Research Article
BibTex RIS Cite

Lisansüstü Eğitimin Anket Sonuçları İle Değerlendirilmesi: Kocaeli Üniversitesi Deneyimi

Year 2017, , 24 - 27, 30.09.2017
https://doi.org/10.30934/kusbed.338170

Abstract

Amaç: Lisansüstü eğitiminin
değerlendirmesi; enstitü araştırma ortamının ve bilimsel
faaliyetlerin kalitesinin yükselmesi açısından önemlidir. Kocaeli
Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü (KOÜ SBE), 2011 yılından beri ORPHEUS’a
üye olup dünya standartlarına uygun lisansüstü eğitimi sağlamak amacıyla
ORPHEUS akreditasyonu yolunda çalışmaktadır. ORPHEUS kriterlerine göre, doktora
programlarının yapısını, fonksiyonunu ve kalitesini düzenli olarak gözden
geçirmek ve güncellemek için hem danışmanın hem de adayın geri bildirimin
önemli olduğu belirtilmektedir. Bu araştırmada, lisansüstü öğrencilerinin geri
bildirimlerinden faydalanarak lisansüstü eğitiminin değerlendirilmesi
amaçlanmıştır.

Yöntem: Araştırmada, 2016-2017 eğitim döneminde KOÜ SBE’de kayıtlı olan
44 yüksek lisans ve 37 doktora eğitimi devam eden toplam 81 öğrenci yer
almıştır. L
isansüstü eğitim alan
öğrencilerimize kapalı uçlu sorular ile birlikte açık uçlu soruların da yer
aldığı ‘
Eğitimi Değerlendirme
Anketi’ uygulanmıştır. Anket formumuzda yer alan ifadelere ait değerlerin puan
ortalaması ve yüzde dağılımları hesaplanmıştır.

Bulgular: Öğrencilerin %79’u, eğitim programında yer alan
derslerin, %30’unu geçmeyecek şekilde öğrenci tarafından kalan kısmının ise
öğretim üyesi tarafından anlatılmasını talep etmişlerdir. Öğrencilerin
%65’i danışmanını kendi seçmiş ve %73 oranında da danışmanlarından memnun
olduklarını bildirmişlerdir. Araştırmamıza katılan öğrencilerin %51’i
araştırma desteği için çeşitli kurumlara proje başvurusunda bulunmuş, başvuruların
%54’ü kabul görmüştür. Öğrencilerimiz araştırma olanakları hakkında;
araştırma için verilen Üniversitemiz proje desteğini yetersiz bulmuşlardır.
Lisansüstü öğrencilerimizin %90’ı akademisyen olmak istemekte, %6’sı kararsız
ve %4’ü ise diğer alanlarda çalışmak istemektedir. Enstitü hizmetleri ile
ilgili bölümde, öğrenciler çoğunlukla olumlu geri bildirimlerde bulunmuştur.

Sonuç: Sağlık Bilimleri
Enstitüsü’nün öğrenci eğitimine proje destekleri açısından
ORPHEUS standartları kapsamında düzenlenmesi gerekmektedir. Bu
çalışma sayesinde, SBE eğitim programlarında iyileştirilme ve eğitim
tekniklerinde geliştirilme sağlanacağı düşünülmüştür. 

References

  • Karaman S. ve Bakırcı F. Türkiye’de Lisansüstü Eğitim: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. II, 2010; 94-114.
  • Akdoğan GG. Biyotıp ve Sağlık Bilimlerin'nde Doktora'da Kalite Standartları ve Orpheus. Deneysel Tıp Araştırma Enstitüsü Dergisi. 2015; 3(9): 15-21.
  • Lacković Z. ve Akdoğan GG. Orpheus Standards and TheEuropean Vision in PhD education in Biomedicine and Health Sciences. MUSBED 2012;2(Suppl. 2):43-45.
  • Keçeli SA. 12. Orpheus Kongresi - Sağlık Bilimlerinde Doktora Eğitimi Standartları: Litvanya’dan İzlenimler. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017; 3(2):22-23.
  • Devebakan N, Koçdor H, Musal B ve diğ. Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsünde Lisansüstü Eğitim Kalitesinin Arttırılması Kapsamında Öğrencilerin Eğitime İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2003; 5 (2): 30-44.

Evaluation Of Postgraduate Education By Questionnaire Results: Experience From Kocaeli University

Year 2017, , 24 - 27, 30.09.2017
https://doi.org/10.30934/kusbed.338170

Abstract

Aim: The evaluation of postgraduate education is quite
important in aspect of rising the quality of scientific works and research
environment of Instute. The Institute of Health Sciences of
Kocaeli University (KOU HSI) is a member
of
  ORPHEUS since 2011 and have been
working on ORPHEUS labelling in order to reach world standards in postgraduate
education.According to
  ORPHEUS criteria,
It has been expressed that feedback as questionnaire from PhD candidates, Msc
students or supervisor is very important in order to update or review the
structure, function and quality of PhD trainin programme. In this study, the
evaluation of postgraduate education by the help of feedbacks of them was
aimed.

Methods:
Fourty four Msc students
and 37 PhD candidates, totally 81 candidates enrolled to KOU HSI for one year
period (
2016-2017) are included into this study. A feedback
questionnaire consisting open and closed ended questions was applied to all
postgraduate students.
  Answers of
paticipitants were calculated as percentages.

Results: Seventy nine percent of students wanted not more than
30% of lectures involved in trainning programme would given by students and the
other lectures would given by lecturers.
 Sixty five percent of students chosen their
supervisors by theirselves and 73% of them satisfied with their supervisor.
Fifty one percent of
students applied to several institutions for financial support of their
projects and 54% of these applications were accepted.
  Ninety percent of students wanted to
be academician, 6% were not decided and 4% wanted to work in other area after
their finished their education. All students gave positive feedbacks in
evaluation of the service of Health Science Institute.

Conclusions: The Institute of Health Sciences should revolve itself according to
ORPHEUS standards especially in point of financial support of research
projects. It was thought by the help of this study, rehabilitation and
improvement in trainning programme of Institute of Health Sciences will be
achieved. 

References

  • Karaman S. ve Bakırcı F. Türkiye’de Lisansüstü Eğitim: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. II, 2010; 94-114.
  • Akdoğan GG. Biyotıp ve Sağlık Bilimlerin'nde Doktora'da Kalite Standartları ve Orpheus. Deneysel Tıp Araştırma Enstitüsü Dergisi. 2015; 3(9): 15-21.
  • Lacković Z. ve Akdoğan GG. Orpheus Standards and TheEuropean Vision in PhD education in Biomedicine and Health Sciences. MUSBED 2012;2(Suppl. 2):43-45.
  • Keçeli SA. 12. Orpheus Kongresi - Sağlık Bilimlerinde Doktora Eğitimi Standartları: Litvanya’dan İzlenimler. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017; 3(2):22-23.
  • Devebakan N, Koçdor H, Musal B ve diğ. Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsünde Lisansüstü Eğitim Kalitesinin Arttırılması Kapsamında Öğrencilerin Eğitime İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2003; 5 (2): 30-44.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Original Article
Authors

Sema Aşkın Keçeli

Fatma Zehra Duymaz This is me

Publication Date September 30, 2017
Submission Date September 14, 2017
Acceptance Date October 31, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Keçeli, S. A., & Duymaz, F. Z. (2017). Lisansüstü Eğitimin Anket Sonuçları İle Değerlendirilmesi: Kocaeli Üniversitesi Deneyimi. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(3), 24-27. https://doi.org/10.30934/kusbed.338170
AMA Keçeli SA, Duymaz FZ. Lisansüstü Eğitimin Anket Sonuçları İle Değerlendirilmesi: Kocaeli Üniversitesi Deneyimi. KOU Sag Bil Derg. September 2017;3(3):24-27. doi:10.30934/kusbed.338170
Chicago Keçeli, Sema Aşkın, and Fatma Zehra Duymaz. “Lisansüstü Eğitimin Anket Sonuçları İle Değerlendirilmesi: Kocaeli Üniversitesi Deneyimi”. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 3, no. 3 (September 2017): 24-27. https://doi.org/10.30934/kusbed.338170.
EndNote Keçeli SA, Duymaz FZ (September 1, 2017) Lisansüstü Eğitimin Anket Sonuçları İle Değerlendirilmesi: Kocaeli Üniversitesi Deneyimi. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 3 3 24–27.
IEEE S. A. Keçeli and F. Z. Duymaz, “Lisansüstü Eğitimin Anket Sonuçları İle Değerlendirilmesi: Kocaeli Üniversitesi Deneyimi”, KOU Sag Bil Derg, vol. 3, no. 3, pp. 24–27, 2017, doi: 10.30934/kusbed.338170.
ISNAD Keçeli, Sema Aşkın - Duymaz, Fatma Zehra. “Lisansüstü Eğitimin Anket Sonuçları İle Değerlendirilmesi: Kocaeli Üniversitesi Deneyimi”. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 3/3 (September 2017), 24-27. https://doi.org/10.30934/kusbed.338170.
JAMA Keçeli SA, Duymaz FZ. Lisansüstü Eğitimin Anket Sonuçları İle Değerlendirilmesi: Kocaeli Üniversitesi Deneyimi. KOU Sag Bil Derg. 2017;3:24–27.
MLA Keçeli, Sema Aşkın and Fatma Zehra Duymaz. “Lisansüstü Eğitimin Anket Sonuçları İle Değerlendirilmesi: Kocaeli Üniversitesi Deneyimi”. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, vol. 3, no. 3, 2017, pp. 24-27, doi:10.30934/kusbed.338170.
Vancouver Keçeli SA, Duymaz FZ. Lisansüstü Eğitimin Anket Sonuçları İle Değerlendirilmesi: Kocaeli Üniversitesi Deneyimi. KOU Sag Bil Derg. 2017;3(3):24-7.