues of the financial transactions, become even more complex of financial transactions and a lot of technologic innovations. The increase in the importance of accountancy has revealed the need for members of accountancy who has been well educated and qualified. In this study, it has been studied for presenting whether sufficient of accounting education in Turkey and whether adopts another professional ethics which accountancy needs. In addition, it has been examined whether students' perceptions related to the accountancy have positive change after students were trained in the field of accounting. For this purpose, data from the survey which implemented to 256 students in Çankırı MYO is transferred to SPSS15 version. Kruskal Wallis H Test and Spearman Correlation is used to test the hypothesis. The results of this study reveal that accounting education is not enough except that the point of sciences related to accountancy
Piyasaların gelişimi, finansal işlemlere ait hukuki mevzuatın artması, parasal işlemlerin daha da karmaşık hale gelmesi ve birçok teknolojik yenilik muhasebecilik mesleğini günümüzde çok önemli bir konuma getirmiştir. Mesleğin öneminin artışı daha nitelikli ve eğitimli muhasebe meslek elemanı ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Çalışmada belli bir eğitim kurumundan hareketle Türkiye‟deki muhasebe eğitiminin, teorik anlamda yeterli olup olmadığının yanında, meslek için gerekli olan diğer mesleki ve ahlaki değerleri benimsetip benimsetemediğinin ortaya konulmasına çalışılmıştır. Bunu yanında, öğrencilerin muhasebecilik mesleği ile ilgili algılarının, muhasebe eğitimini aldıktan sonra olumlu bir biçimde değişip değişmediği ortaya konulmak istenmiştir. Bu amaçla, Çankırı MYO‟da öğrenim gören 180 öğrenci üzerinde yapılan anketten elde edilen veriler, SPSS 15 programına aktarılmıştır. Çalışmanın amacına uygun şekilde oluşturulan hipotezlerin test edilmesinde ise Kruskal Wallis H Testi ile Spearman Korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Çalışma sonuçları muhasebe eğitiminin, muhasebecilik mesleği ile ilgili bilimler açısından öğrencileri bilgilendirmenin dışında yetersiz olduğunu ortaya koymuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 3, 2015 |
Submission Date | April 3, 2015 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 3 Issue: 1 |
İletişim
Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92
Faks Numarası: +90 0318 357 35 97
e-mail: sbd@kku.edu.tr
Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE