In this study, the performance analysis of the hydraulic top hammer drills used in the construction of Pozantı-Tarsus crossing motorway was described. The performance of drills was analysed by using Drill Rig Availability (DRA) and Drill Rig Usage (DRU) as evaluation criteria. It was shown that DRA of the drills conformed to international standards. But, it was found that DRU was lower than the standard values, due to the heavily jointed formation, which causes caving in the holes
Bu çalışmada, Pozantı-Tarsus ayrımı otoyol inşaatında kullanılmış olan yerüstünden darbeli hidrolik deliciler üzerinde yapılan performans analizi anlatılmıştır. Performans analizinde değerlendirme kriteri olarak Makine Kullanılabilirlik Oram (MKO) ve Makineden Faydalanma Oram (MFO) kullanılmıştu:. Yapılan performans analizi sonucunda delicilerin MKO' larınm uluslararası standartlara uygun olduğu görülmüştür. Fakat MFO değerleri standart değerlerden düşük çıkmıştır. Bu durumun formasyonların çok kırıklı-çatlaklı olması nedeniyle delikte göçükler meydana getirmesinden ileri geldiği sonucuna varılmıştır
Other ID | JA42FE35KM |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1999 |
Submission Date | June 1, 1999 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 38 Issue: 3 |