Amaç: Bu araştırma, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin hastalık durumunda dijital ortamda sağlık bilgisi edinme ve doğrulama davranışlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Dijital ortamda sağlık bilgisi edinme ve doğrulama süreçlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi, öğrencilerin dijital sağlık okuryazarlığının arttırılması için stratejiler geliştirilmesine yardımcı olacaktır.
Gereç ve Yöntemler: Araştırma, ilişkisel tarama modeline dayalı bir nicel araştırmadır. Çalışma, Kırıkkale Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinden 604 kişinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar gönüllülük esasına göre seçilmiş olup, dijital ortamda sağlık bilgisi edinme ve doğrulama davranışlarını etkileyebilecek çeşitli demografik faktörler göz önünde bulundurulmuştur. Veri toplama aracı olarak, Çömlekçi ve Bozkanat (2021) tarafından geliştirilen "İnfodemide Dijital Ortamda Sağlık Bilgisi Edinme ve Teyit Davranışları Ölçeği" kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmada elde edilen bulgulara göre, dijital sağlık bilgisi edinme ve doğrulama süreçlerinde cinsiyet, yaş, vücut kitle indeksi (VKI), algılanan sosyo-ekonomik durum, COVID- 19 geçirme durumu, ciddi sağlık sorunu geçmişi ve sosyal medya kullanımının belirgin etkileri olduğu bulunmuştur. Kadın öğrenciler, dijital sağlık bilgisi edinme ve teyit etme süreçlerinde erkeklere göre daha yüksek puanlar almıştır. Ayrıca, yaş grubu arttıkça dijital sağlık bilgisi edinme ve doğrulama düzeylerinde bir artış gözlemlenmiştir.
Sonuç: Bu araştırmanın sonuçları, dijital sağlık bilgisi edinme ve doğrulama süreçlerinin, öğrencilerin dijital okuryazarlık düzeyine, yaşlarına, cinsiyetlerine, sağlık durumlarına ve algılanan sosyo-ekonomik durumlarına göre değişkenlik gösterdiğini ortaya koymaktadır. Sonuçlar, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencileri için dijital sağlık okuryazarlığını artırıcı eğitim programlarının gerekliliğini vurgulamaktadır. Bu programlar, öğrencilerin dijital platformlarda karşılaştıkları sağlık bilgilerini sorgulama ve güvenilir kaynaklardan yararlanma becerilerini geliştirmeye yönelik olmalıdır.
Dijital sağlık bilgisi sağlık bilgisi doğrulama dijital okuryazarlık spor bilimleri öğrencileri sosyal medya.
Objective: This study aims to examine the behaviors of students of the Faculty of Sport Sciences in obtaining and verifying health information in a digital environment in case of illness. Determining the factors affecting the processes of obtaining and verifying health information in the digital environment will help to develop strategies to increase students' digital health literacy.
Material and Methods: The study is quantitative research based on the correlational survey model. The study was conducted with the participation of 604 students from Kırıkkale University Faculty of Sport Sciences. Participants were selected voluntarily, and various demographic factors that may affect health information acquisition and verification behaviors in the digital environment were taken into consideration. The “Scale of Health Information Acquisition and Verification Behaviors in Digital Environment in Infodemia,” developed by Çömlekçi and Bozkanat (2021), was used as a data collection tool.
Results: According to the findings of the study, gender, age, body mass index (BMI), perceived socioeconomic status, COVID-19 status, history of serious health problems, and social media use were found to have significant effects on digital health information acquisition and verification processes. Female students scored higher than males in the process of obtaining and confirming digital health information. In addition, an increase in the level of acquisition and verification of digital health information was observed as the age group increased.
Conclusion: The results of this study reveal that digital health information acquisition and verification processes vary according to students' digital literacy level, age, gender, health status, and perceived socioeconomic status. The results emphasize the necessity of educational programs to increase digital health literacy for students of the Faculty of Sport Sciences. These programs should be aimed at improving students' ability to question the health information they encounter on digital platforms and to benefit from reliable sources.
Digital health information health information verification digital literacy sports science students social media.
Eklenmiştir
Yok
Teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Services and Systems (Other) |
Journal Section | Özgün Araştırma |
Authors | |
Publication Date | August 25, 2025 |
Submission Date | April 17, 2025 |
Acceptance Date | June 12, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 27 Issue: 2 |
This Journal is a Publication of Kırıkkale University Faculty of Medicine.