Review
BibTex RIS Cite
Year 2021, Volume: 11 Issue: 1, 359 - 391, 29.01.2021

Abstract

References

  • Akyol, B., &Yavuzkurt, T. (2016). Türkiye’de lisansüstü tezlerde eğitim denetimi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(2), 908-926.doi: 10.7884/teke.631
  • Allen, N. J., & Meyer, J. P. (1990). The measurement and antecedents of affective, continuance and normative commitment to the organization. Journal Of Occupational And Organizational Psychology, 63(1), 1-18. doi: 10.1111/j.2044-8325.1990.tb00506.x
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Adapazarı: Sakarya Kitabevi.
  • Alp, Ö. (2019).Eğitim yönetimi ve denetimi alanında yapılmış lisansüstü nicel tezlerin sistematik derlemesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Şanlıurfa.
  • Alpaydın, Y., & Erol, İ. (2017). Türkiye’de eğitim ekonomisi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi EğitimBilimleri Dergisi,45(45), 23-41. doi: 10.15285/maruaebd.292105
  • Aydın, A., Erdağ, C., & Sarıer, Y. (2010). A comparison of articles published in the field of educational administration in terms of topics, methodologies and results. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (39), 37-58https://www.researchgate.net adresinden edinilmiştir.
  • Aydın, A., & Uysal, Ş. (2014). Türkiye ‘de eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi alanındaki doktora tezlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 177-201. doi: 10.17240/aibuefd.2014.14.1-5000091508
  • Aypay, A., Çoruk, A., Yazgan, D., Kartal, O., Çağatay, M., Tunçer, B., & Emran, B. (2010). The Status of Research in Educational Administration: An Analysis of Educational Administration Journals, 1999-2007. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (39). 59-77. https://www.academia.edu adresinden edinilmiştir.
  • Arı, G. S., Armutlu, C., Tosunoğlu, N. G., & Toy, B. Y. (2009). Nicel araştırmalarda metodoloji sorunları: Yüksek lisans tezleri üzerine bir araştırma. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 64(4), 15-37.
  • Arık, R. S., & Türkmen, M. (2009). Eğitim bilimleri alanında yayınlanan bilimsel dergilerde yer alan makalelerin incelenmesi. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Antalya. 1-16 http://www.eab.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Arıkan, F. (2005). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama. Ankara: Asil Yayınları.
  • Balay, R. (2000). Özel ve resmi liselerde yönetici ve öğretmenlerin örgütsel bağlılığı. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Balcı, A. (1988). Eğitim yönetimi araştırmalarının durumu: EAQ’de 1970-1985 arasında yayınlanan araştırmalar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 21(1), 421-434. doi: 10.1501/Egifak_0000000998
  • Balcı, A. (1990). Eğitim yönetiminde araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23(1), 81-94. doi: 10.1501/Egifak_0000000836
  • Balcı, A. (2008). Türkiye’de eğitim yönetiminin bilimleşme düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 54(54), 181-209. https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Balcı, A., & Apaydın, Ç. (2009). Türkiye’de eğitim yönetimi araştırmalarının durumu: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 15(3), 325-344. http://kuey.net/ adresinden edinilmiştir.
  • Balmores, N. R. (1988). The characteristics and theoretical orientations of the knowledge base of educational administration in journal articles, 1965-1987: A content analysis study. (Unpublished master’s thesis). University of Cincinnati, USA.
  • Bass, B. M., & Avolio, B. J. (1995). The multifactor leadership questionnaire form 5x. Palo Alto, CA: Mind Garden.
  • Başaran, İ. E. (1996). Eğitim yönetimi. Ankara: Kadıoğlu matbaası.
  • Başman, M., Uluman, M., & Tunç, E. B. (2018). Eğitim bilimleri alanındaki lisansüstü tezlerde varsayım kullanımı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 18(2), 736-751. doi: 10.17240/aibuefd.2018.18.37322-431426
  • Bellibaş, M. Ş., & Gümüş, S. (2018). Eğitim yönetiminde sistematik derleme çalışmaları, K. Beycioğlu, N. Özer, Y. Kondakçı (Ed.),Eğitim yönetiminde araştırma (s. 507-573). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bellibaş, M. Ş., Gümüş, S., & Gümüş, E. (2017, Mayıs). Türkiye kaynaklı eğitim yönetimi araştırmalarının uluslararası literatüre katkısı: Başlıca uluslararası eğitim yönetimi dergilerinin analizi. 12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi (EYK), Ankara http://eyk12.eyedder.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Beycioğlu, K., & Dönmez, B. (2006). Eğitim yönetiminde kuramsal bilginin üretimine ve uygulanmasına ilişkin bir değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 12(3), 317-342.
  • Brandes, P, Dharwadkar, R. & Dean, J. W. (1999). Does organizational cynicism matter? Employee and supervisor perspectives on work outcomes. Eastern Academy of Management Proceedings, 2, 150-153.
  • Bursalıoğlu, Z. (2004). Eğitim yönetiminde teori ve uygulama. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (21. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., & Köklü, N. (1999). Eğitim bilimleri alanında öğrenim gören lisansüstü öğrencilerinin araştırma yeterlikleri konusunda öğretim üyelerinin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 23(112), 18-28. http://egitimvebilim.ted.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Byrd, J. K. (2007). A call for statistical reform in EAQ. Educational Administration Quarterly, 43(3), 381-391. doi.org/10.1177/0013161X06297137
  • Byrd, J., & Colleen, E. (2009). Statistical applications in two leading educational administration journals. Journal of Educational Administration, 47(4), 508-520. doi.org/10.1108/09578230910967473 Can, A. (2017). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (5. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Campell, R. F. (1979). A critique of educational administration quarterly. Educational Administration Quarterly, 15(3), 1-19. doi: 10.177/0013131X7901500303.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education (5th Ed.). London and New York: Routledge Falmer.
  • Çalık, M., & Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38 http://eb.ted.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Çelik, V. (2000). Okul Kültürü ve Yönetimi. (School Culture and Its Management) Ankara: Pegem A Yayinevi Tic. Ltd. Sti.
  • Çıngı, H. (1994). Örnekleme Kuramı (2. baskı). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi Basımevi.
  • Çüm, S., & Koç, N. (2013). Türkiye’de psikoloji ve eğitim bilimleri dergilerinde yayımlanan ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarının incelenmesi. Journal of Educational Sciences & Practices, 12(24), 115-135. https://www.researchgate.net adresinden edinilmiştir.
  • Doğan, H., & Tok, T. N. (2018). Türkiye’de eğitim bilimleri alanında yayınlanan makalelerin incelenmesi: Eğitim ve Bilim Dergisi örneği. Curr Res Educ, 4(2), 94-109. https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Duygulu, E., & Sezgin, O. B. (2015). Türkiye’de örgütsel davranış yazını doktora tezlerine yönelik bir inceleme. İş ve İnsan Dergisi, 2(1), 13-25. doi: 10.18394/iid.84592
  • Demir, E., Saatçioğlu, Ö., & İmrol, F. (2016). Uluslararası dergilerde yayımlanan eğitim araştırmalarının normallik varsayımları açısından incelenmesi. Current Research in Education, 2(3), 130-148. https://www.researchgate.net adresinden edinilmiştir.
  • Dįnçer, S. (2018). Content analysis in for educational science research: Meta-analysis, meta-synthesis, and descriptive content analysis. Bartin Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 176-190. doi: 10.14686/buefad.363159
  • Einarsen, S., & Raknes, B. I. (1997). Harassment in the workplace and the victimization of men. Violence & Victims, 12(3), 247-263. doi: 10.1891/0886-6708.12.3.247
  • Ergün, M. ve Çilingir, F. (2013). İlköğretim bölümünde yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi örneği. VI. Ulusal LisansüstüEğitim Sempozyumu, Sakarya, Türkiye.
  • Erol, E., & Tüzel, E. (2015). Türkiye’de eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi anabilim dalı doktora programlarında tamamlanan tezlerin eğitim sosyolojisi kapsamında değerlendirilmesi. Sosyoloji Dergisi, 3(30), 297-316. https://dergipark.org.tradresinden edinilmiştir.
  • Erkuş, A. (2010). Psikometrik terimlerin Türkçe karşılıklarının anlamları ile yapılan işlemlerin uyuşmazlığı. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 1(2), 72-77. https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Eskici, M., & Çayak, S. (2017). Eğitim bilimleri anabilim dalında yapılan yüksek lisans tezlerine genel bir bakış. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 211-226. https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Fazlıoğulları, O., & Kurul, N. (2012). Türkiye’deki Eğitim Bilimleri Doktora Tezlerinin Karakteristikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(24), 43-75.https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Gül, Ş., & Sözbilir, M. (2015). Biology education research trends in Turkey: 1997-2012. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 11(1), 93-109. doi: 10.12973/eurasia.2015.1309a
  • Gülmez, D., & Yavuz, M. (2016). Eğitim liderliği ve yönetimi kapsamında 2012 yılında yayınlanmış olan makalelerin amaç ve yöntem bakımından değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 15(2). 318-329. doi: 10.17051/io.2016.35708
  • Güngör, M. (2007). Çalışma hayatında psikolojik taciz olgusu: Türkiye’de hizmet sektörüne ilişkin bir araştırma (Yayımlanmamış doktora tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Güvendir, M. A., & Özkan, Y. Ö. (2015). Türkiye’deki Eğitim Alanında Yayımlanan Bilimsel Dergilerde Ölçek Geliştirme ve Uyarlama Konulu Makalelerin İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(52), 23-33. doi:10.17755/esosder.54872
  • Hallinger, P. (2010). A review of three decates of doctoral studies using the principal instructional management rating scale: A lens on methodological progress in educational leadership. Educational Admnistration Quarterly, 47(2), 271-306.doi:10.1177/0013161X10383412.
  • Hallinger, P. (2017). Surfacing a hidden literature: A systematic review of research on educational leadership and management in Africa. Educational Management Administration & Leadership, 46(3), 362-384. doi: 10.1177/1741143217694895
  • Hatipoğlu, G., Hıdıroğlu, Y. Ö., & Tok, T. N. (2018). A content analysis towards article in educational administration in Turkey. Journal of Human Sciences, 15(2), 1362-1380. https://j-humansciences.com.tr adresinden edinilmiştir.
  • Heck, R. H., & Hallinger, P. (2005). The study of educational leadership and management. Educational Management Administration and Leadership, 33(2), 229-244.
  • Heppner, P.P. & Petersen, C.H. (1982). The development and implications of a personel problem solving inventory. Journal Of Counseling Psychology, 29(1), 66–75. doi: 10.1037/0022-0167.29.1.66
  • Hoy, W. K. (1982). Recent developments in theory and research in educational administration. Educational Administration Quarterly, 18(3), 1-11 doi:10.1177/0013161X82018003002
  • Hoy, W. K. (1994). Foundations of educational administration: Traditional and emerging perspectives. Educational Administration Quarterly, 30(2), 178-198.
  • Hoy, W. K. & Tschannen-Moran M. (2003). The conceptualization and measurement of faculty trust in schools: The omnibus T-Scale. In W.K. Hoy 106 and C.G. Miskel (Eds), Studies in Leading and Organizing Schools (ss. 181-208). Greenwich: Information Age Publishing.
  • İsaoğulları, Y. (2016). Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında yapılmış lisansüstü tez çalışmalarının liderlik teması açısından incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • İşçi, S. (2013). Türkiye’de eğitim yönetimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin tematik, metodolojik ve istatistiksel açıdan incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kahveci, G., & Demirtaş, Z. (2013). Öğretmenler için örgütsel sessizlik ölçeği geliştirme çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(43), 167-182. https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Karaca, O. (2018). Türkiye’de eğitim yönetimi alanında yazılan lisansüstü tezlerin metodolojik incelemesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Karaçam, Z. (2013). Sistematik derleme metodolojisi: Sistematik derleme hazırlamak için bir rehber. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1), 26-33. https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Karadağ, E. (2009). Eğitim bilimleri alanında yapılmış doktora tezlerinin tematik açıdan incelemesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 75-87. https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Karadağ, E. (2010). Eğitim bilimleri doktora tezlerinde kullanılan araştırma modelleri: Nitelik düzeyleri ve analitik hata tipleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 16(1), 49-71. http://kuey.net adresinden edinilmiştir.
  • Karagöz, Y. (2017). SPSS ve AMOS uygulamalı nitel-nicel-karma bilimsel araştırma yöntemleri ve yayın etiği. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel araştırma yöntemi (5. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, Ç., Yazıcı, A. Ş., Deliveli, K., & Hoşgörür, V. (2016). Türkiye’de Eğitim Denetimi Alanında Yapılan Lisansüstü Çalışmaların Değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 38-51. https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Kılınç, H. (1991). Eğitim yönetimi alanında üniversitemizde yapılan bazı araştırmaların sistem yaklaşımı açısından değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Kiley, M. (2009). Identifying Threshold Concepts and Proposing Strategies to Support Doctoral Candidates. Innovations in Education and Teaching International. 46(3), 93–30.
  • Kocatürk, H. E., Aydoğmuş, M., Baştoklu, H., Korucuoğlu, T., & Karadağ E., (2017, Mayıs).Eğitim yönetimi alanında bilgi üretimi üzerine metodolojik bir değerlendirme: educational administration quarterly (2000-2016). 12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi (EYK), Ankara http://eyk12.eyedder.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Konan, N., & Kış, D. Ö. A. (2013). ABD’de eğitim yönetimi alanında yapılan doktora tezlerinin çözümlemesi/The analysis of dissertations in the field of educational administration in the USA. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 100-123. http://www.e-ijer.com.tr adresinden edinilmiştir.
  • Krejcie, R. V., & Morgan, D. W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and psychological measurement, 30(3), 607-610. doi: 10.1177/001316447003000308
  • Kuzgun, Y., Sevim, S. & Hamamcı, Z. (2005). Mesleki doyum ölçeğinin geliştirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(11), 14-18. https://türkpdrdergisi.com.tr adresinden edinilmiştir.
  • Martin R. A., Puhlik-Doris, P., Larsen, G., Gray, J. & Weir, K. (2003). İndividual differences in uses of humor and their relation to psychological wellheing: development of the humor styles questionnaire. Journal of Research in Personality, 37(1), 48-75. doi: 10.1016/S0092-6566(02)00534-2
  • Maslach, C. & Jackson, S. E. (1981). Themeasurement of experienced burnout. Journalof Occupational Behaviour, 2(2), 99-113. doi: 10.1002/job.4030020205
  • Miskel, C., & Sandlin, T. (1981). Survey research in educational administration. Educational Administration Quarterly, 17(4), 1-20. doi.org/10.1177/0013161X8101700404 Murphy, J. (1988). Preparation fort he school principalships: the united states’ story. School Leadership Management 18(3), 359- 372.
  • Murphy, J. (1995). The knowledge base in schol administration: historical footings and emerging trends. In R. Donmoyer, M. Imber, & J. Scheurch (Eds.), The knowledge base in educational administration: Multiple perspectives (pp. 61-73). Albany: State University of New York Press.
  • Niehoff, B. P. & Moorman, R. H. (1993). Justice as a mediator of the relationship between methods of monitoring and organizational citizenship behavior. Academy of Management Journal, 36(3), 527-556. doi: 10.5465/256591
  • Ogawa, R. T., Goldring, E. B., & Conley, S. (2000). Organizing the field toimprove research oneducational administration. Educational Administration Quarterly, 36(3), 340-357. doi: 10.1177/00131610021969029
  • Okutan, M., & Ekşi, A. (2007, Eylül). 2000-2003 yılları arasında eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi alanında yapılmış olan yüksek lisans tez özetleri çalışması. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat.
  • Oplatka, I., & Arar, K. (2016). The field of educational administration as an arena of knowledge production: Some implications for Turkish field members. Research in Educational Administration and Leadership (REAL), 1(2), 161-186. doi: 10.30828/real/2016.2.1
  • Ozan, C., & Köse, E. (2014). Eğitim programları ve öğretim alanındaki araştırma eğilimleri. Sakarya University Journal of Education, 4(1), 116-136. doi: 10.19126/süje.76547 Özen, Ş. (2000). Türk yönetim/organizasyon yazınında yöntem sorunu: kongre bildirileri üzerine bir inceleme. DAÜ Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 89-118.
  • Öztürk, N. B., Eroğlu, M. G., & Kelecioğlu, H. (2015). Eğitim alanında yapılan ölçek uyarlama makalelerinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 40(178), 123-137. doi: 10.15390/EB.2015.4091
  • Podsakoff, P. M., Mc Kenzie, S. B., Paine, J.B. & Bachrach, D. G. (2000). Organizational citizenship behaviors: a critical review of the theoretical and empirical literature and suggestions for future research. Journal of Management, 26(3), (513-563). doi: 10.1016/S0149-2063(00)00047-7
  • Polat, G. (2010). Eğitim yönetimi ve denetimi anabilim dalında yapılmış lisansüstü tez çalışmalarının incelemesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Rahim, M. A. (1983). A measure of styles of handing interpersonal conflict. Academy of Management Journal, 26 (2), 368-376. doi: 10.5465/255985
  • Sarı, Ş. N. (2011). Türkiye’de kimya eğitimi alanında 2000-2010 yılları arasında yazılmış yüksek lisans tezleri içerik analizi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sekaran, U. (1992). Research methods for business: A skill building approach. John Wiley & Sons.
  • Şahin, İ. (1999). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin iş doyum düzeyleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Şahin, M. G., & Öztürk, N. B. (2018). Eğitim alanında ölçek geliştirme süreci: Bir içerik analizi çalışması. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 191-199. doi: 10.24106/kefdergi.375863
  • Şenyurt, S., & Özkan, Y. Ö. (2017). Eğitimde ölçme ve değerlendirme alanında yapılan yüksek lisans tezlerinin tematik ve metodolojik açıdan incelenmesi. İlköğretim Online, 16(2), 628-653. doi: org/10.17051/ilkonline.2017.304724
  • Şimşek, H.(1994) Pozitivism ötesi paradigmatik dönüşüm ve eğitim yönetiminde kuram ve uygulamada yeni yaklaşimlar. https://www.hasansimsek.net/ adresinden edinilmiştir. 24.06.2020. 13.00
  • Şimşek, A., Özdamar, N., Becit, G., Kılıçer, K., Akbulut, Y., & Yıldırım, Y. (2008). Türkiye’deki Eğitim Teknolojisi Araştırmalarında Güncel Eğilimler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 439-458. http://dergisosyalbil.selcuk.edu.tr adresinden edinilmiştir.
  • Şimşek, A., Özdamar, N., Uysal, Ö., Kobak, K., Berk, C., Kılıçer, T., & Çiğdem, H. (2009). İki binli yıllarda Türkiye’deki eğitim teknolojisi araştırmalarında gözlenen eğilimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 115-120. https://www.researchgate.net adresinden edinilmiştir.
  • Şişman, M. (1993). İlkokullarda örgüt kültürü (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Tavşancıl, E., Çokluk, Ö., Çıtak, G. G., Kezer, F., Yıldırım, Ö. Y., Bilican, S., ... & Özmen, D. T. (2010, 12 Mayıs). Eğitim bilimleri enstitülerinde tamamlanmış lisansüstü tezlerin incelenmesi (2000-2008). Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi Kesin Raporu. http://acikarsiv.ankara.edu.tr adresinden erişilmiştir.
  • Tatık, R. Ş., & Doğan, S. (2014). Marmara üniversitesi eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki yüksek lisans tezlerinin incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 24, 399-410. doi: 10.9761/JASSS2324
  • Toy, B. Y., & Tosunoğlu, N. G. (2007). Sosyal bilimler alanındaki araştırmalarda bilimsel araştırma süreci, istatistiksel teknikler ve yapılan hatalar. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 1-20.
  • Turan, S., Bektaş, F., Yalçın, M., & Armağan, Y. (2016). Eğitim yönetimi alanında bilgi üretim süreci: Eğitim yönetimi kongrelerinin rolü ve serüveni üzerine bir değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 22(1), 81-108.
  • Turan, S., Karadağ, E., Bektaş, F., & Yalçın, M. (2014). Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 20(1), 93-119. doi: 10.14527/kuey.2014.005
  • Ulutaş, F., & Ubuz, B. (2008). Matematik eğitiminde araştırmalar ve eğilimler: 2000 ile 2006 yılları arası. İlköğretim Online, 7(3), 614-626. https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Üstüner, M., & Cömert, M. (2008). Eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi anabilim dalı lisansüstü dersleri ve tezlerine ilişkin bir inceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 14(3), 497-515. http://kuey.net adresinden edinilmiştir.
  • Weiss, D. J., Davis, R. V., England, G. W., & Lofquist, L. H. (1967). Manual for the minnesota satisfaction questionnaire, minneapolis: Minnesota Studies in Vocational Rehabilitation, 22(45), 487-495. https://psycnet.apa.org adresinden edinilmiştir.
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S. (2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, D. (2006). Resmi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin motivasyon ve iş tatminin etkileyen etmenler (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A. (2018). Türkiye’de eğitim yönetimi üzerine yapılmış araştırmalarının incelenmesi: milli eğitim eğitim ve sosyal bilimler dergisi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 1887-1896. doi: 10.24106/kefdergi.2210
  • Yılmaz, E. (2005). Etik liderlik ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışması. H. KIRAN (Ed.), XlV. Eğitim Bilimleri Kongresi içinde (ss. 808-814). Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Yılmaz, E. (2006). Okullardaki örgütsel güven düzeyinin okul yöneticilerinin etik liderlik özellikleri ve bazı değişken açısından incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir
  • Yılmaz, T., Altun, B., Uygun, H., & Hoşgörür, V. (2016). Eğitim denetimine ilişkin Türkiye’de yayımlanmış makalelerin değerlendirilmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 47-63. doi: 10.21666/mskuefd.09324.

EĞİTİM YÖNETİMİ VE DENETİMİ BİLİM DALINDA YAPILAN NİCEL TEZLERE İLİŞKİN BİR SİSTEMATİK DERLEME: 2009-2019

Year 2021, Volume: 11 Issue: 1, 359 - 391, 29.01.2021

Abstract

Bu araştırmada, Türkiye’de Eğitim Yönetimi ve Denetimi bilim dalında 2009 ve 2019 yılları arasında yapılan lisansüstü nicel tezlerin, sistematik açıdan analizinin yapılması amaçlanmıştır. Çalışma, “Şimdi neredeyiz ve gelecekte nerede olmak istiyoruz?” sorularının cevabı niteliğindedir. Bu amaçla tezler; amaç ifadeleri, araştırma deseni, örneklem, veri toplama araçları, veri toplama araçlarında geçerlik ve güvenirlik bilgisi, istatistiki teknikler ve normallik varsayımı bakımından incelenmiştir. Çalışma kapsamında, Türkiye örnekleminde 2009 ve 2019 yılları arasında Yüksek Öğretim Kurumları (YÖK) Yayın ve Dokümantasyon Dairesi Tez Merkezi veri tabanında taranan ve belirli kriterlere göre seçilen 849 adet lisansüstü nicel tez incelenmiştir. Sonuç olarak incelenen tezlerde, amaçlar daha çok araştırma sorusu şeklinde ifade edilmiştir. En çok tarama deseni kullanılmıştır. Nicel tezlerde ortalama 384 kişi ile çalışılmıştır. Örneklem büyüklüğünün genel olarak hesaplanmadığı ancak örneklem büyüklüğünün yeterli olduğu sonucuna varılmıştır. En sık “örgütsel bağlılık” başlığı altında ölçme araçlarının kullanıldığı tespit edilmiştir. Ölçme araçlarında en çok Cronbach Alfa güvenirlik katsayısının verildiği bulgularına ulaşılmıştır. Bunun yanında tezlerin yarısından fazlasında normallik varsayımı kontrolünün yapılmadığı, yapılan tezlerde ise normalliğin en çok Kolmogorow-Smirnow testi ile kontrol edildiği sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Akyol, B., &Yavuzkurt, T. (2016). Türkiye’de lisansüstü tezlerde eğitim denetimi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(2), 908-926.doi: 10.7884/teke.631
  • Allen, N. J., & Meyer, J. P. (1990). The measurement and antecedents of affective, continuance and normative commitment to the organization. Journal Of Occupational And Organizational Psychology, 63(1), 1-18. doi: 10.1111/j.2044-8325.1990.tb00506.x
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Adapazarı: Sakarya Kitabevi.
  • Alp, Ö. (2019).Eğitim yönetimi ve denetimi alanında yapılmış lisansüstü nicel tezlerin sistematik derlemesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Şanlıurfa.
  • Alpaydın, Y., & Erol, İ. (2017). Türkiye’de eğitim ekonomisi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi EğitimBilimleri Dergisi,45(45), 23-41. doi: 10.15285/maruaebd.292105
  • Aydın, A., Erdağ, C., & Sarıer, Y. (2010). A comparison of articles published in the field of educational administration in terms of topics, methodologies and results. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (39), 37-58https://www.researchgate.net adresinden edinilmiştir.
  • Aydın, A., & Uysal, Ş. (2014). Türkiye ‘de eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi alanındaki doktora tezlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 177-201. doi: 10.17240/aibuefd.2014.14.1-5000091508
  • Aypay, A., Çoruk, A., Yazgan, D., Kartal, O., Çağatay, M., Tunçer, B., & Emran, B. (2010). The Status of Research in Educational Administration: An Analysis of Educational Administration Journals, 1999-2007. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (39). 59-77. https://www.academia.edu adresinden edinilmiştir.
  • Arı, G. S., Armutlu, C., Tosunoğlu, N. G., & Toy, B. Y. (2009). Nicel araştırmalarda metodoloji sorunları: Yüksek lisans tezleri üzerine bir araştırma. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 64(4), 15-37.
  • Arık, R. S., & Türkmen, M. (2009). Eğitim bilimleri alanında yayınlanan bilimsel dergilerde yer alan makalelerin incelenmesi. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Antalya. 1-16 http://www.eab.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Arıkan, F. (2005). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama. Ankara: Asil Yayınları.
  • Balay, R. (2000). Özel ve resmi liselerde yönetici ve öğretmenlerin örgütsel bağlılığı. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Balcı, A. (1988). Eğitim yönetimi araştırmalarının durumu: EAQ’de 1970-1985 arasında yayınlanan araştırmalar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 21(1), 421-434. doi: 10.1501/Egifak_0000000998
  • Balcı, A. (1990). Eğitim yönetiminde araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23(1), 81-94. doi: 10.1501/Egifak_0000000836
  • Balcı, A. (2008). Türkiye’de eğitim yönetiminin bilimleşme düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 54(54), 181-209. https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Balcı, A., & Apaydın, Ç. (2009). Türkiye’de eğitim yönetimi araştırmalarının durumu: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 15(3), 325-344. http://kuey.net/ adresinden edinilmiştir.
  • Balmores, N. R. (1988). The characteristics and theoretical orientations of the knowledge base of educational administration in journal articles, 1965-1987: A content analysis study. (Unpublished master’s thesis). University of Cincinnati, USA.
  • Bass, B. M., & Avolio, B. J. (1995). The multifactor leadership questionnaire form 5x. Palo Alto, CA: Mind Garden.
  • Başaran, İ. E. (1996). Eğitim yönetimi. Ankara: Kadıoğlu matbaası.
  • Başman, M., Uluman, M., & Tunç, E. B. (2018). Eğitim bilimleri alanındaki lisansüstü tezlerde varsayım kullanımı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 18(2), 736-751. doi: 10.17240/aibuefd.2018.18.37322-431426
  • Bellibaş, M. Ş., & Gümüş, S. (2018). Eğitim yönetiminde sistematik derleme çalışmaları, K. Beycioğlu, N. Özer, Y. Kondakçı (Ed.),Eğitim yönetiminde araştırma (s. 507-573). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bellibaş, M. Ş., Gümüş, S., & Gümüş, E. (2017, Mayıs). Türkiye kaynaklı eğitim yönetimi araştırmalarının uluslararası literatüre katkısı: Başlıca uluslararası eğitim yönetimi dergilerinin analizi. 12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi (EYK), Ankara http://eyk12.eyedder.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Beycioğlu, K., & Dönmez, B. (2006). Eğitim yönetiminde kuramsal bilginin üretimine ve uygulanmasına ilişkin bir değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 12(3), 317-342.
  • Brandes, P, Dharwadkar, R. & Dean, J. W. (1999). Does organizational cynicism matter? Employee and supervisor perspectives on work outcomes. Eastern Academy of Management Proceedings, 2, 150-153.
  • Bursalıoğlu, Z. (2004). Eğitim yönetiminde teori ve uygulama. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (21. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., & Köklü, N. (1999). Eğitim bilimleri alanında öğrenim gören lisansüstü öğrencilerinin araştırma yeterlikleri konusunda öğretim üyelerinin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 23(112), 18-28. http://egitimvebilim.ted.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Byrd, J. K. (2007). A call for statistical reform in EAQ. Educational Administration Quarterly, 43(3), 381-391. doi.org/10.1177/0013161X06297137
  • Byrd, J., & Colleen, E. (2009). Statistical applications in two leading educational administration journals. Journal of Educational Administration, 47(4), 508-520. doi.org/10.1108/09578230910967473 Can, A. (2017). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (5. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Campell, R. F. (1979). A critique of educational administration quarterly. Educational Administration Quarterly, 15(3), 1-19. doi: 10.177/0013131X7901500303.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education (5th Ed.). London and New York: Routledge Falmer.
  • Çalık, M., & Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38 http://eb.ted.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Çelik, V. (2000). Okul Kültürü ve Yönetimi. (School Culture and Its Management) Ankara: Pegem A Yayinevi Tic. Ltd. Sti.
  • Çıngı, H. (1994). Örnekleme Kuramı (2. baskı). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi Basımevi.
  • Çüm, S., & Koç, N. (2013). Türkiye’de psikoloji ve eğitim bilimleri dergilerinde yayımlanan ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarının incelenmesi. Journal of Educational Sciences & Practices, 12(24), 115-135. https://www.researchgate.net adresinden edinilmiştir.
  • Doğan, H., & Tok, T. N. (2018). Türkiye’de eğitim bilimleri alanında yayınlanan makalelerin incelenmesi: Eğitim ve Bilim Dergisi örneği. Curr Res Educ, 4(2), 94-109. https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Duygulu, E., & Sezgin, O. B. (2015). Türkiye’de örgütsel davranış yazını doktora tezlerine yönelik bir inceleme. İş ve İnsan Dergisi, 2(1), 13-25. doi: 10.18394/iid.84592
  • Demir, E., Saatçioğlu, Ö., & İmrol, F. (2016). Uluslararası dergilerde yayımlanan eğitim araştırmalarının normallik varsayımları açısından incelenmesi. Current Research in Education, 2(3), 130-148. https://www.researchgate.net adresinden edinilmiştir.
  • Dįnçer, S. (2018). Content analysis in for educational science research: Meta-analysis, meta-synthesis, and descriptive content analysis. Bartin Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 176-190. doi: 10.14686/buefad.363159
  • Einarsen, S., & Raknes, B. I. (1997). Harassment in the workplace and the victimization of men. Violence & Victims, 12(3), 247-263. doi: 10.1891/0886-6708.12.3.247
  • Ergün, M. ve Çilingir, F. (2013). İlköğretim bölümünde yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi örneği. VI. Ulusal LisansüstüEğitim Sempozyumu, Sakarya, Türkiye.
  • Erol, E., & Tüzel, E. (2015). Türkiye’de eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi anabilim dalı doktora programlarında tamamlanan tezlerin eğitim sosyolojisi kapsamında değerlendirilmesi. Sosyoloji Dergisi, 3(30), 297-316. https://dergipark.org.tradresinden edinilmiştir.
  • Erkuş, A. (2010). Psikometrik terimlerin Türkçe karşılıklarının anlamları ile yapılan işlemlerin uyuşmazlığı. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 1(2), 72-77. https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Eskici, M., & Çayak, S. (2017). Eğitim bilimleri anabilim dalında yapılan yüksek lisans tezlerine genel bir bakış. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 211-226. https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Fazlıoğulları, O., & Kurul, N. (2012). Türkiye’deki Eğitim Bilimleri Doktora Tezlerinin Karakteristikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(24), 43-75.https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Gül, Ş., & Sözbilir, M. (2015). Biology education research trends in Turkey: 1997-2012. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 11(1), 93-109. doi: 10.12973/eurasia.2015.1309a
  • Gülmez, D., & Yavuz, M. (2016). Eğitim liderliği ve yönetimi kapsamında 2012 yılında yayınlanmış olan makalelerin amaç ve yöntem bakımından değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 15(2). 318-329. doi: 10.17051/io.2016.35708
  • Güngör, M. (2007). Çalışma hayatında psikolojik taciz olgusu: Türkiye’de hizmet sektörüne ilişkin bir araştırma (Yayımlanmamış doktora tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Güvendir, M. A., & Özkan, Y. Ö. (2015). Türkiye’deki Eğitim Alanında Yayımlanan Bilimsel Dergilerde Ölçek Geliştirme ve Uyarlama Konulu Makalelerin İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(52), 23-33. doi:10.17755/esosder.54872
  • Hallinger, P. (2010). A review of three decates of doctoral studies using the principal instructional management rating scale: A lens on methodological progress in educational leadership. Educational Admnistration Quarterly, 47(2), 271-306.doi:10.1177/0013161X10383412.
  • Hallinger, P. (2017). Surfacing a hidden literature: A systematic review of research on educational leadership and management in Africa. Educational Management Administration & Leadership, 46(3), 362-384. doi: 10.1177/1741143217694895
  • Hatipoğlu, G., Hıdıroğlu, Y. Ö., & Tok, T. N. (2018). A content analysis towards article in educational administration in Turkey. Journal of Human Sciences, 15(2), 1362-1380. https://j-humansciences.com.tr adresinden edinilmiştir.
  • Heck, R. H., & Hallinger, P. (2005). The study of educational leadership and management. Educational Management Administration and Leadership, 33(2), 229-244.
  • Heppner, P.P. & Petersen, C.H. (1982). The development and implications of a personel problem solving inventory. Journal Of Counseling Psychology, 29(1), 66–75. doi: 10.1037/0022-0167.29.1.66
  • Hoy, W. K. (1982). Recent developments in theory and research in educational administration. Educational Administration Quarterly, 18(3), 1-11 doi:10.1177/0013161X82018003002
  • Hoy, W. K. (1994). Foundations of educational administration: Traditional and emerging perspectives. Educational Administration Quarterly, 30(2), 178-198.
  • Hoy, W. K. & Tschannen-Moran M. (2003). The conceptualization and measurement of faculty trust in schools: The omnibus T-Scale. In W.K. Hoy 106 and C.G. Miskel (Eds), Studies in Leading and Organizing Schools (ss. 181-208). Greenwich: Information Age Publishing.
  • İsaoğulları, Y. (2016). Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında yapılmış lisansüstü tez çalışmalarının liderlik teması açısından incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • İşçi, S. (2013). Türkiye’de eğitim yönetimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin tematik, metodolojik ve istatistiksel açıdan incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kahveci, G., & Demirtaş, Z. (2013). Öğretmenler için örgütsel sessizlik ölçeği geliştirme çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(43), 167-182. https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Karaca, O. (2018). Türkiye’de eğitim yönetimi alanında yazılan lisansüstü tezlerin metodolojik incelemesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Karaçam, Z. (2013). Sistematik derleme metodolojisi: Sistematik derleme hazırlamak için bir rehber. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1), 26-33. https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Karadağ, E. (2009). Eğitim bilimleri alanında yapılmış doktora tezlerinin tematik açıdan incelemesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 75-87. https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Karadağ, E. (2010). Eğitim bilimleri doktora tezlerinde kullanılan araştırma modelleri: Nitelik düzeyleri ve analitik hata tipleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 16(1), 49-71. http://kuey.net adresinden edinilmiştir.
  • Karagöz, Y. (2017). SPSS ve AMOS uygulamalı nitel-nicel-karma bilimsel araştırma yöntemleri ve yayın etiği. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel araştırma yöntemi (5. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, Ç., Yazıcı, A. Ş., Deliveli, K., & Hoşgörür, V. (2016). Türkiye’de Eğitim Denetimi Alanında Yapılan Lisansüstü Çalışmaların Değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 38-51. https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Kılınç, H. (1991). Eğitim yönetimi alanında üniversitemizde yapılan bazı araştırmaların sistem yaklaşımı açısından değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Kiley, M. (2009). Identifying Threshold Concepts and Proposing Strategies to Support Doctoral Candidates. Innovations in Education and Teaching International. 46(3), 93–30.
  • Kocatürk, H. E., Aydoğmuş, M., Baştoklu, H., Korucuoğlu, T., & Karadağ E., (2017, Mayıs).Eğitim yönetimi alanında bilgi üretimi üzerine metodolojik bir değerlendirme: educational administration quarterly (2000-2016). 12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi (EYK), Ankara http://eyk12.eyedder.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Konan, N., & Kış, D. Ö. A. (2013). ABD’de eğitim yönetimi alanında yapılan doktora tezlerinin çözümlemesi/The analysis of dissertations in the field of educational administration in the USA. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 100-123. http://www.e-ijer.com.tr adresinden edinilmiştir.
  • Krejcie, R. V., & Morgan, D. W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and psychological measurement, 30(3), 607-610. doi: 10.1177/001316447003000308
  • Kuzgun, Y., Sevim, S. & Hamamcı, Z. (2005). Mesleki doyum ölçeğinin geliştirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(11), 14-18. https://türkpdrdergisi.com.tr adresinden edinilmiştir.
  • Martin R. A., Puhlik-Doris, P., Larsen, G., Gray, J. & Weir, K. (2003). İndividual differences in uses of humor and their relation to psychological wellheing: development of the humor styles questionnaire. Journal of Research in Personality, 37(1), 48-75. doi: 10.1016/S0092-6566(02)00534-2
  • Maslach, C. & Jackson, S. E. (1981). Themeasurement of experienced burnout. Journalof Occupational Behaviour, 2(2), 99-113. doi: 10.1002/job.4030020205
  • Miskel, C., & Sandlin, T. (1981). Survey research in educational administration. Educational Administration Quarterly, 17(4), 1-20. doi.org/10.1177/0013161X8101700404 Murphy, J. (1988). Preparation fort he school principalships: the united states’ story. School Leadership Management 18(3), 359- 372.
  • Murphy, J. (1995). The knowledge base in schol administration: historical footings and emerging trends. In R. Donmoyer, M. Imber, & J. Scheurch (Eds.), The knowledge base in educational administration: Multiple perspectives (pp. 61-73). Albany: State University of New York Press.
  • Niehoff, B. P. & Moorman, R. H. (1993). Justice as a mediator of the relationship between methods of monitoring and organizational citizenship behavior. Academy of Management Journal, 36(3), 527-556. doi: 10.5465/256591
  • Ogawa, R. T., Goldring, E. B., & Conley, S. (2000). Organizing the field toimprove research oneducational administration. Educational Administration Quarterly, 36(3), 340-357. doi: 10.1177/00131610021969029
  • Okutan, M., & Ekşi, A. (2007, Eylül). 2000-2003 yılları arasında eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi alanında yapılmış olan yüksek lisans tez özetleri çalışması. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat.
  • Oplatka, I., & Arar, K. (2016). The field of educational administration as an arena of knowledge production: Some implications for Turkish field members. Research in Educational Administration and Leadership (REAL), 1(2), 161-186. doi: 10.30828/real/2016.2.1
  • Ozan, C., & Köse, E. (2014). Eğitim programları ve öğretim alanındaki araştırma eğilimleri. Sakarya University Journal of Education, 4(1), 116-136. doi: 10.19126/süje.76547 Özen, Ş. (2000). Türk yönetim/organizasyon yazınında yöntem sorunu: kongre bildirileri üzerine bir inceleme. DAÜ Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 89-118.
  • Öztürk, N. B., Eroğlu, M. G., & Kelecioğlu, H. (2015). Eğitim alanında yapılan ölçek uyarlama makalelerinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 40(178), 123-137. doi: 10.15390/EB.2015.4091
  • Podsakoff, P. M., Mc Kenzie, S. B., Paine, J.B. & Bachrach, D. G. (2000). Organizational citizenship behaviors: a critical review of the theoretical and empirical literature and suggestions for future research. Journal of Management, 26(3), (513-563). doi: 10.1016/S0149-2063(00)00047-7
  • Polat, G. (2010). Eğitim yönetimi ve denetimi anabilim dalında yapılmış lisansüstü tez çalışmalarının incelemesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Rahim, M. A. (1983). A measure of styles of handing interpersonal conflict. Academy of Management Journal, 26 (2), 368-376. doi: 10.5465/255985
  • Sarı, Ş. N. (2011). Türkiye’de kimya eğitimi alanında 2000-2010 yılları arasında yazılmış yüksek lisans tezleri içerik analizi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sekaran, U. (1992). Research methods for business: A skill building approach. John Wiley & Sons.
  • Şahin, İ. (1999). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin iş doyum düzeyleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Şahin, M. G., & Öztürk, N. B. (2018). Eğitim alanında ölçek geliştirme süreci: Bir içerik analizi çalışması. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 191-199. doi: 10.24106/kefdergi.375863
  • Şenyurt, S., & Özkan, Y. Ö. (2017). Eğitimde ölçme ve değerlendirme alanında yapılan yüksek lisans tezlerinin tematik ve metodolojik açıdan incelenmesi. İlköğretim Online, 16(2), 628-653. doi: org/10.17051/ilkonline.2017.304724
  • Şimşek, H.(1994) Pozitivism ötesi paradigmatik dönüşüm ve eğitim yönetiminde kuram ve uygulamada yeni yaklaşimlar. https://www.hasansimsek.net/ adresinden edinilmiştir. 24.06.2020. 13.00
  • Şimşek, A., Özdamar, N., Becit, G., Kılıçer, K., Akbulut, Y., & Yıldırım, Y. (2008). Türkiye’deki Eğitim Teknolojisi Araştırmalarında Güncel Eğilimler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 439-458. http://dergisosyalbil.selcuk.edu.tr adresinden edinilmiştir.
  • Şimşek, A., Özdamar, N., Uysal, Ö., Kobak, K., Berk, C., Kılıçer, T., & Çiğdem, H. (2009). İki binli yıllarda Türkiye’deki eğitim teknolojisi araştırmalarında gözlenen eğilimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 115-120. https://www.researchgate.net adresinden edinilmiştir.
  • Şişman, M. (1993). İlkokullarda örgüt kültürü (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Tavşancıl, E., Çokluk, Ö., Çıtak, G. G., Kezer, F., Yıldırım, Ö. Y., Bilican, S., ... & Özmen, D. T. (2010, 12 Mayıs). Eğitim bilimleri enstitülerinde tamamlanmış lisansüstü tezlerin incelenmesi (2000-2008). Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi Kesin Raporu. http://acikarsiv.ankara.edu.tr adresinden erişilmiştir.
  • Tatık, R. Ş., & Doğan, S. (2014). Marmara üniversitesi eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki yüksek lisans tezlerinin incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 24, 399-410. doi: 10.9761/JASSS2324
  • Toy, B. Y., & Tosunoğlu, N. G. (2007). Sosyal bilimler alanındaki araştırmalarda bilimsel araştırma süreci, istatistiksel teknikler ve yapılan hatalar. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 1-20.
  • Turan, S., Bektaş, F., Yalçın, M., & Armağan, Y. (2016). Eğitim yönetimi alanında bilgi üretim süreci: Eğitim yönetimi kongrelerinin rolü ve serüveni üzerine bir değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 22(1), 81-108.
  • Turan, S., Karadağ, E., Bektaş, F., & Yalçın, M. (2014). Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 20(1), 93-119. doi: 10.14527/kuey.2014.005
  • Ulutaş, F., & Ubuz, B. (2008). Matematik eğitiminde araştırmalar ve eğilimler: 2000 ile 2006 yılları arası. İlköğretim Online, 7(3), 614-626. https://dergipark.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Üstüner, M., & Cömert, M. (2008). Eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi anabilim dalı lisansüstü dersleri ve tezlerine ilişkin bir inceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 14(3), 497-515. http://kuey.net adresinden edinilmiştir.
  • Weiss, D. J., Davis, R. V., England, G. W., & Lofquist, L. H. (1967). Manual for the minnesota satisfaction questionnaire, minneapolis: Minnesota Studies in Vocational Rehabilitation, 22(45), 487-495. https://psycnet.apa.org adresinden edinilmiştir.
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S. (2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, D. (2006). Resmi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin motivasyon ve iş tatminin etkileyen etmenler (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A. (2018). Türkiye’de eğitim yönetimi üzerine yapılmış araştırmalarının incelenmesi: milli eğitim eğitim ve sosyal bilimler dergisi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 1887-1896. doi: 10.24106/kefdergi.2210
  • Yılmaz, E. (2005). Etik liderlik ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışması. H. KIRAN (Ed.), XlV. Eğitim Bilimleri Kongresi içinde (ss. 808-814). Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Yılmaz, E. (2006). Okullardaki örgütsel güven düzeyinin okul yöneticilerinin etik liderlik özellikleri ve bazı değişken açısından incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir
  • Yılmaz, T., Altun, B., Uygun, H., & Hoşgörür, V. (2016). Eğitim denetimine ilişkin Türkiye’de yayımlanmış makalelerin değerlendirilmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 47-63. doi: 10.21666/mskuefd.09324.
There are 109 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Özlem Alp 0000-0002-0080-4784

Sedat Şen 0000-0001-6962-4960

Publication Date January 29, 2021
Submission Date November 6, 2020
Published in Issue Year 2021 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Alp, Ö., & Şen, S. (2021). EĞİTİM YÖNETİMİ VE DENETİMİ BİLİM DALINDA YAPILAN NİCEL TEZLERE İLİŞKİN BİR SİSTEMATİK DERLEME: 2009-2019. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 359-391.

İletişim

Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92

Faks Numarası: +90 0318 357 35 97

e-mail: sbd@kku.edu.tr

Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.