This study aims to talk about reality of aducation of Arabic in general and especially at Kırıkkale University to make the possitive aspects clear and benefit from them and promot them, and to fix the negative aspects and avoid them.
İn this study İ followed the descriptive analytical method, and İ listed the common linguistic mistakes that students fall in.And İ prepare a test that includes the most prominent of these linguistic mistakes.Violating the linguistic preformance of the role of Arabic and the inability to come properly, that what İ mean about linguistic mistakes.
This test was conducted by 100 students from three different levels of study in the Deperment of Arabic at Kırıkkale University.İn order to fix this issu i showed a suitable plan and suggested solutions.
Bu alan çalışması, Türkiye'de ve Kırıkkale Üniversitesi'ndeki özel olarak Arapça eğitim durumdan bahsetmeyi, ondan yararlanılabilecek olumlu yönleri ortaya koymayı ve güçlendirmeyi ve Olumsuz yönleri düzeltmeyi ve ondan uzak durmayı amaçlamaktadır.
Tanımlayıcı analitik yöntemine göre bu çalışma yapıldı. Öğrencilerin düştüğü yaygın dilsel hatalarını hasrettim, kendi içinde barındıran bu hatalar bir test hazırladım.
Buradaki dilsel hatalar, Arapça kurallarını aykırmak ve bu kuralların yerine getirme zayıflığını anlamına kastediyorum.
Bu test Kırıkkale Üniversitesi Arapça Mütercim Tercümanlık Bölümünde öğrenmenin üç farklı aşamasından gelen 100 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Bu durumu düzeltmek için uygun bir plan ve önerilen çözümler sundum.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 27, 2020 |
Submission Date | November 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 2 |
İletişim
Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92
Faks Numarası: +90 0318 357 35 97
e-mail: sbd@kku.edu.tr
Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE