Yapılan birçok araştırma dinleyicilerin yabancı bir dili yerli ya da yabancı bir aksandan dinlerken, dinleme performanslarının farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur. Ancak bu durumu etkileyen faktörler tam olarak ortaya konulamamıştır. Bu çalışmanın amacı bu duruma ilişkin yeni anlayışlar edinmektir. İngilizceyi yabancı dil olarak konuşan farklı yeterlilik düzeylerine sahip ve Kantonca, Tayca ve Yorkshire aksanlarına farklı düzeylerde yakınlığı olan katılımcılardan oluşan 82 Mandarin konuşucusu bu çalışmada yer almıştır. Uyaranlar, son kelimesi ad (uyaran kelime) olan 40 adet İngilizce cümleden oluşmaktadır. Çalışma, söylenen kelimeleri tanımaya ilişkin süreci irdeleyen gating paradigm yöntemine göre tasarlanmıştır. Cümleler Mandarin, Yorkshire, Kantonca ve Tayca aksanlarında konuşulmuştur. Katılımcılardan bir gated cümle duyduktan sonra her seferinde uyaran kelimeleri yazmaları istenmiştir. Araştırma sonucunda, konuşmacıların Kantonca ve Tayca aksanlarında söylenen cümlelere nazaran kendi aksanlarında ve Yorkshire aksanında söylenmiş uyaranları doğru bir şekilde anlayabilmeleri için çok daha az fonolojik bilgiye gereksinim duydukları ortaya çıkmıştır. Ayrıca, katılımcıların bu aksanlara olan yakınlıkları ve yabancı dil olarak İngilizce yeterlilik düzeylerinin, algısal performanslarında anlamlı bir etkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2018 |
Acceptance Date | March 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |