Kaynaştırma uygulamaları yürütülen ve yürütülmeyen erken çocukluk sınıflarının öğrenme ortamlarını karşılaştırmak amacıyla yapılan bu çalışma betimsel modeldedir. Araştırmanın örneklemini uygun örnekleme yöntemi ile belirlenen 102 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri demografik bilgi formu ve erken çocukluk sınıf ortamı değerlendirme ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda erken çocukluk sınıf ortamı değerlendirme dağılımları açısından en yüksek puanın öz yeterliğin desteklenmesinden; en düşük puanın ise olumlu davranışların teşvik edilmesinden alındığı bulunmuştur. Erken çocukluk sınıflarının öğrenme ortamlarının öğretmenin mesleki deneyimi, öğretmenin eğitim düzeyi, öğretmenin yaşı, okulun eğitim verme süresi ve sınıftaki çocuk sayısına göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Erken çocukluk sınıfı öğrenme ortamlarının kaynaştırma uygulamaları yürütülme ve yürütülmeme durumlarına göre ve çocukların özel gereksinim türüne göre de farklılaşmadığı görülmüştür. Kaynaştırma sınıfları için fon sağlanması, sınıf yapılarının kalitesini artırmaya yönelik politikalar geliştirilmesi ve öğrenme ortamlarının desteklenmesi için önerilerde bulunulmuştur.
okul öncesi erken çocukluk kaynaştırma bütünleştirme kaynaştırma sınıfı öğrenme ortamı sınıf
Bu çalışma, Bayburt Üniversitesi Etik Kurulu’nun 20.09.2023 tarihli ve 259 sayılı kararı ile alınan izin sonrasında gerçekleştirilmiştir.
This study, which was conducted to compare the Learning Environments of Early Childhood inclusive and non-inclusive classrooms, is a descriptive model. The sample of the study consisted of 102 preschool teachers determined by appropriate sampling method. The data were collected using a demographic information form and an early childhood classroom environment assessment scale. As a result of the analysis, it was found that the highest score was obtained from supporting self-efficacy and the lowest score was obtained from encouraging positive behaviors in terms of early childhood classroom environment evaluation distributions. It was determined that the learning environments of early childhood classrooms did not differ significantly according to the professional experience of the teacher, the level of education of the teacher, the age of the teacher, the length of schooling and the number of children in the classroom. It was also observed that the learning environments of early childhood classrooms did not differ according to whether or not they were inclusive classrooms and according to the type of special needs of the children. Suggestions were made for providing funding for inclusive classrooms, developing policies to improve the quality of classroom structures and supporting learning environments.
preschool early childhood inclusion mainstreaming inclusive classroom learning environment classroom
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 6 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline.